גיל 20 הוא הבחירה הנכונה להסרת שיער בלייזר

כבר מגיל צעיר נחשפים הילדים לעולם האסתטיקה. המסרים שזורמים אליהם מלאים בסגידה למודל היופי ועוסקים בטיפוח הגוף, השיער, העור, רכישת הבגדים האופנתיים ביותר, התקשטות בתכשיטים והרשימה עוד ארוכה. בין היתר מתחילים הילדים ובעיקר הילדות להתעניין בתחום הסרת השיער. הילדות יכולות להיחשף לשיטות הסרת השיער השונות דרך האחיות הגדולות שלהן, האימהות שלהן או דרך פרסומות בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט. הידע בשילוב הלחץ החברתי שמתחיל בשלבים מוקדמים ומתעצם בגיל ההתבגרות אינו מקל על המצב ועשוי לגרום לבנות רבות ולחלק מהבנים לפגיעה בביטחון העצמי כאשר ילדים שעירים במיוחד עלולים לסבול הקנטות מצד החברה ולהרגיש דחויים בשל שיעור היתר.

השיער שפוגע בדימוי העצמי

כדי להתמודד עם השיער המטריד מנסות צעירות רבות לפנות לאמהות שלהן ולבקש מהן להסיר להן את השיער. בעבר היו אמהות רבות מסרבות בטענה שהילדה עוד לא צריכה להתעסק בהסרת שיער אך היום עם עליית המודעות בנוגע לחשיבות הביטחון העצמי בקרב הילדים נעתרות אמהות רבות למשימה ומסייעות לילדות להסיר שיער בשיטות שונות – חלקן רוכשות לילדה מכשיר חשמלי להסרת שיער, אחרות רוכשות סכין גילוח או משחות, יש אמהות שמסירות לילדותיהן שיער בשעווה או לוקחות אותן לקוסמטיקאית ויש אמהות שמבינות שכל השיטות הללו גורמות לשעבוד ולוקחות את הילדות למכון הסרת שיער בלייזר.

מדוע לא נכון לקחת את הילדות למכון להסרת שיער בלייזר?

למרות רצונן הטוב של אותן האימהות שלוקחות את בנותיהן למכוני הסרת שיער בלייזר מדובר על פעולה שאינה מומלצת. במקרה שהשיער של הילדה בהיר ודליל קרן הלייזר שפועלת היטב על שיער כהה ועור בהיר לא תצליח לקלוט את הפיגמנט של השערה ולהשמיד אותו. במקרים בהם השיער רב ובולט הטיפול לא יהיה יעיל משום שגופה של הילדה שיכולה להיות בת 6-18 עובר שינויים הורמונליים בגיל ההתבגרות – דבר שמשפיע על צמיחת השיער ופוגע ביעילות של הטיפול.

כדי שלא לבזבז זמן, כסף ואנרגיה ולקבל תוצאה לא מספקת שתגרום לתסכול עדיף להמתין עם טיפול הלייזר עד לשלבים מאוחרים יותר. המתנה עד גיל 18 ומעלה עשויה לסייע מאוד. במקרים מסוימים – בעיקר במקרה של גברים שמעוניינים להסיר שיער בלייזר עדיף להתחיל את הטיפול בגיל 20 שכן ידוע שרוב הגברים מסיימים את התפתחותם הגופנית מאוחר יותר מנשים. עד שהצעירים מגיעים לגיל המתאים הם יכולים להסיר שיער בשיטות הישנות כדי למנוע מבוכה וחוסר נעימות.

איך ניתן להפחית את עלויות הטיפול?

יתרונות נוספים של המתנה עד לגיל 18-20 הם שבגילאים אלו יש אפשרות לקבל הנחה על טיפולי הסרת שיער בלייזר (שנחשבים יקרים יותר משאר טיפולי הסרת השיער), את ההנחה ניתן לקבל ממכוני הסרת שיער שונים שמציעים הנחות לחיילים ולחיילים משוחררים.

חשיבות האבחון המקצועי

לא משנה אם ניתנה הנחה או אם לא ניתנה הנחה חשוב לבצע את הטיפול רק במכון מקצועי ובעל ניסיון שמעסיק מטפלים מוסמכים. כמו כן, יש לוודא שמכשיר הלייזר תקין וחדיש ולעבור אבחון מסודר על ידי המטפל. האבחון המקדים חשוב מאוד משום שהסרת שיער בלייזר אינה מתאימה לכולם ואין לקחת סיכונים מיותרים.

טיפ חשוב להנחות וסיבסוד הטיפולים.

ניתן לנסות לקבל הנחה על הטיפולים גם דרך קופות החולים כך שכל מי שמעוניין לבצע הסרת שיער בלייזר יכול לצור קשר עם הקופה שלו ולבדוק האם היא מסבסדת את הטיפולים, עם אילו מכוני הסרת שיער היא עובדת והאם הם מקצועיים ומעסיקים מטפלים מוסמכים (אין להתפשר על מכון הסרת שיער רק משום שהוא מאפשר קבלת הנחה עבור הטיפול).