הסרת שיער בלייזר בידיים

הסרת שיער בלייזר בידיים

ידיים שעירות הן בעיה רצינית שעלולה לגרום למבוכה רבה שכן מהידיים שלנו אי אפשר להתעלם – אנו משתמשים בהן כל הזמן ובארצנו החמה אי אפשר להימנע מלבישת חולצה קצרה או גופייה בחודשי הקיץ החמים ולמען האמת – גם לא צריך, הרי לא נולדנו כדי לסבול, נכון?

לשמחתנו, היום הרבה יותר פשוט להסיר שיער בידיים וכבר לא צריך להשתמש בשיטות הישנות כמו: גילוח וקרמים להסרת שיער שרק גורמים לשיער לצמוח במהירות ולהפוך לקשה וכהה. היום גם לא צריך להמשיך לתלוש את השיער באמצעות שעווה דביקה שגורמת ללכלוך ודורשת ידיים מיומנות – לא כולנו נולדנו עם כישורי הסרת שיער בשעווה – אין מה לעשות.

השיטות החדשות כוללות שיטה איכותית במיוחד שהיא: הסרת שיער בלייזר, שיטה זו עובדת על ידי שליחת קרן לייזר שמאתרת את הפיגמנט של זקיק השיער ומשמידה אותו. השיטה מספקות מענה למגוון אנשים שמעוניינים לבצע הסרת שיער בידיים בלייזר. כמובן שניתן להסיר שיער בלייזר באזורים נוספים בגוף. באמצעות הלייזר ניתן להסיר עד כ- 90% מהשיער המטריד ולשים סוף לשעבוד, לעצבים ולחוסר הביטחון.

למי הטיפול לא מתאים ואיך לשמור על הבטיחות?

הסרת שיער בלייזר בידיים חייבת להתבצע במכון מקצועי ואמין שמעניק אחריות, שומר על הניקיון ועל ידי מטפל מוסמך ובעל ניסיון בביצוע הסרת שיער בלייזר. כמו כן, יש לבצע את הטיפול באמצעות מכשיר לייזר שקיבל אישור ממשרד הבריאות ועומד בתקנים מחמירים של מכון התקנים הישראלי, ה- FDA וה- CE. נוסף על כך, מומלץ לבחור במכון לייזר שנמצא בקרבת אזור המגורים או העבודה כך שיהיה נוח להגיע לטיפולים ויהיה ניתן לחסוך זמן.

הסרת שיער בלייזר בידיים לגברים והסרת שיער בלייזר בידיים לנשים תהיה יעילה במיוחד במקרים בהם גוון העור בהיר וגוון השיער כהה. הסרת השיער חייבת להתבצע לאחר אבחון מקצועי. במהלך האבחון בודק המטפל את גוון העור, גוון השיער, צפיפות השיער, מצבו הבריאותי של המטופל ומתחשב בגילו ומינו כדי להתאים את הטיפול ולתכנן את התהליך שעשוי לכלול כ- 8-10 טיפולים בהפרשי זמן של חודש לפחות. האבחון חשוב מאוד מכיוון שיש אנשים שלא מתאימים לו.

בין האנשים שלא יכולים לבצע הסרת שיער בלייזר ניתן למנות את האוכלוסייה הבאה: אנשים בעלי שיער בהיר – אפור, ג'ינג'י, לבן או בלונדיני, אנשים שחולים באפילפסיה, אנשים שחולים בסוכרת, אנשים שחולים מחלות אוטואימוניות וסיסטמיות ואנשים שחולים בפסוריאזיס.

כמו כן, הטיפול לא מומלץ עבור נשים בהריון או נשים מניקות משום שבתחום זה לא בוצעו מספיק מחקרים ולכן עדיף שלא להסתכן ולדחות את הטיפול עד לסיום ההיריון ותקופת ההנקה. סיבה נוספת לדחיית הטיפול נובעת מכך שבמהלך התקופה חלים בגופה של האשה שינויים הורמונליים – שינויים אלו משפיעים על צמיחת השיער.

גם לבני נוער מומלץ להמתין עם הטיפול – לנשים מומלץ להמתין עד לגיל 16-17 ולגברים מומלץ להמתין עד גיל 18, הסיבה להמתנה היא השינויים ההורמונליים שחלים בגוף במהלך גיל ההתבגרות והשפעתם על צמיחת השיער.

תופעות הלוואי של הסרת שיער בלייזר עשויות להיות: כוויות, פצעים, פיגמנטציה, כאב (שניתן להפחית על ידי שימוש בזרוע קירור ומריחת משחת אלחוש כמו אמלה). בחירה במטפל מוסמך ומקצועי שבין היתר מסביר על התהליך, מבצע תיאום ציפיות ומדגיש כי אין לחשוף את העור לשמש וביצוע טיפול באמצעות מכשיר שעומד בתקנים וקיבל אישור ממשרד הבריאות יפחיתו את הסיכונים בצורה ניכרת.

שאלת המחיר – מתנה לטווח הרחוק

הסרת שיער בלייזר בידיים עולה כ- 2,900 ₪ בממוצע – מחיר גבוה, אנו יודעים, אך אם חושבים על הטווח הרחוק ניתן לראות כי המחיר משתלם משום שהמטופל לא יצטרך לרכוש חומרים ומכשירים להסרת שיער בידיים למשך כל חייו – סכיני הגילוח והמשחות, השעווה ושאר האמצעים עשויים להגיע לסכומים גבוהים כשההסרה מתבצעת כל יומיים עד פעם בשבועיים ויש לקחת זאת בחשבון.

מעבר לזאת, חלק מהמטופלים יכולים לבצע את הטיפול דרך קופות חולים שמציעות הנחות משמעותיות ותמיד אפשר לבדוק מבצעים שמציעים מכוני לייזר שונים. כך או אחרת, אסור להתפתות למחיר נמוך בצורה קיצונית ויש לוודא כי כל כללי הבטיחות נשמרים כדי שהתוצאות יהיו טובות ולא יופיעו תופעות לוואי קשות. רצוי לפנות אל חברים, קרובי משפחה, קולגות או מכרים שביצעו הסרת שיער ולבקש מהם המלצות, לגלוש בפורומים (לא יותר מדי – זה ממכר!) ולבחון אתרים של חברות שונות. כל אלו יסייעו במציאת מכון לייזר מקצועי, מנוסה ואמין.