אפילציה – סכנות אפשריות

אפילציה סכנות אפשריות ואיך אפשר להימנע מהם

אם אתם מתעניינים בביצוע הסרת שיער במכון מקצועי  ושואפים למצוא את הטיפול היעיל ביותר עבורכם כך שלא תצטרכו להסתגר בחדר כל שבוע – שבועיים ולבצע הסרת שיער בשעווה או להסתפק בגילוח, הסרת שיער בקרם או כל שיטה אחרת שלא תפתור אתכם מהשעבוד המתיש, וודאי שמעתם על אפילציה שהיא אחת השיטות היעילות בתחום הסרת שיער. האפילציה שמתבצעת על ידי מחט חשמלית שנוגעת בבסיס כל שיערה ומשמידה אותה בנפרד אומנם דורשת זמן ולא מתאימה לשטחים גדולים אך נחשבת ליעילה ביותר משום שהיא יכולה להסיר עד כ-  95% מהשיער המיותר שנמצא באזור המטופל.

כמו כל שיטה אחרת של הסרת שיער – לרבות השיטות המתקדמות שכוללות: הסרת שיער בלייזר והסרת שיער באינפרא אדום גם לאפילציה יש יתרונות נוספים וחסרונות, בין החסרונות של האפילציה כלולות תופעות הלוואי האפשריות של הטיפול.

הסרת שיער באפילציה – חסרונות ותופעות לוואי אפשריות

לא נשלה אתכם – תופעות הלוואי של האפילציה כוללות בין היתר גם תחושת כאב, חום ועקצוץ כשרמת הכאב תלויה במטופל שכן לכל מטופל יש סף כאב שונה מהאחר. אפשר להפחית את רמת הכאב באמצעות שימוש במשחות אלחוש שונות כמו אמלה. יש למרוח את המשחה על האזור המטופל לפני הטיפול, האלחוש ימשך כשעה. כמו כן, עשוי להופיע דימום קל באזור המטופל. אחרי הטיפול אפשר למרוח משחה שמרגיעה את העור כמו אלוורה.

לאחר הטיפול עשויים להופיע סימנים אדומים קטנים אך הם חולפים תוך שעות או לכל היותר לאחר מספר ימים. משום שהאפילציה היא טיפול פולשני היא עלולה לגרום לתופעות לוואי קשות יותר מהופעת סימנים לאחר אפילציה – במקרים קיצוניים יותר היא עלולה לגרום לזיהומים, כוויות, פיגמנטציה וצלקות. כמו כן, יש מטופלים שמעידים על הופעת נפיחות לאחר אפילציה – אך אם היא מופיעה היא חולפת לאחר מספר ימים. מטופלים נוספים מעידים על הופעת חורים לאחר אפילציה והתופעה יותר בעייתית הן מבחינה רגישות והן מבחינה אסתטית כאשר מבצעים אפילציה באזור הפנים.

איך להפחית את הסיכונים של טיפולי האפילציה?

תופעות הלוואי הקיצוניות של האפילציה עשויות לגרום לעוגמת נפש ותסכול וחשוב לדעת שיש דרכים להפחית את הסיכונים וכי יש לכם יכולת להשפיע בצורה ניכרת על איכות הטיפול. לפניכם 5 נקודות חשובות שיסייעו לכם למזער את הסיכונים של הטיפול:

  1. לא כולם יכולים לבצע את הטיפול – למרות שאפילציה מתאימה להרבה אנשים היא אינה מיועדת לאנשים שסובלים מבעיות בקרישת דם או סכרת קשה משום שהדימום שנגרם בעקבות החדירה של המחט עלול שלא להחלים. נוסף על כך, הטיפול לא מתאים לאנשים שסובלים מבעיות במערכת החיסונית, ממחלות עור ומזיהומים. כמו כן, לא מומלץ לבצע טיפול אפילציה במהלך הריון מכיוון שבשלב זה חלים שינויים הורמונליים כמו: גדילת זקיקים חדשים שלפעמים נושרים בתום ההיריון. מעבר לזאת, בתקופה זו האשה רגישה מאוד לכאב, בשל סיבות אלו מומלץ להמתין עד שהמצב ההורמונלי יתאזן ורק לאחר מכן לבצע את הטיפול. גם במקרה של צעירים שרוצים לבצע את הטיפול אנו ממליצים להמתין משום שהטיפול לא מומלץ בשלבים בהם הגוף עובר שינויים הורמונליים. המתנה עד לגיל 16 – 18 תגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול ותמנע עוגמת נפש שעלולה אף היא להיות תופעת לוואי לא נעימה של טיפול לקוי.
  2. שמירה על היגיינה – כדי לשמור על ההיגיינה במהלך טיפול האפילציה יש לבחור את המטפל (האפילטור) בקפידה. המטפל חייב לעבור הסמכה לטיפול אפילציה, להשתמש במחט אישית באמצעותה הוא יטפל רק בכם ועל המחט להישמר באזור סגור – אל תחששו לבדוק את המטפל ואף לוודא כי השם שלכם רשום על הקופסה בה מוחזקת המחט. המטפל צריך לחטא את האזור לפני הטיפול ורצוי שיבצע את החיטוי שנית גם לאחר מכן.
  3. שמירה על העור מפני השמש – מניעת הפיגמנטציה שעלולה להיגרם בעקבות החשיפה לשמש תלויה בכם וכדי למנוע הופעת כתמים יש להימנע מחשיפה לשמש ולהקפיד למרוח קרם הגנה בתדירות גבוהה, כמובן במיוחד אם מבצעים את הטיפולים באזור הפנים בכלל ובאזור האוזניים בפרט.
  4. בדיקת המכון – טיפולי האפילציה מתבצעים בקליניקות, מכונים ואצל קוסמטיקאיות עצמאיות. חשוב מאוד לבחור במקום מקצועי ומוכר, לוודא שהוא מחזיק באישור לביצוע טיפולי אפילציה, לבדוק את המכשיר באמצעותו מתבצע הטיפול ולקבל אחריות כך שבמקרה ויופיעו בעיות במהלך הטיפול או אחריו יהיה לכם אל מי לפנות.
  5. קבלת המלצות – רצוי מאוד לפנות אל חברים, מכרים וקרובי משפחה שביצעו טיפולי הסרת שיער באפילציה ולקבל מהם חוות דעת והמלצות על מטפלים מנוסים שעברו הכשרה.

בחירת מטפל מוסמך, מקצועי, מנוסה ואמין והקפדה על כל הנקודות החשובות שהוזכרו תגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול ותפחית את הסיכונים.

שיהיה לכם בהצלחה!