אחרי גיל 18 מומלץ להתחיל להסיר שיער בלייזר

מגיל 18 הוא המומלץ ביותר להתחיל את טיפולי הסרת שיער בלייזר ומיד נסביר למה:

מכשירי הסרת שיער בלייזר שינו למטופלים רבים את כל איכות החיים – הסירו מהם את הדאגה והצורך להסיר שיער בשיטות הישנות כדוגמת: הסרת שיער בשעווה שגורמת לכאב ולכלוך ועלולה לפצוע עור רגיש, שימוש בסכיני גילוח, שימוש במשחות שמדיפות ריחות לא נעימים ושיטות נוספות שגורמות לשעבוד. מכשירי הלייזר התפתחו רבות כך שמטופלים שנמצאו מתאימים – בעיקר בעלי גוון עור בהיר ושיער כהה יכולים להסיר עד 90% מהשיער המיותר כאשר השיער שנותר הופך לדליל וניתן להסירו בקלות (לעיתים הוא כלל אינו נראה לעין ואין צורך להיעזר בטיפולים נוספים).

הלייזר מסייע לרבים לקבל עור חלק ונעים ומקנה להם חופש ואפשרות לנהוג בספונטניות – ללבוש מכנסיים קצרים בקיץ בלי לחשוב פעמיים, ללבוש בגד ים ולקפוץ לים בהתראה קצרה וליהנות ממצבים נוספים ומשמחים, אך מה עושים במקרה שהצעיר או הצעירה מעוניינים להסיר שיער בלייזר? האם זה יעיל? מיד נענה על השאלה החשובה שמעסיקה צעירים רבים שעוד לא הגיעו לגיל 18.

הסרת שיער לבני 18 ומטה – מדוע כדאי להמתין עד לגיל 18 ומעלה?

ברוב המקרים כשאנו חושבים על גיל 18 עולה בראשנו תמונה של חיילים במדים, בגיל זה רוב האוכלוסייה אכן משרתת בצבא ולוח הזמנים צפוף ביותר. כדי להיטיב עם החיילים ועם החיילים המשוחררים מציעים חלק ממכוני הסרת השיער הנחות עבור טיפולי הסרת שיער בלייזר כך שכדאי מאוד לנצל זאת (בעיקר בתקופה בה המצב הכלכלי של רוב החיילים אינו מזהיר) וליהנות מגוף חלק עם היציאה לאזרחות.

חשוב לדעת שרוב מכוני הסרת השיער בלייזר משתדלים להעניק לחיילים יתרון על פני מטופלים אחרים מבחינת הזמנים ומאפשרים להם לבצע את הטיפולים בזמנים שמתאפשרים להם שהם בעיקר ימי שישי. דבר נוסף ומהותי בתחום טיפולי הסרת שיער בלייזר הוא שהגיל מתאים לטיפולים. לאחר גיל 18 ההורמונים שמשפיעים על צמיחת השיער מתאזנים (אצל גברים ההורמונים עשויים להתאזן מאוחר יותר מאצל נשים) כך שמדובר על גיל מתאים שמעלה את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

סיבה נוספת להמתנה עד להגעה לגיל המתאים – בגיל 18 ומעלה הופכים רוב הצעירים לאחראיים יותר

נוסף על ההנחות שניתן לקבל בתקופת הצבא ולאחר סיום השירות הצבאי והגיל שמתאים לטיפול, קיים יתרון נוסף בביצוע הסרת שיער לאחר גיל 18 והוא היכולת לשאת באחריות. בגילאי 18- 20 גוברת יכולתם של הצעירים לשאת באחריות – איננו אומרים שאין בני 12 שאינם אחראיים, אך באופן כללי בגילאי 18 הצעירים יכולים לקחת אחריות ולפעול לפי הנחיות המטפלים שמזהירים בין היתר מפני חשיפה לשמש (כמובן שהמדים מסייעים להפחתת החשיפה אך בכל זאת יש חופשות וסופי שבוע בהם ניתן להתפתות לבקר בחוף הים או בבריכה).

חשוב לדעת כי גוף שזוף לא מגיב היטב להסרת שיער בלייזר משום שהעור השזוף עלול לחסום את קרני הלייזר, למנוע מהן להגיע אל זקיקי השערות אותן מעוניינים להשמיד והעור סופג את האנרגיה, דבר שעלול לגרום לו להישרף ולגרום לכאב. כדי לשמור על העור יש להימנע מחשיפה לשמש ולהשתמש בקרם הגנה מתאים כאשר יוצאים החוצה.

הפחתת מחירים דרך קופות חולים – שווה בדיקה

הסרת שיער בלייזר דורשת השקעה כספית גבוהה אך לפעמים ניתן להפחית את המחירים דרך בדיקת קופת החולים בה חברים. חלק מהקופות מאפשרות לחבריהן לבצע טיפולי הסרת שיער במחירים נמוכים יותר. במידה שקופת החולים אכן מאפשרת זאת יש לוודא שהמכון מקצועי, שמכשיר הלייזר מתקדם ויעיל ושהמטפלים מוסמכים ומבצעים בין היתר אבחון מסודר לפני תחילת הטיפול. לדוגמא: הסרת שיער בלייזר דרך קופת חולים כללית תוזיל את העלויות, לקופת החולים יש הסדרים עם מכוני הסרת שיער בלייזר מובילים וככה תוכלו להפחית את התשלום, כמובן שהמבצעים משתנים מעת לעת ולכן יש להתעדכן מוד מכוני הסרת שיער מובילים ומול קופת החולים.

 

הבהרה:

הגיל שממנו ניתן להסיר שיער בלייזר יכול להשתנות ממטופל למטופל, אנחנו ממליצים להתייעץ עם רופא לפני הטיפולים, יש לראות במאמר זה סיקור בלבד.