חשיפה לשמש אחרי שעווה – למה עדיף להימנע?

בעולם של היום, שיער זה בהחלט דבר שנחשב לאסתטי ויפה – אך לא בכל מקום בגוף.

הסרת שיער בשעווה
הסרת שיער בשעווה

רוב הנשים ואפילו חלק מהגברים משתמשים בשיטות שונות להסרת שיער על מנת להעלים את שיער הגוף שלהם שצומח במקומות לא רצויים כמו הרגליים, הידיים, בית השחי, הבטן, הישבן, המפשעה ובשאר המקומות בגוף אותם מעדיפים חלקים ונטולי שיער.

מתוך כל השיטות הקיימות, שעווה היא כנראה אחת מהמוצלחות והנפוצות ביותר בקרב נשים וגברים בעולם בכלל ובישראל בפרט. אז איך השעווה הפכה לשיטה המועדפת להסרת שיער, מה הן שיטות השעווה השונות והאם חשיפה לשמש אחרי שעווה יכולה לגרום לנזק, או שמא מדובר במיתוס ללא בסיס עובדתי ומדעי? כל התשובות לפניכם.

עוקרים מהשורש – שעווה חמה ושעווה קרה

לפני שנבין למה חשיפה לשמש אחרי שעווה אינה מומלצת, כדאי שנכיר את השיטה קצת יותר לעומק.

יש ארבע סיבות עיקריות שהופכות את השעווה לאחת מהשיטות המוצלחות והפופולאריות ביותר להסרת שיער.

  1. יעילות – שעווה עוקרת את השיער מהשורש ובניגוד לגילוח, למשל, היא משאירה את העור חלק למשך שבועות ספורים לאחר הטיפול. במקום לחתוך את השערה בגובה העור, כך שהיא גדלה בחזרה בתוך ימים ספורים ובמקרים מסויימים אפילו בתוך מספר שעות – השעווה מותירה את העור חלק לחלוטין עד ששערה חדשה תצא מהשורש ותגיע אל פני העור.
  2.  דילול שיער – יש נשים רבות שטוענות ששימוש ממושך בשעווה מביא לדילול השיער בחלקי הגוף בהם נעשתה הסרת שיער בשיטה זו.
  3.  מחיר – השעווה היא אחת משיטות הסרת השיער הזולות ביותר וביחס לשיטות אחרות הטיפולים בשעווה (גם אצל קוסמטיקאית מקצועית) לא יהיו הוצאה משמעותית במיוחד.
  4.  זמינות – בניגוד לשיטות הסרת שיער כמו אפילציה (מחט חשמלית) או טיפולי לייזר – שעווה היא שיטה זמינה מאוד ואפשר לעשות שעווה בבית עם מגוון תכשירים ומכשירים שונים ולקבל תוצאות מעולות.

אין ספק ששעווה היא שיטה יעילה, זולה ונגישה עבור כל מי שרוצה להסיר שיער גם בלי לרשום צ’קים של אלפי שקלים עבור טיפולים יקרים ומקצועיים, אבל חשוב לדעת שגם בתוך עולם השעווה יש שיטות שונות וניתן להוזיל אותם באמצעות השוואת מחירים יעילה.

אילו שיטות שעווה קיימות?

שעווה היא למעשה שם החומר שבו משתמשים על מנת להסיר את השיער, אך יש שתי שיטות שונות במקצת בהן משתמשים על מנת להסיר שיער – שעווה קרה ושעווה חמה.

השיטה הראשונה היא שיטת השעווה הקרה. שעווה זו מגיעה מוכנה על רצועות בד בגדלים שונים וכל שנדרש לעשות הוא לחמם את הרצועה מספר שניות בצורה ידנית על ידי שפשוף הרצועה בין הידיים, הדבקת הרצועה על גבי העור ותלישתה כנגד כיוון צמיחת השיער וכמובן שיטה זו נפוצה כמעט בכל מקום בארץ, אתם יכולים להרחיב את הקריאת על הסרת שיער בשעווה באזור תל אביב.

השיטה השנייה היא שיטת השעווה החמה. שעווה זו דורשת חימום במיקרוגל או בתוך סיר ומריחת השעווה על העור בעזרת פיסת עץ שנראית כמו מקל ארטיק גדול. קיימים גם מכשירי רול-און המחממים את השעווה ומאפשרים את מריחתה על העור בצורה נוחה ויעילה במיוחד. בשיטה זו, רצועות הבד נקנות בנפרד ומודבקות על השעווה ובדומה לשיטת השעווה הקרה – נתלשות כנגד כיוון צמיחת השיער.

למה לא לצאת לשמש אחרי שעווה?

בשונה משיטות הסרת שיער לצמיתות או יותר נכון לטווח רחוק כמו אפילציה ולייזר, במקרה של השעווה לא מדובר בשיטה שגורמת לעור להיות רגיש ואדמומי ליותר ממספר שעות.

ובכל זאת, רופאי עור ומטפלי הסרת שיער רבים טוענים כי שעווה גורמת לפגיעה קלה בעור, לכן חשיפה לשמש אחרי שעווה בטווח של כמה שעות לאחר הסרת השיער היא מצב שעדיף להימנע ממנו, כדי לתת לעור זמן להירגע ולהתאושש מה"טראומה" הקטנה שגרמנו לו.

יש למרוח קרם הגנה בכל מקרה של חשיפה לשמש כדי להימנע מנזקי קרני ה-UV ובמקרים בהם חשיפה לשמש אחרי שעווה היא הכרחית, חשוב לזכור למרוח קרם הגנה במקומות בהם ביצעת הסרת שיער בשעווה במיוחד באזור הפנים.

רצוי להתייעץ עם רופא עור מקצועי על מנת שיתן את דעתו המושכלת בסוגיה של חשיפה לשמש אחרי שעווה בהתאם לסוג העור שלך ומצבו הנוכחי.

ברוב המקרים בהם עושים טיפול הסרת שיער בשעווה, העור יתאושש, יחזור למצבו הטבעי ויאבד את צבעו האדמומי בתוך מספר שעות. במצבים בהם העור שלך רגיש ואדמומי מעבר ליום או יומיים לאחר הסרת השיער, יש להתייעץ עם רופא עור.