מחט חשמלית ביתית או אצל קוסמטיקאית?

הסרת שיער בשעווה, הסרת שיער בסכין, הסרת שיער בלייזר, הסרת שיער עם מחט חשמלית ביתית, מחט חשמלית להסרת שיער אצל קוסמטיקאית, והרשימה עוד ארוכה.

יש כל כך הרבה שיטות ודרכים שונות להסיר את השיער, והמטרה שלנו היא למצוא את הדרך הטובה והנוחה ביותר עבורנו. המשימה הזו אולי נשמעת פשוטה, אבל כשיש כל כך הרבה אופציות, קשה לבחור את האחת שנכונה לנו.

בשביל שנוכל לבחור את השיטה שמתאימה לנו בצורה הטובה ביותר, חשוב לקחת בחשבון כמה פרמטרים:

1. כאב – הסרת שיער יכולה להיות עניין כואב, חשוב לדעת כמה השיטה תכאב לנו ואיך אנחנו מתמודדים עם כאב.

2. יעילות – כמה חלק העור שלנו יהיה לאחר הסרת השיער בכל שיטה, כמה זמן הוא ישאר חלק ובאיזו תדירות נצטרך להסיר את השיער כדי להשאיר אותו חלק?

3. מחיר – כמה השיטה תעלה לנו בטווח הארוך? לפעמים משתלם יותר לבחור בשיטה יקרה שמחזיקה לאורך זמן מאשר שיטה זולה , אך כזו שדורשת תחזוק יומיומי או שבועי.

עכשיו כשאנחנו יודעים לאילו היבטים אנחנו צריכים להתייחס, הגיע הזמן להשוות בין שתיים מהשיטות היעילות והנפוצות ביותר להסרת שיער – טיפול עם מחט חשמלית אפילציה אצל קוסמטיקאית ומכשיר מחט חשמלית ביתי.

הערה חשובה – כתבה זו היא בגדר כהמלצה בלבד והכותב אינו רופא, יש להיוועץ עם הרופא שלכם כדי לקבל חוות דעת מקצועית כדי לבחור בשיטה שתהיה נכונה לכם גם מבחינה בריאותית.

איך עובדת מחט חשמלית להסרת שיער?

הסרת שיער באפילציה, שנקראת גם מחט חשמלית או אלקטרוליזיס, הוא טיפול שנועד להסיר שיער לצמיתות. הסרת השיער מתבצעת על ידי ניתוק המגע שבין נימי הדם לבין המטריקס, כאשר המגע ביניהם הוא הגורם לצמיחת שיער.

את הטיפול עושים בעזרת מחט אפילציה מיוחדת ודקה מאוד המוחדרת היישר אל זקיקי השערה, והזרמת זרם חשמלי בעוצמה נמוכה אשר צורב את שורש השערה ומלחים את נימי הדם, ובכך מונע מאותם נימים לגעת במטריקס.

את הטיפול ניתן לעשות אצל קוסמטיקאית בעלת מכשיר מחט חשמלית מקצועי, או באופן עצמאי באמצעות מחט חשמלית ביתית. הטיפול יעיל מאוד לשני המינים ואפשר לבצע אפילציה לנשים וגברים כאחד, וכן יש אפשרות לבצע את הטיפול במחט חשמלית בהריון.

הטיפול מתאים בעיקר לחלקים קטנים כמו למשל הפנים (גבות, שפם וכ"ו), ושילוב בין טיפול זה בחלקים קטנים וטיפול הסרת שיער בלייזר בחלקי גוף גדולים יותר, למשל, רגליים וידיים – יהיה שילוב מנצח.

טיפול אצל קוסמטיקאית – מקצועי ויסודי

הקוסמטיקאית שעושה לכם את הסרת השיער באפליציה נקראת אפילטורית, והיא מקצוענית שמוסמכת להסרת שיער. קוסמטיקאית מחט חשמלית יודעת איך לעשות טיפול יסודי, יעיל ומהיר, בכל זאת, היא עושה עשרות טיפולים כאלו בכל שבוע או אפילו בכל יום.

מבין שתי האופציות שלנו, מחט חשמלית אצל קוסמטיקאית תכאב פחות, וזה משתי סיבות: האפילטורית עושה עבודה מהירה וזריזה והיא לומדת איך לגרום לכאב מינימלי, ובנוסף היא גם מורחת משחה מאלחשת שעוזרת להקל על הכאב.

מבחינת יעילות, אין ספק כי מדובר באחת השיטות היעילות ביותר להסרת שיער, וזו גם אחת השיטות היחידות כיום שמאפשרות להסיר לצמיתות (טווח ארוך) פלומות שיער ושיערות בהירות. אבל חשוב לדעת שבגלל שהטיפול מתבצע על כל שיערה בנפרד, מדובר בשיטה שיעילה במיוחד עבור אזורים קטנים עם כמות שיערות יחסית קטנה.

כשמדובר במחט חשמלית מחיר כל טיפול נע בין 60-100 שקלים, מה שאומר שמחיר הסרת השיער מכל אזור תלוי בכמות הטיפולים הנדרשת ובגודל האזור – אך באופן עקרוני המחיר לכל אזור יהיה בין 2,000-4,000 שקלים. מדובר בהשקעה לטווח ארוך שמביאה תוצאות מרשימות מאוד, ולמי שיש את האמצעים לבצע טיפול כזה יכול להנות מעור חלק לאורך זמן רב.

אפשר למצוא את הטיפול בכל מקום בארץ – אפשר לבצע מחט חשמלית בנתניה, אפשר למצוא מקצוענית מחט חשמלית תל אביב וקוסמטיקאית שמתמחה במחט חשמלית בראשון לציון – הטיפול נפוץ מאוד כיום ונגיש בכל מקום.

טיפול ביתי – זמין וזול

מחט חשמלית ביתית יכולה להיות פתרון מעולה למי שאוהבת לטפל בעצמה.
השיטה יכולה להיות יעילה מאוד אם היא נעשית נכון, וחשוב ללמוד כיצד משתמשים במכשיר בצורה מקצועית לפני שמתחילים את הטיפולים העצמאיים.

מבחינת כאב, הסרת שיער במחט חשמלית זו תמיד שיטה כואבת, בכל זאת, מדובר על החדרת מחט חשמלית לתוך זקיק השערה שלנו. אבל חשוב לדעת שהסרת שיער במכונת אפילציה ביתית בדרך כלל תכאב יותר מאשר טיפול מקצועי, מה לעשות, היד המקצועית והמנוסה של הקוסמטיקאית פשוט יודעת לעשות את זה טוב יותר.

מבחינת מחיר, מכונת ביתית עולה בדרך כלל בין 1,700-3,200 שקלים, אבל אפשר למצוא מחירים זולים יותר וגבוהים יותר – זה תלוי מאיפה תקנו את המכשיר ובאיכות שלו.

אז מה עדיף?

הטיפול במחט חשמלית הוא טיפול יעיל במיוחד שעוזר להסיר שיער לאורך זמן ומביא תוצאות מעולות.

מצד אחד, הטיפול אצל קוסמטיקאית יהיה נוח ואיכותי יותר – היא מספקת את קרם האלחוש, היא עושה עבודה יסודית ומוקפדת והיא משתמשת במכונה מקצועית ומשוכללת.

מצד שני, המכונות הביתיות מאפשרות לעשות את הטיפול מתי שנרצה ואיפה שנרצה וגם עולות פחות, אבל הן דורשות מיומנות מסויימת, כואבות יותר וגם דורשות מאיתנו לרכוש קרם אלחוש איכותי בנפרד.

האמת היא, שאין שיטה אחת שטובה יותר מהשנייה – כל אחד ואחת צריכים לבחור את מה שמתאים להם בצורה הטובה ביותר. מי שלא אוהבת להכאיב לעצמה ורוצה לשבת בזמן שמקצוענית עושה לה את הטיפלו, תעדיף את הקוסמטיקאית, ומי שאין לה בעיה לעשות לעצמה טיפול שכזה ולהתמודד עם כאב – יכולה להסתדר מעולה עם מכונה ביתית.