איפה עושים אפילציה ברגליים

שמעת המלצות על טיפולי הסרת שיער באפליציה והחלטת שזה בדיוק מה שהרגליים שלך צריכות? 

אבל לפני שתרוצו לסגור סדרת טיפולים יקרה ומחייבת להסרת שיער במחט חשמלית, חשוב שתדעו איך השיטה עובדת, כדי שתוכלו להבין האם דווקא השיטה הזו מתאימה למה שאתם צריכים.

אפילציה – שיטה ייחודית להסרת שיער

בשונה מטיפולי הסרת שיער כמו לייזר, SHR ו – IPL  המתבססות על גלי אור שמטרתם להרוס את זקיקי השיערה, טיפולי האפילציה עובדים על עיקרון פשוט למדי.

הסרת השיער במחט החשמלית פועלת על ידי החדרת מחט דקיקה אל תוך זקיקי השיערה, כאשר דרך מחט זו עובר זרם חשמלי שצורב את זקיק השיערה. צריבת הזקיק פוגעת בו בצורה כזו שמונעת ממנו להמשיך להצמיח שיערות בעתיד, ובכך מאפשרת את הסרת השיער מאזורי הגוף השונים.

התוצאות מעולות

יש סיבה אחת עיקרית שבגללה האפילציה עדיין נשארת בשימוש, למרות שהומצאה כבר לפני מעל למאה שנה והיא נחשבת לחדשנית פחות משיטות כמו הלייזר. הסיבה היא שטיפולי האפליציה יעילים. מאוד. 

לאחר טיפולי הסרת שיער באמצעות מחט חשמלית, השיער לא חוזר והעור נשאר חלק ונטול שיער לחלוטין. נזכיר שבטיפולי לייזר למשל, נדרשים טיפולי תחזוק תקופתיים כדי לשמר את התוצאות.

התהליך איטי וכואב

למרות התוצאות המעולות, חשוב לזכור שהאפילציה לא עובדת עם מכונות מתוחכמות וטכנולוגיות מורכבות כמו ה – SHR למשל, ובגלל זה יש שני חסרונות גדולים לטיפולי האפילציה:

  1. הטיפול ארוך וסיזיפי – בעוד שמכונות הלייזר מאפשרות הסרת שיער אוטומטית מאזורים גדולים בבת אחת, בטיפולי האפליציה נדרש להחדיר את המחט אל תוך זקיקי השיערה, אחד אחד.

    כל טיפול אורך לא מעט זמן, וכשמשכללים כמה טיפולים יחד אפשר לראות כי סדרת טיפולים דורשת השקעה של זמן רב. את הזמן הזה לא כולנו יכולים להרשות לעצמנו להשקיע בטיפולי הסרת שיער.

  2. הטיפול כואב – מטופלות רבות מעידות שהטיפול גורם לכאבים די רציניים.
    למרות החומר המאלחש בו נהוג להשתמש בטיפולי האפליציה, עדיין מדובר בהחדרה של  מחט חשמלית אל תוך זקיקי שיערה שנמצאים בתוך העור. 

אם נשלב את שתי העובדות האלו, נקבל טיפול שלא מתאים לכל אחד ואחת וגם לא לכל אזורי הגוף. אז לאילו אזורים הטיפול יתאים, ובאילו אזורים עדיף לוותר על האפליציה?

הסרת שיער מהרגליים – אפילציה או לייזר?

בסופו של דבר, אין סיבה שנסבול בטיפולי הסרת השיער שלנו. אנחנו רוצים שהטיפולים יהיו כמה שיותר נעימים ונוחים, כדי שלא נרגיש שהתוצאות לא שוות את ההקרבה שלנו.

למרות היעילות הגבוהה, בגלל שטיפולי האפליציה הם טיפולים כואבים שדורשים זמן רב הם פשוט לא מתאימים לכל האזורים.

אזורים קטנים – אפילציה היא הבחירה הנכונה

אזורי הגוף בהם הכי מומלץ לבצע טיפולי הסרת שיער באפילציה הם אזורים קטנים בגוף כמו הפנים בכלל והגבות והשפם בפרט . עבור אזורים קטנים כמו אלו, היחס בין אורך הטיפולים לבין איכות התוצאות בהחלט שווה את זה.

גם אם הקומסטיקאית תצטרך להחדיר את המחט החשמלית לכל זקיקי השיערה באזורים האלו, הטיפולים לא יהיו ארוכים במיוחד והתוצאות שהם יניבו יהיו לא פחות ממושלמות.

אזורים גדולים – תשאירו את זה ללייזר

שיטות הסרת השיער כמו הלייזר וה – SHR יתאימו בצורה טובה יותר עבור אזורים גדולים עם שיערות רבות שמתפרשות על שטח פנים גדול.

עבור אזורים כאלו, טיפולי האפליציה פשוט לא שווים את זה. הם יכאבו מאוד וידרשו כמה וכמה טיפולים ארוכים כדי לוודא שכל שיערה ושיערה הוסרה בהצלחה. 

הסרת השיער בלייזר תעשה עבודה טובה יותר בהסרת שיער מאזורים כמו הרגליים, הידיים והגב.

 

כותב הכתבה אינו רופא. חשוב להיוועץ עם רופא כדי לקבל חוות דעת מקצועית לפני שמתחילים טיפולי הסרת שיער מכל סוג.