הסרת שיער בלייזר תופעות לוואי

אם אתם מבצעים הסרת שיער בלייזר תופעות לוואי יכולות לקראת לכם וישנן דרכים להימנע מהן

 

10221534_sהסרת שיער בלייזר היא השיטה הפופולרית ביותר כיום להסרת שיער לא רצוי, לשיטה זו כמו לאחרות יש תופעות לוואי. למרות שלהסיר שיער בלייזר יעיל ובטוח עבור רוב החולים, שיטה זו אינה יכולה להבטיח הצלחה לכל סוגי העור ושיער. צפיפות שיער, צבע עור, סוג הלייזר שבו מטפלים יכולים כל אלה לשפעה על התוצאות הסופיות. תופעות הלוואי שרוב מטופלי הסרת שיער בלייזר חווים הם קטינים וזמניים. עם זאת, ישנם מקרים נדירים שבם תופעות לוואי חמורים יותר יכולים להתרחש בגוף המטופל. אם תדעו מהן תופעות הלוואי הללו והסיבות אפשריות שלהם להתרחש, תוכלו להקטין את הסיכויים לחוות אותן במהלך ואחרי הטיפול.

 

תופעות לוואי אחרי הסרת שיער בלייזר – התופעות הנפוצות.

רוב המטופלים מדווחים על תופעות לוואי קלים במהלך או לאחר טיפולי הסרת שיער בלייזר:

אדמומיות – לאחר הטיפול תתכן אדמומיות זמנית של העור היכולה להימשך בין 1-3 ימים באזורים שטופלו באמצעות הלייזר.

נפיחות – לאחר הטיפול תתכן נפיחות קלה באזור המטופל הנמשך בין 1-3 ימים.

גרד – גירוד באזור המטופל או  אי נוחות באזור שטופל בלייזר.

מה שהזכרנו למעלה הן בדרך כלל תופעות לוואי לאחר הסרת שיער בלייזר.

 

תופעות לוואי של הסרת שיער בלייזר בזמן הטיפול.

כאב קל או עקצוץ – רוב החולים חווים כאב קל בזמן טיפול הלייזר בעת שיחרור פולס האור. התחושה שונה בין מטופל למטופל, יש כאלה שכאב זה אינו משפיע ויש מטופלים שכאב זה מציק, יש הרבה פרמטרים שמשפיעים על התחושה כמו: רגישות העור, צבע העור וכו'…, ניתן לתשתש כאב זה ע"י מריחת משחת אל חוש לפני הטיפולים, יש לבקש זאת במכון בו אתם מבצעים את טיפולי הסרת שיער בלייזר.

 

תופעות הלוואי הבאות הן פחות נפוצות לאחר טיפולי הסרת שיער בלייזר.

אם אחת מתופעות הלוואי הבאות מתרחשת לאחר טיפולי הסרת שיער בלייזר יש להתקשר בהקדם למכון להסרת שיער בלייזר ולדווח על המקרה.

דימום או גלד– לפעמים לאחר טיפולי הסרת שיער בלייזר יכול לרדת דם או האזור יכול להיות מוגלד, מקור הדימום הוא מזקיק השיערה ויש לטפל במקרה.

זיהום – את האטור המטופל יש לחטא לפני ואחרי הטיפול, אם האזור מזוהם כל חתך קטן של העור יכול להתפתח לזיהום.

שטפי דם – יש מטופלים שלהם עור רדיש במיוחד, אותם מטופלים יכולים לחוות שטפי דם קלים לאחר טיפולי הסרת שיער בלייזר.

שריפה – כוויות  – אםלא משתמשים במקצועיות במכשיר הלייזר ולא מכוונים את העוצמה כמו שצריך יכולים לגרום לכוויות בעור, מטופלים בעלי עור כהה הם קבוצת סיכון שכן חלק מאנרגיית אור הלייזר נספגת בעורם, לכן יש לבצע את הטיפולים במקום מוכר ומקצועי.

שינויים בצבע עור – תופעות לוואי כמו כוויות, היפר-פיגמנטציה והיפופיגמנטציה הם נדירים מאוד אם מבצעים את טיפולי הסרת שיער בלייזר במקום מקצועי ומנוסה המשתמש בטכנולוגיה הנכונה עבורכם. אם אנרגיית קרן הלייזר נספגת בעור ולא בזקיק השיערה היא יכולה לגרום לתופעות המדוברות האלה.

ארגמנת – הופעת כתמים קטנים הם תוצאה של דימומים מתחת לעור, תופעה זו היא נדירה יחסית ובדרך כלל חולפת.

 

איך ניתן למנוע תופעות לוואי לאחר טיפולי הסרת שיער בלייזר.

המפתח למניעת תופעות לוואי במהלך ואחרי הסרת שיער בלייזר היא לבחור במכון מקצועי וותיק, רק מכון גדול יכול להכיל את כל סוגי הטכנולוגיות הקיימות להסרת שיער בלייזר ולהתאים את הלייזר הטוב ביותר עבורכם, במכונים הגדולים ניתן להסיר שיער ב: אינפרא אדום, ipl, shr  וטכנולוגיות כאלה ואחרות היכולות להקטין את תופעות הלוואי. רק במכונים הגדולים להסרת שיער בלייזר מי שמבצע את הטיפולים הם צוות מקצועי מוסמכים לטיפול בלייזר ומדרך כלל מכונים אלה מחזיקים ברשיון משרד הבריאות לטיפול בלייזר. אם אתם בוחרים מכון שכזה אז אתם מפחיתים ומקטינים לאפס את האפשרות לתופעות לוואי ולזה שמשהו ישתבש במהלך ואחרי הטיפולים. דרשו יעוץ לפני תחילת הטיפולים כדי שיאבחנו את הטיפול והמכשיר הנכון עבורכם לאחר התאמה לבצע העור ומשיער, וודאו שאין לכם מחלת עור כזו או אחרת לפני הטיפול והצטיידו בכל המידע הרפואי הנדרש. יש להכיר את הסיכונים בטיפולי הסרת שיער בלייזר וכמו כן את תופעות הלוואי, לדוגמא: הסרת שיער בלייזר בפנים תופעות לוואי שונות מאלו של הגב או הבטן.

לאחר הטיפול הראשון הימצאו במעקב מתמיד אחרי גופכם ולכל שינוי חריג לפי מה שהזכרנו למעלה פנו לרופא המטפל.

הבהרה:

יכול להיות שהנתוני הכתבה ישתנו, יש לראות בכתבה זו המלצה בלבד ואינה תחליף לייעוץ רפואי.