הסרת שיער בלייזר –  מאיזה גיל

"מגיל 18 אפשר להתחיל לבצע הסרת שיער בלייזר" – נכון או לא נכון? – מה אתם חושבים?

הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו ועצם העובדה שכבר מגיל צעיר ישנה מודעות למראה הגוף ולשמירה על האסתטיקה מובילה בנות ובנים להתעניין בתחום הסרת שיער. הצעירים שסביר להניח התנסו בהסרת שיער בקרם, שעווה, סכין גילוח או מכשירים ביתיים מבינים די מהר שמדובר על שיטות שגורמות לשעבוד ועצם הידיעה שיש אפשרות להסיר כמות רבה של שיער בשיטה יעילה יותר קוסמת להם ומעלה שאלות.

השיטה המתקדמת עליה אנו מדברים היא הסרת שיער בלייזר. כאן עולה השאלה: "באיזה גיל אפשר לבצע הסרת שיער באמצעות לייזר?" אם גם אם צעירים שמתעניינים בטיפולי הלייזר תוכלו למצוא את התשובה בהמשך.

הסרת שיער בלייזר –  מאיזה גיל?

טיפול הסרת שיער בלייזר מתבצע על ידי שליחת קרן לייזר באורך גל אחד אל עבר שורשי השיערה, הקרן פוגעת בשורשים ומשמידה אותם. מכיוון שמדובר על תהליך מורכב יותר מהשיטות הישנות יש לבדוק האם הטיפול מתאים למועמד, כדי לבדוק את מידת ההתאמה יש להגיע לאבחון מקצועי אצל מטפל שעובד במכון מקצועי, עבר הכשרה וצבר ניסיון. במהלך פגישת הייעוץ בוחן המטפל את גוון העור, גוון השיער, המצב הבריאותי, צפיפות השיער, מינו וגילו של המועמד וכאן אנו מגיעים לתשובה על השאלה שנשאלה.

במקרה של נשים ניתן להתחיל לעבור את הטיפולים מגיל 17 לכל הפחות (3-4 שנים לאחר קבלת המחזור החודשי), הסיבה לכך היא שבגיל זה ההורמונים מתייצבים ומתאזנים, בגילאים צעירים יותר – גיל ההתבגרות חלים בגוף שינויים הורמונליים רבים שמשפיעים בין היתר על צמיחת השיער ולכן בגילאים צעירים יותר הבנות עלולות להתאכזב.

הגברים הצעירים לעומת זאת מסיימים את התפתחותם הגופנית בגיל 20 בממוצע ובשל השינויים ההורמונליים והגעת הגוף למצב מאוזן בגיל זה זהו הגיל המתאים להתחיל בטיפול. במקרים בהם המטרה היא להסיר שיער מהכתפיים והגב יש להמתין מספר שנים נוספות, ייתכן שעד גיל 30 משום שבאזורים אלו יכול השיער להמשיך לצמוח.

במידה שהמאבחן מצא שהמטופל מתאים לטיפול הוא יסביר על התהליך, על מספר הטיפולים, על המרווח בין הטיפולים, על תופעות הלוואי האפשריות (דימום, פיגמנטציה, אדמומיות ותופעות נוספות שעשויות להימנע במקרה שהטיפול מתבצע על ידי מטפל טוב ומכשיר לייזר איכותי), על הצורך להימנע מחשיפה לשמש ועל מידת ההצלחה שהוא צופה.

לפעמים כדאי להמתין עם טיפולי הסרת שיער בלייזר עד הצבא או עד השחרור

טיפולי הסרת שיער בלייזר אינם זולים אך הם משתלמים מאוד לטווח הרחוק משום שהם יכולים להסיר עד כ- 90% מהשיער (ההצלחה תלויה בנתוניו של המטופל ובאיכות המטפל) והם מעניקים חופש לנהוג בספונטניות. אם המטרה היא לחסוך כסף, זמן ולצאת לאזרחות עם עור חלק (כיף מאוד לטייל בעולם ללא הצורך להסיר שיער כל זמן מה) ניתן לעבור את הטיפולים במהלך הצבא. מרבית המכונים מתחשבים בזמני היציאות של החיילים ונותנים להם עדיפות. ההנחות שהמכונים מעניקים משתנים מאחד לשני ולכן חשוב לבדוק את האפשרויות אך לזכור שלא להתפשר על איכותו של המכון, על המטפל ועל מכשיר הלייזר. יש לציין כי ניתן לקבל את הנחות גם לאחר השחרור ושחלק מהמכונים מאפשרים לחיילים המשוחררים לממן את הטיפול באמצעות כספי הפיקדון.