הסרת שיער בלייזר ללא כאבים

הסרת שיער בלייזר ללא כאבים – לא כ"כ נכון…

כולנו חולמים על עור חלק, רך ונעים למגע אך לצערנו, בשל העובדה שמוצאינו מהקוף (ניתן להתווכח על כך) איננו נטולי שיער ובשל צו האופנה עלינו להיאבק בו. אין ספק כי האדם השקיע ועודו משקיע הרבה מחשבה בתחום הסרת שיער וניתן לראות כי במהלך השנים התפתחו מגוון שיטות לכך כאשר לכל אחת מהשיטות שפותחו יש יתרונות וחסרונות.

הגילוח למשל הינו מהיר, פשוט ולא גורם לכאב אך הוא גורם לשיער להיות עבה וכהה יותר. גם השימוש במשחות להסרת שיער אינו גורם לכאב אך כמו במקרה של הגילוח הוא לא מטפל בשורש השערה ויש לציין שהריחות לא כל כך נעימים והעסק עשוי ללכלך. עסק מלוכלך יותר הוא השעווה אשר נוסף על היותה מלכלכת היא גורמת לכאב ודורשת דיוק מיוחד. היתרון של השעווה הוא שהשיער צומח לאט באופן יחסי. מכשירי הסרת השיער החשמליים שהציפו את השוק במהלך השנים האחרונות יעילים ביותר משום שהם מושכים את השערה מהשורש אך גם הם גורמים לכאב וגם האפילציה – הסרת שיער על ידי מחט חשמלית גורמת לכאב ובמידה ומסירים את השיער באזורים גדולים התהליך נמשך הרבה זמן. בין השיטות היותר איכותיות אשר מאפשרות למטופל להגיע לתוצאות מצוינות ולהסיר עד כ- 90% מהשיער ניתן למצוא את שיטת הסרת שיער באמצעות לייזר.

"הסרת שיער לצמיתות ללא כאב"- אל תאמינו לפרסומות

מכשיר הלייזר שולח קרני לייזר אל העור, הקרניים נספגות בשיערה אותה רוצים להרוס ומשמידות אותה כך שקשה להגיד שאנרגיית החום שנוצרת במהלך התהליך אינה מורגשת. הדבר גורם לאנשים רבות לתהות האם מתלווה לתהליך הסרת שיער בלייזר כאב. כידוע, הפרסומות שאנו שומעים מהרדיו, מהטלוויזיה, מהעיתונים וכו' עשויות להטעות וחשוב לדעת את הפרטים האמיתיים ולא ללכת שולל אחר דברי הפרסומאים. התשובה לשאלה האם הסרת שיער בלייזר ללא כאב היא אמירה נכונה היא שכל אדם מגיב ללייזר בצורה שונה- כך שחלק מהאנשים יחושו כאב וחלק פחות, כמובן שרמת הכאב משתנה אף היא. כדי למנוע אי הבנות אסר ה- FDA על מכוני הסרת השיער להצהיר כי השימוש בלייזר אינו כואב. מידע כוזב נוסף שמצהירים המכונים הוא שמדובר על הסרת שיער לצמיתות. כדי לעשות סדר בדברים קבע בית המשפט שהסיסמה המוכרת- "הסרת שיער בלייזר לצמיתות" הינה סיסמה שגויה.

אז מדוע מכשירי הלייזר מצליחים כל כך?

אומנם הסרת שיער בלייזר לא מסירה את השיער לצמיתות אך היא יכולה להסיר כ- 80%- 90% מהשיער ומדובר על הצלחה גדולה. גם בנוגע לכאב או לתחושות שונות כמו למשל- עקצוצים או תחושה של הצלפה- תחושות שיכולות להופיע במהלך הטיפול בלייזר (יש לציין שהכאבים מופיעים גם במהלך הסרת שיער בשעווה, שימוש במכשירים חשמליים וכו') יש פתרונות- ניתן להשתמש במכשירי קירור שמחוברים למכשיר הלייזר, ניתן להשתמש במשחות מאלחשות כמו אמלה ועוד. פתרונות אלו מפחיתים את הכאב. כמובן שאם חשים כאב מתמשך או במידה ויש תחושה של כוויה יש לדווח למפעיל המכשיר באופן מידי משום שיכול להיווצר מצב בו הטיפול עוצמתי מידי.

סוד ההצלחה – פחות כאב, הרבה פחות שיער

ההצלחה של הלייזר- האפשרות להפטר מעד 90% מהשיער המיותר והשיטות השונות שמסייעות להפחתת הכאבים גורמות לאנשים רבים- ביניהם גברים ונשים לפנות אל מכוני לייזר מקצועיים, אמינים ובעלי ניסיון ולעבור טיפולים מוצלחים שפותרים אותם משעבוד ומשאירים אותם עם גוף חלק למשך זמן רב.