איזו שיטה הכי טובה להסרת שיער?

איזו שיטה הכי טובה להסרת שיער? אנחנו נמליץ לכם על השיטה הטובה ביותר

אחד הנושאים הבוערים ביותר בתחום האסתטיקה הוא הסרת שיער ומבט מסביב (לא עכשיו באמצע החורף) אלא ביום קיץ חם יגלה לכל המתבונן כי כולנו – נשים, גברים ובני נוער עוסקים בהסרת שיער ומקדשים את עור הגוף החלק והנקי מהשערות.

כדי להגיע לתוצאה המבוקשת, הלא היא: עור חלק וראש נטול דאגות עלינו לבצע הסרת שיער ובמקרה זה עומדות בפנינו אפשרויות רבות. במאמר זה נציג את השיטות הפופולריות להסרת שיער, נספר מעט על כל אחת ובסוף ננסה לענות על השאלה: "מהי השיטה הטובה ביותר להסרת שיער?"

נתחיל עם השיטות הישנות ונמשיך אל השיטות המתקדמות

בין השיטות הישנות של הסרת השיער ניתן למצוא את השיטות הבאות:

הסרת שיער בגילוח – גילוח השיער היא שיטה נפוצה ומהירה אך יש לה הרבה מאוד חסרונות: הגילוח עלול לפגוע בעור ולגרום לפצעונים, הוא לא פוגע בשורש השיערה ולכן גורם לשיער להפוך לכהה וקשה יותר כך שהוא ירגיש עוקצני – כמו זיפים והוא לא יחזיק מעמד ליותר מכמה ימים.

הסרת שיער במשחות – המשחות השונות שממיסות שיער מיותר עלולות לגרום לכוויות וגירויים משום שהן מכילות חומרים כימיים וגם הן – כמו סכין הגילוח מחזיקות מעמד למשך מספר ימים ולא מסירות את השיער מהשורש כך שאופן צמיחת השיער יהיה דומה לאופן צמיחת השיער במקרה של שימוש בסכין גילוח. חיסרון נוסף של המשחות הוא שהריח שלהן לא נעים והן עשויות ללכלכך את המקום בו מתבצע הטיפול.

הסרת שיער בשעווה – הסרת שיער בשעווה היא שיטה פופולארית ביותר. מכיוון שהשעווה תולשת את השיער מהשורש ניתן לבצע את הטיפול כל שבועיים – שלושה. החסרונות של השעווה הם שצריך יד טובה ומדויקת (דבר שאינו מובן מאליו כך שלפעמים עדיף לגשת אל קוסמטיקאית), אם היא חמה מדי היא עלולה לגרום לכוויות ואפילו להשפיע על הוורידים, היא עלולה לגרום לזיהום והיא גורמת ללכלוך. כמו כן, השעווה גורמת לכאב ועלולה לגרום לבעלי עור כהה לסבול מפיגמנטציה.

הסרת שיער בחוט או פינטצה – הסרת שיער בשתי השיטות הללו מתאימה לטיפולים ממוקדים – כלומר לשיערות בודדות ולשטחים קטנים. ברוב המקרים ישתמשו בפינטצה או בחוט כדי להסיר שיער בשפם, בסנטר, בגבות ובצוואר. אפשר להשתמש בשיטות הללו כדי להסיר שיער משטח גדול אבל הדבר לא מומלץ משום שהטיפול יימשך הרבה מאוד זמן.  היתרון של הסרת השיער בשיטות אלו הוא שהשיער נתלש מהשורש כך שיש לחזור על הפעולה לאחר שבוע עד שבועיים. יש לציין כי השיטות עשויות לגרום לכאב ודורשות מיומנות (בעיקר במקרה של שימוש בחוט). אופציה אפשרית לשימוש בחוט היא לרכוש מכשיר "סליק" או כמובן ללכת לקוסמטיקאית.

מכשירי חשמל למריטת שיער – מכשירי הסרת השיער הביתיים זוכים להצלחה רבה והיתרונות שלהם הם שהם מורטים את השיער מהשורש כך שעם חלוף הזמן הם מחלישים אותו, כתוצאה מכך יש לחזור על הפעולה כל שבוע – שבועיים. המכשירים מכילים ראש מסתובב שתולש את השיער במהירות והם לא מלכלכים. בין החברות המובילות שמשווקות את מכשירי הסרת השיער החשמליים ניתן למצוא את: אפיליידי ובראון.

הסרת שיער ב- IPLשיטה מוכרת שעובדת באמצעות שליחת הבזקי אור בגלים שנעים בין 500- 1200 ננומטר. באמצעות השיטה שדורשת כ- 9 טיפולים בממוצע במרווחים של חודש בין טיפול לטיפול ניתן להסיר כמות משמעותית של שיער. במידה ומבצעים את הטיפול במכון איכותי ומקצועי יהיו תופעות הלוואי מינוריות. הסרת שיער לגוף מלא תעמוד על כ- 8000 ₪ עבור 10 טיפולים. השיטה זולה יותר משיטות מתקדמות אחרות ועשויה לגרום לחוסר נוחות.

הסרת שיער באינפרא אדום – שיטה יעילה שיכולה להסיר עד כ- 80% מהשיער. שיטת האינפרא האדום משתמשת בהבזקי אור וחום, שולחת את גלי האור (גלי האור נשלחים באורכים שונים כך שהם מתאימים למטופלים רבים) אל שורשי השערות והורסת אותן. לרוב ידרשו כ- 10 טיפולים בממוצע כאשר רמת הכאב סבירה. מחיר הטיפול מתחיל מ -500 ₪ ויכול להגיע עד ל- 13,500 ₪ עבור הסרת שיער בכל הגוף.

הסרת שיער באמצעות אפילציה – השיטה משתמשת במחט חשמלית דקה שמוחדרת לשורש השערות והורסת את הנימים שמספקים דם ללא פגיעה בתאי הסביבה. הטיפול גורם לתחושת עקצוץ, מתאים לאזורים קטנים ויכול לשמש כטיפול משלים עבור שיטות אחרות. מחיר הטיפול: כ– 30 ₪ בממוצע עבור חמש דקות.

הסרת שיער באמצעות לייזר – שיטת הלייזר נחשבת לשיטה יעילה ביותר והיא יכולה להסיר עד כ- 90% מהשיער. השיטה עובדת באמצעות שליחת קרן אור באורך גל יחיד ועוצמתי. קרן האור שהופכת לחום נקלטת בפיגמנט השיערות ומשמידה את השיער. המטופלים בשיטה זו עשויים לחוש כאב או חוסר נוחות.

מכשירי הלייזר צריכים להיות מפוקחים על ידי מחלקת אמ"ר שעובדת במסגרת משרד הבריאות. המטפלים בשיטה זו יכולים רופאים ומטפלים ברפואה שעברו הכשרה מתאימה. מספר הטיפולים הנחוצים עומד על כ- 8 טיפולים בממוצע. במידה והטיפול מתבצע על ידי מטפלים מוסמכים יהיו תופעות הלוואי מינוריות. השיטה מתאימה במיוחד לבעלי עור בהיר ושיער כהה ופחות יעילה עבור מטופלים בהירי שיער. מחיר: הסרת שיער בלייזר בכל הגוף תעלה כ- 14,500 ₪ עבור 10 טיפולים.

בשורה תחתונה – מה אתם אומרים?

כפי שציינו – השיטות המתקדמות יעילות הרבה יותר מהשיטות הישנות ועשויות לגרום לכאב, רמת הכאב משתנה בין מטופל למטופל וניתן להפחית את הכאב באמצעות משחות אלחוש ושימוש במכשירים שמכילים קירור.

כיום, נחשבת הסרת שיער בלייזר לשיטה היעילה ביותר משום שהיא בטוחה, מהירה יחסית, מאפשרת טיפול בשטחים גדולים ובעלת סיכויי הצלחה גבוהים ביותר. חשוב לציין כי לפני כל טיפול יש לבצע אבחון מקצועי משום שלכל אדם עשוי להתאים מכשיר אחר. אבחון מקצועי והתאמת הטיפול למטופל יגדילו בצורה משמעותית את סיכויי ההצלחה. ובנוגע למחיר – יש לחשוב על הסרת שיער באמצעות השיטות המתקדמות כהשקעה לחיים – השקעה שחוסכת למטופל או למטופלת רכישת סכיני גילוח, שעווה, מכשירים ותכשירים נוספים וחוסכת זמן יקר ושעבוד, בסופו של דבר – מדובר על טיפול שמשפר את כל איכות החיים.