אפילציה – על הטיפול – יתרונותיו, חסרונותיו ושאר ירקות – עדכון: 2020-12-29 12:11:52

אפילציה – על הטיפול – יתרונותיו, חסרונותיו, למי הוא מתאים וממה צריך להיזהר

אחד הטיפולים הקוסמטיים הפופולאריים ביותר בעידן שלנו הוא הסרת שיער והשיטות המתקדמות שלא מפסיקות להתפתח – ביניהן: הסרת שיער בלייזר והסרת שיער באינפרא אדום החלו לדחוק לצד את השיטות המוכרות והישנות כאשר אחת השיטות הישנות אך הטובות היא אפילציה.

אפילציה היא אחת השיטות היעילות של הסרת שיער משום שבניגוד לשיטות מסוימות כמו: גילוח, שימוש משחות ושעווה למשל היא אכן יכולה להסיר את השיער המיותר ולהפסיק את השעבוד ואת הצורך לבצע את הטיפול כל מספר ימים עד שבועיים. השיטות הישנות שהזכרנו פוגעות באיכות החיים ומחייבות בדיקה מקיפה של אזורי הגוף לפני כל יציאה לים או לבישת בגד שעלול לחשוף אזורים שעירים.

כמו ברוב המקרים בהם מדובר על שיטות מתקדמות של הסרת שיער גם במקרה זה עשויה לעלות השאלה: "האם אפילציה זה לצמיתות?" התשובה היא שאין טיפולים שמסירים את השיער לצמיתות ואין להאמין להבטחות של המכונים שמצהירים שהטיפולים שלהם מסירים שיער לצמיתות אך טיפול מוצלח של אפילציה יכול להסיר עד כ- 95% מהשיער המיותר כך שבהחלט מדובר על שינוי דרמטי שמשפר את המראה ואת איכות החיים של המטופל.

אפילציה מה זה – איך מתבצע הטיפול והאם טיפול האפילציה כואב?

הסרת שיער באפילציה נחשבת לתהליך כואב משום שהיא מתבצעת על ידי החדרת מחט דקיקה אל זקיקי השיערות. המחט מחממת כל זקיק בנפרד, מעלה את הטמפרטורה של כלי הדם שמעבירים את המזון לזקיק וגורמת להם להיקרש כך שהזקיק לא מקבל את התזונה לה הוא זקוק וכתוצאה מכך מושמד. ניתן להפחית את רמת הכאב לה גורם הטיפול על ידי שימוש במשחת אלחוש, את המשחה יש למרוח כשעה לפני תחילת הטיפול והשפעתה תמשך כשעה.

אפילציה – מסירה גם שיער בהיר ולא גורמת למבוכה

בניגוד לשיטות המתקדמות האחרות שהן: הסרת שיער באינפרא אדום והסרת שיער בלייזר – שיטות שדורשות המתנה של חודש לפחות בין טיפול לטיפול ניתן לבצע את טיפולי האפילציה במרווחים קצרים ולהגיע אל המטפל עד פעמיים בשבוע – מדובר על יתרון משמעותי משום שבצורה זו לא צריכים המטופלים להתהלך עם שיער מיותר על האזור המטופל שברוב המקרים הוא הפנים (השפם, עצמות הלחיים, הפאות, הסנטר, האף, האוזניים או אזורים נוספים בגוף כמו: פס הבטן ופטמות).

הסיבה לכך שהטיפול מתאים לאזורים קטנים הוא שהתהליך ארוך כך שלא מומלץ כלל לבצע אפילציה באזורים גדולים כמו: רגליים, גב או ידיים. מעבר לזאת, הטיפול מתאים גם לבעלי שיער בהיר שאינם יכולים לבצע טיפול באמצעות לייזר או אינפרא אדום.

כמה זמן נמשך הטיפול? קצת על טיפול אפילציה, מחירים והאם הטיפול מתאים לכולם?

רוב טיפולי הסרת שיער באפילציה נמשכים כרבע שעה בלבד. טיפולים ממושכים יותר שמגיעים עד שעה יכולים להתבצע במקרים בהם המטופל מסוגל לסבול את תחושת הכאב וחוסר הנוחות ויכול לנהוג בסבלנות. מחיר טיפול שנמשך 15 דקות הינו כ- 70 ₪ בממוצע.

למרות שקהל היעד של האפילציה נרחב הטיפול לא מתאים לכולם ומכיוון שהוא גורם ליצירת גלדים קטנים שעלולים לדמם ולא להיקרש בקרב אנשים שסובלים מסכרת הוא לא מתאים לאנשים שסובלים מסכרת ברמה קשה. כמו כן, האפילציה לא מתאימה לאנשים שסובלים ממחלות עור, מערכת של קרישת דם לקויה, בעיות במערכת החיסון וזיהומים, אנשים  שמשתמשים בקוצבי לב (האפילציה פוגעת בפולסים החשמליים) ואנשים שחווים שינויים הורמונליים שמשפיעים על צמיחת השיער כמו: מתבגרים ונשים בהריון.

תופעות לוואי של אפילציה ואיך ניתן למנוע אותן?

את תופעות הלוואי של האפילציה יש להכיר ובין היתר יצטרך המטפל לסביר למטופל על תופעות הלוואי האפשריות שיכולות להיות קלות ביותר או קיצוניות. כמו כן, על המטפל לבצע אבחון ולבדוק האם המטופל אכן מתאים לטיפול.

תופעות הלוואי הקלות שעשויות להופיע הינן: סימנים אדומים שעוברים לאחר מספר שעות עד ימים. תופעות הלוואי הקיצוניות עלויות לכלול: הופעת כוויות, צלקות, זיהומים, נפיחות, חור בפנים ופיגמנטציה כאשר את הפיגמנטציה ניתן למנוע על ידי הימנעות מחשיפה לשמש והקפדה על מריחת קרם הגנה ממספר 15 ומעלה. את קרם ההגנה צריך למרוח כל שעתיים ובמשך 3 שבועות לאחר כל טיפול.  כדי למנוע את תופעות הלוואי (למעט פיגמנטציה שמניעתה נמצאת באחריותו של המטופל) יש לבחור במטפל מוסמך ומקצועי שצבר ניסיון בביצוע טיפולי אפילציה ומקפיד לבצע את הטיפול באמצעות מחט אישית שנשמרת במקום סגור וסטרילי. מעבר לזאת, צריך המטפל לחטא את מקום הטיפול לפני התחלת הטיפול ובסופו. חשוב לבחור במכון מוכר ובעל מוניטין חיובי שמחזיק באישור לבצע טיפולי אפילציה ומעניק אחריות. אחת הדרכים הטובות למצוא את המכון המתאים היא לפנות אל הסובבים ולבקש חוות דעת והמלצות על מכונים ומטפלים מקצועיים ומוסמכים. כל הנקודות הללו יסייעו למטופל להפחית את הסיכונים ולהיות מרוצה מהטיפול.

אז כדאי לבצע אפילציה?

כפי שניתן להבין – התשובה לשאלה: "האם אפילציה עוזרת?" היא שכן – במקרים בהם המטופל מתאים לטיפול, מכיר את תופעות הלוואי האפשריות ויודע כיצד למנוע אותן, בוחר את המטפל בקפידה, יכול לנהוג בסבלנות ובמקרים בהם מדובר על הסרת שיער באזורים קטנים הטיפול יכול להגיע לאחוזי הצלחה גבוהים ולשפר את כל איכות החיים של המטופל שכמובן – יכול להיות גבר, אישה וצעירים וצעירות שסיימו את גיל ההתבגרות ושגופם התייצב מבחינה הורמונלית.

האפילציה יכולה לשחרר אתכם משעבוד, אז מה אתם אומרים?

אם אתם מעוניינים להסיר את השיער המיותר וליהנות משחרור משעבוד משמעותי ואם אתם מעוניינים לשפר את המראה החיצוני שלכם ולהעלות את הביטחון העצמי הרי שמומלץ לשקול את האפשרות לבצע הסרת שיער באפילציה – רק זכרו לבחור את המטפל כראוי, להתמיד בטיפול, להיזהר מהשמש ולהקפיד למרוח קרם הגנה בתדירות גבוהה.