כמה זמן חיילים משוחררים לא משלמים ביטוח לאומי ומס מכנסה

כמה זמן חיילים משוחררים לא משלמים ביטוח לאומי  ומס מכנסה – מה ההגבלה?

חיילים משוחררים אשר סיימו את שירותם הצבאי זכאים לקבלת הטבות שונות אשר המטרה היא לסייע להם להשתלב באזרחות בצורה הטובה ביותר תוך ביצוע המעבר מהצבא למסגרת אזרחית בצורה הטובה ביותר ללא כל בעיות וכניסה חלקה לאזרחות.

כאשר החיילים עומדים בפני שחרור מהמערכת הצבאית הם זכאים לקבלת הטבות אשר יסייעו להם באזרחות. המדינה וגופים פרטיים וציבוריים מעניקים לחיילים משוחררים בתום השירות הצבאי הטבות והנחות כהוקרת תודה על השירות הצבאי ותרומה משמעותית למדינה.

בתקופה לאחר השחרור יש צורך באמצעים על מנת להתחיל  את מסלול החיים

לאחר השחרור מהצבא חיילים רבים זקוקים לאמצעים רבים על מנת להתחיל את מסלול החיים בצורה הטובה ביותר,  בין אם מדובר לכסף המיועד למטרת הטיול הגדול או בין אם מדובר בכסף המיועד לרכישת דירה –  מדובר  בזכויות שונות העשויות להקל על החיילים משוחררים בתחילת הדרך.

חשוב כי החיילים יכירו את ההטבות השונות

מתוקף כך, חשוב מאד כי החיילים יכירו את ההטבות השונות אותם ניתן למצוא באתרים של ביטוח לאומי ומס הכנסה ואתרים נוספים בהם ניתן לבדוק את הזכאות לקבלת הנחות. חשוב מאד לנצל את ההטבות השונות .

מהו משך הזמן בו חיילים משוחררים זכאים לקבלת הנחה מטעם מס הכנסה

אזרחי המדינה משלמים מס עבור ההכנסות שלהם כאשר החיוב נמדד לפי נקודות שונות בהתאם לסוג ההכנסה וגובהה. מכאן, גם ההקלות ניתנות בהתאם. החיוב מתבצע באופן שנתי לפיו כל השנה האדם ירוויח את אותה משכורת.  באשר לחיילים משוחררים, הם זכאים לקבלת הנחה במס הכנסה הניתנת לחיילים אשר סיימו את שירותם הצבאי במסגרת המשטרה או שירות לאומי.  אם כן, חיילים משוחררים זכאים לקבלת הטבה מטעם מס הכנסה מיגיעה אישית לתקופה של שנתיים לאחר השחרור מהצבא. בתוך כך לפני עשור הוחלט להאריך את תקופת הזכאות לשלוש שנים.

מה באשר לזכויות בביטוח לאומי

גם בביטוח הלאומי חיילים משוחררים זכאים לקבלת הנחות הכוללות מענק עבודה מועדפת וכן פטור מתשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות במהלך החודשים הראשונים לשחרורם וכן הם זכאים לקבלת קבלת דמי אבטלה במהלך השנה הראשונה של השחרור.

הטבות במסגרת הרשמה ללימודים

נוסף על כך, חיילים זכאים לקבלת הטבות נוספות כמו הטבות בבתי קולנוע או נופש בבית מלון כחלק ממועדון מיוחד המציע הנחות. עוד נציין, כי החיילים זכאים לקבלת הטבות בשכר הלימוד באוניברסיטה וכן עבור ההכנה הכוללת מבחן פסיכומטרי.

הטבות הכוללת רכישת ביטוחים בקופות החולים

הטבה נוספת אשר חיילים משוחררים זכאים לה כוללת רכישת ביטוחים בקופות החולים. יש לציין כי כל קופת חולים מציעה הטבה שונה ולכן חשוב ביותר לבצע השוואה מקיפה בטרם בחירת קופת החולים.

חיילים בודדים זכאים לקבלת הטבה במגורים

נוסף על כל מה שצויין, גם חיילים בודדים זכאים לקבלת הטבה במגורים. חיילים אשר הוגדרו כחיילים בודדים והתגוררו בשכירות במהלך השירות הצבאי, זכאים לקבלת הטבה בסיוע לשכר דירה לאחר השחרור.

כל הזכויות הוגדרו על ידי המדינה

כל הזכויות אשר פורטו במסגרת הכתבה הנ"ל הוגדרו על ידי המדינה במטרה להקל על החיילים בסיום שירותם הצבאי ולסייע להם להתחיל תקופה חדשה בחייהם .

בחנו את הזכויות באתר של צה"ל

על מנת לבחון את הזכויות השונות חשוב מאד להיכנס לאתר של הכוונה בו תמצאו רשימה של מוסדות המציעים הנחות כמו אוניברסיטאות ועוד. חשוב לעשות זאת על מנת לבחור את המסלול המתאים ביותר.  מדובר בצעד חשוב מאד לקראת העתיד ויש לעשותו מוקדם ככל הניתן. נוסף על כך ניתן להתייעץ עם מכרים.

התייעצות עם מכרים תסייע לכם לבחון את המסלולים השונים. היות ומדובר בתקופה בה מציעים לכם הצעות רבות, המצב עשוי לעורר אי וודאות. מכאן התייעצות עם גורמים מקצועיים או בני משפחה עשויה לגרום לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר אשר תפתח לכם את הדלת לעבר העתיד שלכם.

 לסיכומו של דבר

לסיכומו של דבר, בכתבה הובאו שלל זכויות המגיעות לחיילים משוחררים מטעם המדינה. על החיילים להיות עם היד על הדופק על מנת לברר אילו זכויות מגיעות להם. אותן זכויות עשויות לסייע לחיילים במהלך הלימודים ובעת רכישת רכב או דירה