בחירת קופת חולים לחיילים משוחררים

בהתאם לחוקים של מדינת ישראל, חיילים משוחררים זכאים לקבלת הנחות במקומות שונים בניהם בקופת החולים. בתום תקופת השחרור חיילים בוחרים את קופת החולים אליה ישתייכו במסגרת ביטוח מקיף או ביטוח בסיסי. בשל התחרות הרבה על ציבור החיילים המשוחררים קופות חולים רבות מציעות לא מעט הטבות היכולות לסייע לחיילים משוחררים.

קבלת שירותי בריאות בסיסיים

במסגרת שירותי הבריאות בישראל ניתן לקבל שירותי בריאות בסיסיים להם זכאים כל האזרחים במדינה המשלמים ביטוח מס בריאות וכן ניתן לקבל שירותי בריאות נוספים במסגרת ביטוח בריאות משלים. שירותי הבריאות הבסיסיים אינם נכללים במסגרת התשלום של האזרחים אלא ממומנים באמצעות מיסי הביטוח הלאומי ומועברים לקופות החולים. בכל שנה קובעת המדינה אילו שירותי בריאות בסיסיים יכנסו לסל הבריאות כמו למשל תרופות או אשפוז או טיפול רפואי.

מהם שירותי בריאות נוספים

מעבר לשירותי הבריאות הבסיסיים, ניתן לקבל גם שירותי בריאות נוספים תמורת תשלום חודשי קבוע לקופת החולים. קופות חולים רבות מציעות לא מעט תוכניות הכוללות טיפולים שונים כמו למשל טיפולי שיניים או בדיקות תקופתיות.

ביטוח בריאות פרטי

חברות ביטוח שונות מציעות נוסף על הביטוח של קופות החולים ביטוח בריאות פרטי המכסה את הטיפולים השונים כמו למשל ביטוח השתלות או הטסה רפואית. יש לציין כי התשלום עבור הביטוח נקבע בהתאם להיקף הביטוח הרצוי.

חשוב מאד לבצע השוואה בין קופות החולים השונות

על מנת לבחור את קופת החולים המשתלמת ביותר חשוב מאד לבצע השוואה בין קופות החולים השונות. חשוב מאד לבחון בעין ביקורתית את ההטבות המוצעות על ידי קופות החולים השונות.  שימו לב כי אין משמעות הדבר כי קופת חולים אשר מציעה הטבות תהיה קופת החולים המתאימה לכם ביותר. על מנת לבצע את ההשוואה בצורה הטובה ביותר חשוב מאד לבחון את התנאים אשר יוצעו לכם בקופות החולים השונות ואת הכיסויים המוצעים בקופות החולים.

בחנו את השירות בקופות החולים

נוסף על התנאים  השונים, כדאי לבחון את השירות בקופות החולים השונות. בדקו תוך כמה זמן תהיה לכם אפשרות לקבוע תור והאם יש אפשרות לבצע פעולות שונות באינטרנט וכך לחסוך זמן יקר.

האם ההמלצה היא לרכוש ביטוחים משלימים

בזמן בחירת קופת החולים חיילים משוחררים נמצאים בתחילת דרכם האזרחית  משמעות הדבר היא כי אין להם הכנסה קבועה ולכן העדפה של רבים היא לבחור קופת חולים הכוללת ביטוח בסיסי בלבד. מבדיקה שערכנו ניתן לראות כי ההצטרפות לביטוחים המשלימים אינה יקרה ומאפשרת קבלת טיפולים רפואיים שונים במידת הצורך.

באתר של צה"ל ניתן לראות את ההנחות השונות הניתנות לחיילים משוחררים

על מנת לבחון את ההצטרפות לקופת חולים מסוימת יש לבצע בדיקה מקיפה הכוללת בחינת ההצעות השונות מטעם קופות החולים. באתר של צה"ל ניתן לקבל מידע רב המסייע בכך.  בשל העובדה כי חיילים משוחררים מהווים קהל אטרקטיבי במיוחד, חשוב מאד לברר את התנאים השונים ולא לבחור קופת חולים במהירות.

הנחות בקבלת טיפולים אסתטיים

בשנים האחרונות ניתן לראות כי קופות החולים השונות מציעות הנחות בקבלת טיפולים אסתטיים. בשל המודעות הרבה ליופי חיילים משוחררים מעוניינים בקבלת טיפולים שונים כמו למשל הסרת שיער בלייזר. בקופות חולים שונות ניתן לקבל הנחה משמעותית בביצוע הטיפולים. גם במקרה הזה, חשוב ביותר לבצע השוואת מחירים על מנת לבחור את המכון המשתלם ביותר.

הגיעו לפגישה אישית

על מנת לבצע את ההשוואה בצורה הטובה ביותר ההמלצה היא להגיע לפגישה אישית עם נציגי קופות החולים ולבחון את ההצעות השונות. אין ספק כי בתור חיילים משוחררים אתם יכולים לקבל הנחות משמעותיות אבל חשוב מאד לבצע השוואה מקיפה ולבחור את ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם.

התייעצו עם גורמים שונים

יתרה מכך, באפשרותכם להתייעץ עם גורמים שונים כמו בני משפחה או לקוחות של קופות החולים השונות על מנת להגיע להחלטה מושכלת.

לסיכומו של דבר

לסיכומו של דבר, חיילים משוחררים אשר סיימו את פרק השירות הצבאי בחייהם צריכים לבחור את קופת החולים אשר תעניק להם את השירות הטוב ביותר. בשל העובדה כי מדובר בבחירה מורכבת, יש לבחון את היתרונות של קופות החולים השונות טרם קבלת ההחלטה אשר תשפיע על החיים.