מבצעים הנחות והטבות לחיילים משוחררים

מבצעים הנחות והטבות לחיילים משוחררים – מדריך הטבות למשתחרר

החוק לקליטת חייילים משוחררים קובע כי חיילים משוחררים זכאים לקבלת סיוע מהמדינה אשר המטרה היא לסייע להם להשתלב באזרחות בסיום השירות הצבאי. הסיוע ניתן בתחומים רבים בין היתר השגרת דיור, רכישת רכב, טיפולים אסתטיים , קבלת הכשרה מקצועית ועוד.

הטבה משמעותית בתשלום מס הכנסה

חיילים משוחררים זכאים לקבלת הטבה מטעם מס הכנסה. גובה המס תלוי בגורמים שונים אך מיום השחרור ובמשך שלוש שנים חיילים משוחררים זכאים לקבלת הטבה מטעם מס הכנסה. משמעות הדבר היא כי אם השכר של החיילים אינו עולה על 6,000 שח לחודש, הרי הם זכאים לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה.

זכאות בקבלת הכשרה מקצועית

נוסף על כך, חיילים משוחררים זכאים לקבלת הנחה במסגרת פרוייקטים בתחום הכשרה מקצועית. אחת השאלות אשר עומדות בפתח היא שאלת ההכשרה המקצועית בסיום השירות הצבאי.  חברות שונות בתחום הכשרה מקצועית מעניקות הנחות משמעותיות לחיילים. בין הקורסים ניתן למנות קורס טבחות , מלונאות. ההמלצה היא לערוך בירור במשרד התעשייה על מנת לברר אילו קורסים מוצעים ומהו גובה ההנחה.  יתרה מכך, במסגרת השנה הראשונה לשחרור החיילים זכאים ליהנוות  מקורסים שונים בתשלום סמלי.

זכאות  לאבחון תעסוקתי

אחת השאלות המטרידות חיילים רבים לאחר השחרור היא השאלה מה ניתן לעשות בתום השחרור והיציאה לאזרחות. חיילים משוחררים זכאים לקבלת הנחה משמעותית בבואם להגיע לאבחון תעסוקתי במוסדות השונים בארץ. כיום ישנם מוסדות רבים המציעים הנחות לחיילים משוחררים על מנת לאפשר להם להתחיל את האזרחות ברגל ימין. אנחנו ממליצים להיכנס לאתר הרישמי של האגף והקרן לחיילים משוחררים של משרד הבטחון לבירורים נוספים.

הצטרפות למועדון ובו קבלת הטבות שונות

נוסף על כך, חיילים משוחררים מצטרפים למועדון פנאי וצרכנות של הצבא לתקופה של שלוש שנים במסגרתה הם יכולים ליהנות משלל הנחות  ואטרקציות שונות.

קבלת הלוואות בתנאים משתלמים

זמן השחרור מהצבא הוא זמן בו ניתן להגשים את כל החלומות. על מנת להגשים את כל החלומות יש צורך בסכום כסף. לצורך כך ניתן להגיש בקשה לקבלת הלוואה בתנאים משתלמים. הבנקים והגופים החוץ בנקאיים מצעים לכם שפע של הנחות לקבלת הלוואה בתנאים נוחים. בין אם מדובר בהלוואה לצורך רכישת רכב או תשלום ללימודים, ניתן לקבל הלוואה בתנאים נוחים במטרה להתחיל את תקופת האזרחות בצורה הטובה ביותר.

הנחות בטיפולי אסתטיקה

במסגרת ההטבות המגיעות לחיילים משוחררים, הם זכאים לקבלת הטבות גם במכוני אסתטיקה שונים . ידוע לכל כי טיפולי הסרת שיער בלייזר עולים לא מעט וחיילים משוחררים יכולים לקבל הנחה משמעותית אשר תאפשר להם ליהנות ממראה עור חלק. על מנת לבחור את המכון המתאים ביותר ההמלצה היא לבצע השוואה בין המכונים השונים לקבלת ההטבה המשתלמת ביותר.  ככל שתבצעו השוואה מקיפה יותר בין המכונים השונים תוכלו לבחור את המכון המשתלם ביותר עבורכם ולהתחיל את היציאה לאזרחות חלקים יותר.  נציין כי ישנם לא מעט פערים בין המחירים המוצעים ולכן אל תתפתו להנחות שונות אלא בחנו היטב את ההצעות בטרם קבלת ההחלטה.

קבלת הנחות בביטוח בריאות

בתום השירות הצבאי יהיה עליכם לבחור קופת חולים אלה תשתייכו ובה תבצעו טיפולים שונים. אם לפני תקופת הגיוס לצבא הייתם שייכים לקופת חולים מסוימת הביטוח הלאומי יודע לקופת החולים על השחרור שלכם ותחזרו לקבל טיפולים בקופת החולים. אם אתם מעוניינים לעבור קופת חולים, הרי ההמלצה היא לבצע תחקיר מקיף טרם המעבר. קופות חולים רבות מציעות הנחה בביטוח בריאות עבור חיילים משוחררים ולכן עליכם לערוך בירור מקיף.

לימודים על חשבון הצבא

אחת ההנחות המשמעותיות ביותר היא הנחה עבור לימודים. במסגרת השירות הצבאי תהיו זכאים לקבלת פיקדון צבאי- סכום אשר יוענק לכם מטעם צה"ל ומטרתו לסייע לכם בלימודים. ניתן לעשות שימוש בפיקדון לתקופה של חמש שנים מרגע השחרור במטרה להשלים בגרויות או ללמוד לתואר במוסדות הלימוד השונים וכן כחלק מההכנה למבחן פסיכומטרי אשר יסייע לכם להתקבל לפקולטות שונות.  יתרה מכך,  קיימת אפשרות לקבלת מלגות לציבור חיילים משוחררים בהתאם לקריטריונים שונים.

 לסיכומו של דבר

לסיכומו של דבר, בכתבה הנ"ל הצגנו בפניכם מקומות שונים בהם  ניתן לקבל הנחה . על מנת לבחור את המקום המתאים ביותר יש לבצע השוואה מקיפה על מנת ליהנות מהבחירה לאורך תקופה ארוכה ולדעת כי הדרך לאזרחות סלולה.