הסרת שיער בידיים

הסרת שיער בידיים – על חלום הידיים החלקות והפיכתו למציאות

שיעור יתר באזור הידיים פוגע במראה החיצוני ועשוי לגרום למבוכה וירידה בביטחון העצמי, בעיקר כאשר מדובר על שיער כהה ועבה שלא ניתן להתעלם ממנו. הפגיעה יכולה להתרחש גם כאשר מדובר על גברים משום שהיום חלים חוקי האסתטיקה שכוללים את המראה החלק והנקי גם עליהם. במקרים של שיעור יתר בידיים עשויות פעולות פשוטות למדי כמו: הליכה עם חולצה קצרה, המצאות באור חזק או מגע של זרוע בזרוע לגרום לחוסר נעימות. אם אתם סובלים משיעור יתר בידיים תוכלו להסיר את השיער במספר דרכים.

איך להסיר שיער בידיים?

כפי שציינו – הסרת שיער בידיים ניתנת לביצוע בדרכים שונות, לפניכם 7 שיטות להסרת שיער בידיים:

  1. הסרת שיער בידיים במכונה ביתית – ניתן לבצע הסרת שיער בידיים במכונה ביתית כמו למשל: מכונות של חברת בראון או פיליפס. מכונות אלו מכילות ראש אפילציה מסתובב שמסיר את השערות מהשורש – כך שהשיער צומח לאחר שבועיים בממוצע. יש לציין כי השיטה עשויה לגרום לכאב אך רמת הכאב נסבלת. את המכשירים המתקדמים יותר שעובדים על חשמל ניתן להטעין והם לא יוצרים הרבה לכלוך.
  2. גילוח – שיטת הגילוח אינה מומלצת כלל משום שלמרות שסכיני הגילוח נגישים ומאפשרים הסרה פשוטה ומהירה הם גורמים לשיער לצמוח במהירות – תוך יומיים בממוצע, הסיבה לכך היא שהגילוח לא פוגע בשורש של השערות. כתוצאה מהגילוח השיער צומח כמו זיפים קשים. כמו כן, עשוי הגילוח לגרום לפצעים וגירודים.
  3. קרם להסרת שיער בידיים – שיטה נוספת ולא מומלצת שכן כמו במקרה של הגילוח הקרם לא מסיר את השיער מהשורש והשיער צומח במהירות כשהוא קשה וכהה יותר. מעבר לזאת, הקרם מלכלך ומדיף ריח רע.
  4. הסרת שיער בידיים בשעווה – שיטה יעילה משום שהשעווה תולשת את השיער מהשורש וגורמת להחלשתו כך שהשיער צומח בחזרה לאחר שבועיים בממוצע. שימוש בשעווה עשוי לגרום לכאב ולכלוך ומעבר לזאת יש לדעת כיצד לבצע את הפעולה משום שהסרה שמתבצעת על ידי ידיים שאינן מיומנות עלולה לגרום לפצעים ושטפי דם. אם לא מיומנים או אם רוצים למנוע את הלכלוך מומלץ לגשת אל קוסמטיקאית מקצועית שתבצע את ההסרה בצורה טובה אך כמובן שתגבה מחיר שיכול להצטבר לסכומים גבוהים לאורך זמן.
  5. הסרת שיער בידיים באפילציהבשיטת האפילציה מסירים את כל שערה בנפרד. הטיפול מתבצע באמצעות מחט חשמלית שפוגעת בשורש השיער והורסת אותו. מכיוון ששיטה זו דורשת זמן רב היא מתאימה לאזורים קטנים ולא לידיים. כמובן שהשיטה גורמת לכאב.
  6. הסרת שיער בידיים באינפרא אדום/ IPL – שתי השיטות מתקדמות ביותר ופועלות על ידי שליחת קרן אל עבר שורש השיערה והשמדתו. אורך הגל מותאם לצבע השיער לעומת הצבע של העור. האינפרא האדום מתאים במיוחד לבעלי עור כהה. כדי להגיע לתוצאה הרצויה יש לבצע מספר טיפולים שמתבצעים בהפרש של חודש לכל הפחות. ברוב המקרים יהיה ניתן להסיר על כ- 80% מהשיער. יש לציין כי הטיפול עלול לגרום לכאב אך ניתן להפחית את הכאב באמצעות מריחת משחת אלחוש. הסרת שיער בידיים באינפרא אדום עולה כ- 2,100 ₪ בממוצע.
  7. הסרת שיער בלייזר – שיטה מתקדמת שנחשבת לשיטה היעילה ביותר משום שהיא יכולה להסיר עד כ- 90% מהשיער. התהליך מתבצע באמצעות מכשיר לייזר ששולח קרן אור אל עבר זקיק השיערה ומשמיד אותו. הטיפול יעיל בעיקר עבור בעלי שיער כהה ועור בהיר. הסרת שיער בלייזר גורמת לכאב אך ניתן להפחית אותו באמצעות זרוע קירור ומשחת אלחוש. סדרת טיפולים ממוצעת תכלול כ- 10 טיפולים שמתבצעים בהפרשים של חודש לפחות. הסרת שיער בלייזר בידיים עולה כ- 2,900 ₪ בממוצע.

הסרת שיער בידיים לצמיתות – יש כזה דבר?

נקודה חשובה שיש לציין היא ששיטות הסרת השיער בידיים או בכל אזור אחר בגוף אינן מסירות את השיער לצמיתות ואפילו החוק קבע כי אסור למכונים לפרסם את עצמם בצורה זו. כמו כן, נקבע על ידי משרד הבריאות כי אין להשתמש בהבטחות אלו ויש לפרסם את המכונים בצורה אחרת ולהנמיך ציפיות. כפי שציינו – לשיטת האינפרא אדום יש יכולת להסיר עד כ- 80% מהשיער ולהסרת שיער בלייזר יש סיכויי להסיר עד כ- 90% מהשיער אך הסרת שיער לצמיתות אינה קיימת, לפחות, לא בימינו.

למרות שלא מדובר על הסרה של 100% חשוב להכיר בהצלחה של טיפול יעיל וביכולתו לשנות את איכות החיים, להפסיק את השעבוד להסרת שיער, לחסוך זמן וריצות לקוסמטיקאיות ולחסוך ריצות לסופרפארם כדי לרכוש שעווה, סכיני גילוח וקרמים שונים – שגם אלו מצטברים לסכומי כסף גבוהים. הסרת שיער באמצעות השיטות המתקדמות חייבת להתבצע לאחר אבחון מקצועי ובחירת מטפל מוסמך, בצורה זו יהיה ניתן להגדיל את סיכויי ההצלחה.