אפילציה לעור כהה – האם זה אפשרי?

אם יש לך עור כהה, בטח כבר שמעת שחלק משיטות הסרת השיער פשוט לא יעבדו עבורך.

אז מה זה אומר? שגילוח והשעווה הן האופציות היחידות? התשובה היא לא. הסרת השיער באפילציה היא אחת השיטות הכי יעילות שקיימות להסרת שיער, והיא עובדת מעולה גם עם עור שחום.

קצת היסטוריה על הסרת השיער באפליציה

הסרת השיער בשיטת האפליציה הידועה גם בשם מחט חשמלית היא שיטה אפקטיבית במיוחד להסרת שיער. בגלל שהשיטה פחות נפוצה משיטות הסרת שיער כמו הסרת שיער בלייזר או הסרת שיער בטכנולוגיית ה – SHR, לא מעט מטופלים ומטופלות נוטים לחשוב שמדובר בשיטה חדשה.

האמת היא, שהאפילציה היא השיטה הראשונה להסרת שיער לצמיתות. השיטה הומצאה על ידי ד"ר מישל צ'רלס כבר בשנת 1875. מישל המציא את השיטה בעת שניסה למצוא פתרון, איך נאמר…יצירתי, לבעיה שבה נתקל.

הבעיה אגב, הייתה שמטופליו לקו בדלקות ומחלות עיניים בגלל ריסים שצמחו לכיוון ההפוך. 

איך עובדים טיפולי אפליציה

היום, השיטה מומלצת במיוחד עבור טיפולים באזורים קטנים כמו הפנים, ומכונות האפליציה מתקדמות, משתדרגות והופכות יעילות ונוחות יותר ויותר.

בשיטת האפילציה, מוחדרת מחט דקה אל תוך זקיקי השיערה, אחד אחד, כאשר דרך מחט זו עובר זרם חשמלי שמטרתו לפגוע בזקיק השיערה – מכאן השם מחט חשמלית.

המחט למעשה צורבת את זקיק השיערה ומונעת ממנו להמשיך ליצור שערות לטווח הארוך, וברוב המקרים – לכל שאר החיים של המטופל או המטופלת. 

להסיר שיער עם עור כהה

על אף כל ההתקדמויות הטכנולוגיות המרשימות שקרו בענפים של טיפולי הלייזר וטיפולי ה – IPL – שיטות אלו עדיין מתקשות בהסרת שיער עבור מטופלים ומטופלות עם עור כהה.

למרות החיסרון הענק הזה, השיטה הכי נמכרת במכוני הסרת השיער והמבוקשת ביותר בתחום היא עדיין הסרת השיער בלייזר. מסיבה זו, מכוני הסרת השיער מעדיפים להשקיע במטפלות בשיטה זו ובציוד מתקדם לטיפולי לייזר.

כך נוצר מצב שמטופל או מטופלת בעלי עור כהה שרוצים להסיר את השיער המיותר שלהם לעיתים מתקשים למצוא את מקום שיספק להם טיפול אפילציה מקצועי ואיכותי.  

עם זאת, ראוי לציין שבשנים האחרונות פותחו שיטות לייזר ייחודיות כמו שיטת ה – SHR, המבוססות על טכנולוגיית הלייזר ומאפשרות הסרת שיער גם עבור מטופלים ומטופלות עם עור כהה.

אפילציה – הפתרון האולטימטיבי להסרת שיער מעור שחום

המחט החשמלית לא מבדילה בין עור שחום לעור בהיר, והיא מסירה את השיער בצורה יעילה עבור כל סוגי העור. לשיטה יש כמה יתרונות ברורים, והבולטים ביותר הם היעילות הגבוהה וקביעות התוצאות.

בשונה מהסרת שיער בלייזר או ב – SHR אשר מספקות תוצאות לטווח ארוך ודורשות טיפולי תחזוק תקופתיים ברוב המקרים, הטיפול באפליציה מספק עור חלק ונטול שיערות לטווח ארוך מאוד ללא צורך בתחזוק רב אם בכלל.  

כמו עם כל שיטה, יש גם חסרונות

כמו תמיד, חשוב להכיר גם את היתרונות וגם את החסרונות של האפילציה. לשם התחלה הדבר הראשון שכדאי שנכיר הוא משך הזמן של הטיפולים. טיפול במחט החשמלית לוקח לא מעט זמן היות ונדרש להכניס את המחט לכל זקיק שערה.

סיבה זו הופכת את האפליציה לשיטה מוצלחת מאוד לאזורים קטנים בגוף, אבל עבור טיפולים כמו הסרת שיער מהגב או מהרגליים – כנראה שטיפולי הסרת שיער בלייזר או ב – SHR עדיין נשארים כאופציות הכי נוחות והכי יעילות.

בנוסף לכך, הטיפולים גם יכולים לכאוב לא מעט. למרות החומר המאלחש שבדרך כלל מלווה את הטיפול, יכול להיות שבשבילכם הכאב יהיה קצת יותר מדי.

יש גם סכנות שחשוב להכיר 

לסיום, חשוב גם לדעת שיש סכנות אפשריות באפליציה.

בגלל שהטיפול דורש הליך פולשני, תופעות כמו זיהומים, חורים קטנים ונפיחויות עלולות לקרות במקרים מסויימים.

אבל אל דאגה – הסיכויים שהסכנות יתממשו יורדים כאשר מדובר במטפלת מקצועית. תופעות אלו יהיו נפוצות במיוחד כאשר מבצעים את הטיפול עם מחט חשמלית ביתית ולא אצל קוסמטיקאית מוסמכת. 

כל עוד בחרת במטפלת מקצועית במכון רציני שעושה טיפול בציוד סטרילי ואיכותי, אין סיבה שהסכנות ידאיגו אותך.

חשוב להתייעץ עם רופא לפני שמתחילים כל טיפול הסרת שיער. כותב הכתבה אינו רופא ואין לראות בתוכן הכתבה כהמלצה או ייעוץ מקצועי.