הסרת שיער בשעווה

הסרת שיער בשעווה – שיטת הסרת השיער הנפוצה ביותר בעולם

הסרת שיער בשעווהשעווה היא סוג של הסרת שיער אשר מסירה את השיער מהשורש. שיער חדש יצמח בחזרה באטיות באזור המטופל בשעווה בין ארבעה לשישה שבועות שזהו מחזור צמיחת השיער. כמעט בכל אזורי הגוף יכולים להיות מטופלים בשעווה, כולל הגבות , פנים, אזור ערווה, רגליים, זרועות, גב, בטן רגליים, בית שחי, ישנם סוגים רבים של שעווה להסרת שיער לא רצוי .

רצועת שעווה – מורחים שכבה דקה של שעווה על העור ועליה שמים רצועת בד או נייר לוחצים בחוזקה כדי שהרצועה תדבק לשעווה והשעווה על העור, לאחר מכן מושכים את הרצועה במהירות נגד כיוון צמיחת שיער , כמו כן המשיכה צריכה להתבצע במקביל ככל האפשר לעור , כדי למנוע טראומה לעור (שטפי דם, נימי דם שבורים, שיער צומח פנימה שנגרם על ידי טראומת זקיק שיער והסרת העור) . פעולה זו מסירה את השעווה יחד עם השיער.

שעווה קשה – מיושמת בשכבה עבה במקצת וללא רצועות בד או נייר . השעווה ולאחר מכן מתקשה כשהיא מתקררת ובכך אפשר לבצע הסרה קלה על ידי מטפל ללא סיוע של בגדים. שיטת שעווה זה מאוד מועיל לאנשים בעלי עור רגיש ובכך הופכת אותו לאופציה טובה לעור עדין וכמו כן שערות עדינות יוסרו בקלות רבה יותר.

שעווה על חלקי גוף רגישים מתבצעת על ידי מיטב מומחים כגון קוסמטיקאית מורשה. רוב חלקי הגוף יכולים להיות מוסרים בשעווה , כוללים את האף ושיער באוזן, כמו ריסים ועפעפיים אסור לטפל בשעווה –  אזורים אלה יכולה להיות פגיעה קשה.

למי אסור לטפל בשעווה ?

שכבת העור העליונה בשעווה נקרעת לכן יש אנשי מסוימים שהטיפול בשעווה אסורה להם בהחלט:

–          נטילת תרופות לדילול דם

–          נטילת תרופות לטיפול במחלות אוטואימוניות , כוללים זאבת

–          נטילת פרדניזון או סטרואידים

–          פסוריאזיס, אקזמה, או מחלות עור כרוניות אחרות

–          כוויות שמש אחרונות

–          ניתוח קוסמטי או שיקומי אחרונים

–          טיפול בעור לייזר אחרונים

–          ורידי רגליים דליות חמורים

–          רוזצאה או עור רגיש מאוד

–          היסטוריה של שלפוחיות חום או פצעים קרים

–          שימוש טרטינואין , Tazarotene , Adapalene , Azelex.

–          שימוש בהידרוקינון

יתרונות וחסרונות לטיפול בשעווה

יתרונות – רבים לשימוש בשעווה לעומת שיטות אחרות להסרת שיער. זוהי שיטה יעילה להסרת כמויות גדולות של שיער בבת אחת. זוהי שיטה לטווח ארוך . השיער באזורי שעווה לא יגדל בחזרה בין שבועיים עד שמונה שבועות. בניגוד לגילוח אחרי טיפול בשעווה השיער אינו צומח בצורה קוצנית ואין זיפים, כמו כן בגילוח השיער גדל לאחר יומיים שלושה.

יתרון נוסף של שעווה הוא שאין הגבלה על צבע עור ושיער כמו הסרת שיער בלייזר, שעווה מתאימה לכל הגוונים וכל הצבעים של עור ושיערה, שעווה מתאימה גם לגברים וגם לנשים כאחד, כמו לשעווה אין הגבלת גיל לטיפול, ניתן לטפל גם בילדים ובילדות, לנערים ולנערות, במבוגרים ומבוגרות.

חסרונות – רבים של שעווה גם כן. שעווה יכולה להיות כואבת מאוד, זה יכול להיות כואב מאוד במיוחד באזורים רגישים. חסרון נוסף לשעווה הוא ההוצאה : השעווה מתבצעת לרוב על ידי קוסמטיקאית מורשה, ובמקרים מסוימים העלות יכולה להיות גבוהה, בהתאם לאזור בשעווה ומספר טיפולים הנדרשים. יש אפשרות להשתמש בשעווה לשימוש עצמי אך לא תמיד זה נוח וקל לתפעול.

חסרון נוסף של שעווה הוא שלפעמיים השיער צומח פנימה ויוצר בליטות אדומות ,ודימום קל . זה קורה למטופלים המורידים שיער בשעווה באזורים עם שיער עבה , במיוחד בפעמים הראשונות כאשר זקיקי השיער הם החזקים ביותר.