האם אפשר לעבור טיפולי הסרת שיער בלייזר בזמן מחזור?

הסרת שיער בלייזר בזמן מחזור – תשובות לכל השאלות.

הסרת שיער בעזרת לייזר היא השיטה היעילה והבטוחה ביותר לבצע הסרת שיער לטווח ארוך, ועל כך אין עוררין. יחד עם זאת, ולמרות העובדה כי מדובר בשיטה ותיקה יחסית וידועה לכל, עדיין ישנן שאלות החוזרות על עצמן בהרבה מקרים, כמו האם מותר להסיר שיער בלייזר בזמן הריון, האם מותר לעבור טיפולי הסרת שיער בלייזר בזמן מחזור, ועוד.

מהי הסרת שיער בלייזר – ללא קשר למחזור

יתרונה הגדול של הסרת שיער בלייזר, במחזור ולא במחזור, הוא האפשרות להינות מעור חלק לטווח ארוך של לפחות 4-5 שנים ואף יותר מכך, ללא צורך בהתעסקות תקופתית, או יומיומית, של הסרת השיער באמצעים שונים. קרני הלייזר מחממות את פיגמנט הצבע של השערה והחום הורס את זקיקי השערות ושורשן, כך שלא יכולות לצמוח שערות חדשות. אורכו של מחזור טיפולים הוא 8-12 טיפולים, כאשר כל טיפול נמשך בין חצי שעה לשעה וחצי.

זה כואב ואיך המחזור משפיע?

לפני שנדון בכאב בזמן מחזור נציין כי לכל אדם סף כאב שונה. באופן כללי טיפולי הלייזר אינם כואבים, אף כי הם עשויים להיות מלווים בתחושת עיקצוץ קלה או תחושת חום מקומי. משחות אלחוש שונות או מכשירי לייזר המצוידים במערכת קירור מובנית מסייעים להתמודד עם הכאב הקל העשוי להופיע בעת הטיפול גם לא בזמן מחזור. בזמן המחזור החודשי גוף האישה עובר שינויים שונים, ובין היתר סף הכאב עלול לרדת, כך שבזמן מחזור הטיפולים עשויים לכאוב יותר. הסרת שיער במחזור במפשעה תהיה, כמובן, כואבת יותר, בשל זרימת הדם המוגברת באזור זמן המחזור.


האם ניתן לעבור טיפולים להסרת שיער בלייזר בזמן מחזור ?

באופן עקרוני, אין מניעה לעבור טיפולי הסרת שיער בלייזר בזמן מחזור. הסרת שיער בלייזר במחזור עשויה להיות לא נעימה, כאמור, כיוון שסף הכאב נמוך יותר, ובזמן מחזור נשים רבות נוטות לרגישות גבוהה יותר, אך מבחינה רפואית אין בכך מניעה, ואין למחזור השפעה על אפקטיביות הטיפול ותוצאותיו. ברוב המכונים לא מבצעים הסרת שיער בלייזר במחזור במפשעה מטעמי הגיינה, והמלצתנו הכללית היא לתזמן את טיפולי הלייזר ללפני המחזור או אחרי המחזור ולא בזמן הווסת. כיוון שברוב המקרים מדובר על כמה ימים בלבד, התאמת לו"ז הטיפולים למחזור החודשי אינה אמורה להיות מסובכת.

הערה:

אין לראות במדריך זה ייעוץ כלשהו אלא כסיקור כללי בלבד, לפרטים מלאים ואישורים יש לפנות לרופא.