למה כדאי להסיר שיער בידיים באמצעות לייזר

למה כדאי להסיר שיער בידיים באמצעות לייזר? נסביר למה לייזר הוא הפיתרון היעיל

בקיץ וגם בחורף – כולם רואים את הידיים

הידיים שלנו הן אחד האזורים החשופים ביותר בגופינו ואיננו מדברים רק על חודשי הקיץ. גם קיפול השרוולים ביום חם במהלך החורף מגלה את הידיים ובמידה והשיער בהן בולט הדבר עשוי לגרום לתחושת חוסר נוחות ומבוכה. מעבר לזאת, הידיים הן אחד האזורים שמתחככים יותר בבני אדם – בין אם מדובר על זוגות אוהבים ובין אם מדובר על מצב בו אנו עומדים יחד עם קהל. כך או אחרת, מדובר על איבר בולט וחשוף והדבר גורם לרבים – בעיקר לנשים אך גם לגברים להחליט להסיר שיער בידיים.

שיטות ישנות להסרת שיער – החוצה!

על סכין הגילוח והקרם – קוצים עבים ומטרידים

כאשר בוחנים את השיטות הישנות להסרת השיער נראה כי כל השיטות אינן יעילות, בעיקר כאשר מדובר על איבר שנחשף מידי יום. הסרת שיער באמצעות סכין גילוח למשל, תגרום לשיער לצמוח בכמות רבה יותר ולהפוך לקוצני ועבה – התוצאה הלא אסתטית תהיה קוצים שחורים, קשים ודוקרים וכמובן שקיים סיכון לחתכים. אותם קוצים שחורים ודוקרניים יופיעו גם לאחר שימוש בקרמים להסרת שיער, מעבר לכך הריח של הקרם לא נעים ובמידה ומשאירים את החומר למשך זמן רב מידי הוא עלול לגרום לכוויות וגירודים שלא רק יגרמו לתחושה לא נעימה אלא גם יראו לעין.

על השעווה המלכלכת ומכשירי החשמל הכואבים

גם השעווה אינה מומלצת, בעיקר במקרה זה – של הסרת שיער בידיים משום שכדי להשתמש בה יש להמתין עד שהשיער יגיע לאורך של 0.5- 1 ס"מ, אחרת הוא לא ייתפס. השעווה לא רק מעייפת ויוצרת לכלוך, היא גם כואבת ומשעבדת – כמו השיטות האחרות שהזכרנו.

במקרה של הסרת שיער בשעווה לגברים – אצלם השיער צפוף ועבה יותר, עשויה השעווה לגרום לסבל של ממש ואף להוביל לתחושת עקצוץ וליצור פצעים.

שיערות הידיים יגיבו באופן דומה במקרה של שימוש במכשירים חשמליים להסרת שיער, גם במקרה זה הטיפול יגרום לכאב. מכשירי הסרת השיער תולשים את השיער מהשורש בקבוצות קטנות ואינם גורמים ללכלוך. כמו במקרה של השעווה – השיער יצמח שוב לאחר שבוע – שבועיים. יש לציין כי הסרת שיער בשיטה זו עלולה לגרום לפצעונים מגרדים.

על החוט, הפינצטה והאפילציה שלא ישאירו זמן לחיות

שיטות נוספות שאינן מומלצות הן: הסרת שיער בחוט, הסרת שיער בפינצטה והסרת שיער באפילציה. הסרת שיער בידיים באמצעות חוט עלולה לגרום לשבירת השערות, הסיבה לכך היא שהשיער שצומח על הידיים יותר צפוף מאזורים אחרים כמו השפם כך שהשיטה תכאיב מאוד, תמשך זמן רב ולא תמיד תבצע את מטרתה – לתלוש את השיער מהשורש.

הסרת שיער בידיים באמצעות פינצטה תמשך גם היא זמן רב משום שהפינצטה תולשת כל שיערה בנפרד. כמו כן, השיער יהפוך לכהה יותר והטיפול יכאב בצורה ניכרת. גם שיטת האפילציה תמשך הרבה זמן משום שכל שיערה מטופלת בנפרד. במקרה שהשיער מאוד דליל ניתן לבצע את הטיפול אך אם השיער צפוף הטיפול כלל לא מומלץ. האם הטיפול כואב? בהחלט, אך הוא כן ישמיד את שורשי השיערות.

אז מה עושים? נמאס כבר להתעסק עם זה!

הסרת שיער באמצעות לייזר – להפטר מהצרה הזו

לאחר שבחנו את השיטות הישנות ומנינו את חסרונותיהן נוכל להמליץ על שיטה יעילה וטובה יותר להסרת שיער בידיים (ובמקומות נוספים בגוף), השיטה מתבצעת על ידי מכשיר לייזר. הסרת שיער בידיים באמצעות לייזר מתאימה לנשים ולגברים ובאמצעות מספר טיפולים שאומנם גורמים לתחושת חוסר נוחות ואף כאב (את הכאב ניתן להפחית באמצעות מכשיר לייזר עם זרוע קירור ומשחות אלחוש) ניתן להסיר עד כ-90% מהשיער המיותר וליהנות מהתוצאות למשך שנים רבות.

במידה ומחליטים להסיר שיער בלייזר, חשוב לבצע את הטיפול במכון מקצועי ולוודא כי הצוות המטפל הוסמך כהלכה ומקפיד לבצע אבחון מסודר לפני התחלת הטיפול. הסרת שיער בלייזר צריכה להתבצע במהלך חודשי החורף משום שבקיץ העור מתכהה והדבר מפחית את יעילות הטיפול. במקרים בהם הטיפול החל בחודשי החורף וממשיך להתבצע במהלך חודשי הקיץ יש להימנע משיזוף.

הסרת שיער בלייזר היא שיטה יעילה ובטוחה שתסיר את מרבית השיער ותפסיק את השעבוד לו גורמות השיטות הישנות.