אפילציה בפנים – מתי כדאי לבצע את הטיפול?

אפילציה בפנים – מתי כדאי לבצע את הטיפול? האם יש תופעות לוואי? ואיפה לבצע את הטיפולים?

טיפולי הלייזר שהפכו להיות השיטה הפופולארית ביותר להסרת שיער וכן טיפולי האינפרא האדום הוכחו כשיטות יעילות ואיכותיות שדחקו לצד את שיטת האפילציה ואכן, ניתן לראות כי הראשונות מתאימות הרבה יותר לשטחים גדולים בהם מעוניינים רוב המטופלים להסיר שיער מיותר, אך מה קורה כאשר מדובר על שיער דק ועדין שפוגע במראה החיצוני (שיער ששיטות הלייזר והאינפרא האדום מתקשות להסיר), על אנשים שעשו קעקוע והשיערות החליטו להתמקם דווקא עליו או על אזור שמכיל שיערות מעטות אך מטרידות במיוחד? מקרים אלו ואחרים מכניסים את האפילציה למשחק ואם גם אתם סובלים משיערות בסנטר, בשפם, בפאות, בעצמות הלחיים ובאזורים נוספים בפנים תוכלו לבצע הסרת שיער בפנים באפילציה (אפשר לבצע גם אפילציה כדי להסיר שיער באוזניים!) ולפתור את הבעיה.

באמצעות האפילציה שיכולה להתבצע באזורים שהזכרנו תוכלו להסיר עד כ- 95% מהשיער, לשפר את המראה החיצוני שלכם ולהעלות את הביטחון העצמי שלכם כך שלא תרגישו לא נעים להימצא תחת אור השמש או תחת תאורה שעשויה להבליט את השיער, לא תחששו לנשק או לשוחח עם אנשים ממרחק קרוב ולא תנסו לנסות להסתיר את השיער באזור פאות הלחיים באמצעות פיזור השיער.

מה שלא עובד עם לייזר או אינפרא אדום יעבוד עם אפילציה

הסרת שיער באפילציה אומנם מתאימה לאזורים בעייתיים רבים – אזורים שלא תמיד מתאימים לשיטות המתקדמות האחרות אך כדי לבצע את הטיפולים באמצעותה יש להיות סבלניים במיוחד משום שהיא נמשכת זמן רב. טיפול האפיליציה נחשב לממושך משום שהוא מתבצע באמצעות מחט חשמלית שפוגעת בכל שיערה בנפרד. התהליך מתבצע באופן הבא: המטפל משתמש במחט חשמלית דקה ומחדיר אותה אל השורש של השיערה, המחט החשמלית מחממת את הזקיק והורסת אותו. כפי שציינו – מדובר על תהליך ארוך ולכן הוא לא מתאים לאזורים גדולים בהם צומח הרבה שיער.

תגידו את האמת, הטיפול כואב?

התשובה לשאלה החשובה הזו היא שכן – הטיפול עשוי לגרום לכאב וחוסר נוחות אך ניתן להפחית את התחושה הלא נעימה באמצעות מריחת משחה מאלחשת. דבר נוסף שמקל על המטופל הוא שהטיפול קצר ולרוב ימשך כרבע שעה. בחלק מהמקרים בהם המטופלים יכולים להתמודד עם טיפול ממושך יותר הוא יכול להגיע עד כשעה. חשוב לציין כי ניתן לקצר את הטיפול על ידי קבלת טיפולים בתדירות גבוהה. בניגוד להסרת שיער בלייזר או באינפרא אדום שדורשים זמן המתנה של חודש לכל הפחות את טיפולי האפילציה אפשר לבצע עד פעמיים בשבוע ולזרז את תוצאות הטיפול. ביצוע הטיפול בתדירות גבוהה מונע את הצורך להסתובב עם שיער מיותר על הפנים וחוסך מבוכה רבה.

תופעות לוואי של אפילציה והפחתת סיכונים

לצד היתרונות והחסרונות של אפילציה בפנים יש להכיר את תופעות הלוואי האפשריות שלה. תופעות הלוואי של האפילציה יכולות להיות: הופעת אדמומיות, נפיחות, גרד וצריבה. תופעות לוואי קיצוניות יותר עלולות להיות: זיהומים, כוויות, צלקות ואף חורים בפנים ופיגמנטציה כאשר את האחרונה ניתן למנוע על ידי הימנעות מחשיפה לשמש ומריחת קרם הגנה בתדירות גבוהה.

כדי למנוע את תופעות הלוואי הקיצוניות – אלו שלא חולפות לאחר מספר ימים יש לבחור את המטפל בקפידה. מטפל מקצועי יהיה מטפל שעבר הסמכה, צבר ניסיון ומקפיד על היגיינה כאשר בראש ובראשונה עליו לבצע את הטיפול באמצעות מחט אישית. כמו כן, צריך המטפל לקיים פגישת ייעוץ ראשונית, לשוחח עם המטופל, להסביר על תופעות הלוואי האפשריות, לבצע תיאום ציפיות ולהעניק אחריות על הטיפול. יש לציין כי הטיפול לא מתאים לכולם ואין לבצע אותו במקרים בהם המטופל סובל מסכרת, בעיות במערכת החיסונית, זיהומים ומחלות עור. כמו כן, רצוי לדחות את הטיפול כאשר חלים בגוף שינויים הורמונליים.

למצוא את המקום המתאים להסרת שיער באפילציה

אפילציה היא פתרון מצוין עבור אנשים שסובלים משיעור באזורים שונים בפנים ובאמצעות בחירת מטפל מוסמך, מקצועי ובעל מוניטין חיובי שמבצע אבחון מסודר ושומר על היגיינה, הימנעות מחשיפה לשמש ומריחת קרם הגנה יהיה ניתן להפחית את הסיכונים ולקבל תוצאות טובות. כדי למצוא את המקום המתאים רצוי לפנות אל חברים, קרובי משפחה ומכרים ולקבל המלצות. כמו כן, כדאי לבחון את המחירים, ברוב המקרים יהיה מחיר הטיפול כ- 70 ₪ בממוצע לרבע שעה. קבלת המלצות והשוואה בין המכונים תסייע בבחירת המקום האיכותי והמשתלם ביותר.