הסרת שיער בלייזר כל הגוף – להיות חופשיים משיערות ודאגות

הסרת שיער בלייזר כל הגוף – להיות חופשיים משיערות ודאגות

לפי הסברה הרווחת מוצאנו מהקוף ומכיוון שירשנו חלק נכבד מהגנים של בעל חיים זה ואנו חיים בעולם המודרני נגזר עלינו להסיר שיער למשך כל חיינו.

נשמע נורא נכון? אנחנו מסכימים. ואכן, עד לפני לא הרבה שנים היו שיטות הסרת השיער מוגבלות וכדי להסיר את השיער המטריד היינו משתמשים בשעווה ובבדים ששודרגו לרצועות שעווה מוכנות ועשינו בלגן בחדר (יש לציין שגם כאב לנו!) או שהיינו משתמשים במשחות מסריחות ובסכיני גילוח כאשר השניים האחרונים רק הפכו את השיער לכהה ועבה יותר והוא היה צומח תוך יומיים.

האפילציה שהיא שיטה יעילה (וכואבת!) הייתה קיימת בימים אלו אך מכיוון שהיא מסירה כל שיערה בנפרד היא לא מתאימה לטיפולים שמתבצעים על שטחים גדולים (כי מי רוצה להתחיל להסיר שיער בגיל 20 ולסיים בגיל 60? לא, זה לא מתאים לאיש מאתנו). ככל שהזמן עבר החלו להיכנס לעולם הסרת השיער אנשים נוספים שמהווים מחצית מהאוכלוסייה והם – הגברים שהבינו שצו האופנה מחייב גוף חלק או שלכל הפחות יש לדלדל את השיער.

אז מה עושים? איך פותרים את בעיית השיער המיותר?

ישבו חכמים וחשבו כיצד לפתור את הבעיה המטרידה שפוגעת בעולמנו וגורמת לבני האדם להקדיש שעות רבות וכספים כדי להסיר שיער והנה בשנת 1979 נמצא פתרון, או לפחות תחילתו של פתרון שהוא מכשיר הלייזר.

לצערם של החכמים או ליתר דיוק – לצערו של ממציא מכשיר הלייזר שהוא – ברי ג'יי המדען, המכשיר לא היה יעיל והתלוו אליו הרבה תופעות לוואי. המשיכו החכמים לחשוב ולחשוב ובשנת 1995 יצא לאור מכשיר לייזר משופר והוגש למבחני קבלה ב- FDA. שנתיים לאחר מכן יצא לאור מכשיר הלייזר עם מכשירים של הבזק אור – המכשירים הללו החלו לצבור פופולאריות בקרב הציבור והמשיכו להשתפר עד לימינו.

שנת 2017 – הלייזר שולט בעולם

טוב בואו לא נגזים – מכשירי הלייזר לא שולטים בעולם אך הם בהחלט תופסים מקום מכובד. מכשירי הלייזר נחשבים לשיטה הטובה ביותר בימינו להסרת שיער וטיפול איכותי יכול להסיר עד כ- 90% – דבר שמשחרר את המטופל מהעיסוק המטריד בהסרת שיער במשך חייו. מעט השיער שבכל זאת נותר לאחר הטיפול הופך להיות דליל הרבה יותר כך שגם אם צריך להסיר אותו מידי תקופה הדבר פשוט מאוד ומאפשר ספונטניות רבה.

מכשירי הלייזר מתאימים במיוחד לבעלי גוון עור בהיר ולבעלי שיער כהה כאשר במהלך הטיפולים חייב המטופל להימנע מחשיפה לשמש שכן עור שזוף לא יכול לעבור טיפול.

רגע, איך זה עובד? כמה טיפולים צריך לבצע?

פעולת הלייזר מתבצעת באופן הבא: קרן הלייזר נשלחת אל העור, נספגת במקום בו השיער צומח, הופכת לאנרגיית חום והורסת את השערה. כאשר מדברים על טיפול הסרת שיער בלייזר מתכוונים לסדרת טיפולים שיש לבצע בהפרשי זמן של חודש בממוצע. ניתן להסיר את השיער במגוון אזורים בגוף כאשר האזורים הפופולאריים בקרב נשים הם: רגליים, מפשעות, בית שחי ואזורים נוספים והאזורים הפופולאריים בקרב גברים הם: אזור הפנים, הגב, החזה, הכתפיים והעורף. ביצוע הסרת שיער בלייזר בכל הגוף לגברים וכן ביצוע הסרת שיער בלייזר כל הגוף לנשים הפכו להיות גם הם טיפולים פופולאריים.

מספר הטיפולים הממוצע נע בין 8-10 אך הדבר משתנה ממטופל למטופל. מספר הטיפולים תלוי בכמה גורמים, ביניהם: האזור המטופל, גוון העור של המטופל, גוון השיער וסוג השיער של המטופל ומין המטופל. במקרה שמחליטים לבצע הסרת שיער בלייזר יש להגיע אל מכון מקצועי ובעל ניסיון, לוודא שהמטפל הוסמך כהלכה, לוודא שמכשיר הלייזר תקין וקיבל אישור ממשרד הבריאות ולוודא שהמכון נקי ומעניק אחריות.

על המטפל להקפיד לבצע אבחון ולבדוק את מצבו הרפואי של המטופל בעבר ובהווה, את גוון שיערו, גוון עורו, סוג השיער שלו וגילו (לא מומלץ לבצע את הטיפול לפני סיום גיל ההתבגרות שכן הגוף עובר שינויים הורמונאליים שמשפיעים על קצב ואופן צמיחת השיער).

האם הטיפול כואב? מהן תופעות הלוואי? כמה זה עולה?

כן, אין להכחיש – הטיפול גורם לתחושת כאב כאשר רמת הכאב משתנה ממטופל למטופל ותלויה גם במקום בו מסירים את השיער. מכשיר לייזר שמכיל זרוע קירור ומריחת משחת אלחוש כשעה לפני תחילת הטיפול יוכלו לסייע מאוד ולהפחית את רמת הכאב.

במהלך האבחון המקצועי יהיה על המטפל לציין בפני המטופל מהן תופעות הלוואי האפשריות. תופעות הלוואי עשויות להיות: גירודים, תחושת צריבה, כוויות, צלקות, פיגמנטציה ונפיחות אך מטופלים שיבחרו במטפל מקצועי ומוסמך, ימנעו מחשיפה לשמש ויפעלו על פי הוראות המטפל יוכלו למזער את הסיכונים ולהעלות את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

ניתן לבצע את הטיפול באזורים רבים כך שאפשר לעבור טיפול באזור אחד כמו: הרגליים או הידיים או לבצע הסרת שיער בלייזר בכל הגוף לגבר או לאשה במגוון מכוני הסרת שיער. כדי לבחור במכון המתאים יש לערוך השוואת מחירים שיכולים להיות מחירי הסרת שיער בגב, מחירי הסרת שיער בבטן ועד הסרת שיער בלייזר בכל הגוף. כמו כן, כדאי לבדוק אפשרות של הנחות, חלק מקופות החולים למשל מציעות הנחות למבוטחים שלהן. נוסף על כך, רצוי לפנות אל הקרובים ולבקש המלצות וכמובן שלא להתפשר על איכות המכון, איכות המכשור ואיכות המטפל.

ליהנות מטיפול איכותי

אם תחליטו להסיר שיער בלייזר, תבחרו במטפל מוסמך ותקפידו על כל ההוראות תוכלו ליהנות מתוצאות מעולות ולחסוך לעצמכם שנים ארוכות של שעבוד מטריד להסרת שיער.

למרות שמחירי הטיפולים גבוהים (הסרת שיער בלייזר בכל הגוף נעה בין המחירים:  13,000 -15,000 ₪ עבור נשים ועולה כ – 14,000 -15,000 ₪ עבור גברים) הם יכולים לחסוך כספים לטווח הרחוק משום שהטיפול מסיר מהמטופל את הצורך לרכוש אביזרים של הסרת שיער. כמו כן, הטיפול חוסך זמן רב ותורם לביטחון העצמי, למראה החיצוני ולספונטניות.