מה עושים אחרי השחרור –  רעיונות לחיילים משוחררים

מה עושים אחרי השחרור? אנחנו ניתן לכם כמה רעיונות כדי שלא תפספסו…

שירתתם בצבא, תרמתם את השנים היפות ביותר למען בטחון המדינה ואולי הייתם שותפים לתהליכים בעלי משמעות רבה. כמו חיילים אחרים, חיכיתם בכיליון עיניים ליום השחרור המיוחל והתחלתם לחשוב מה ניתן לעשות אחרי השחרור.

 מה תעשו אחרי שהמסך ירד

אחת השאלות המעסיקות ביותר חיילים משוחררים היא השאלה מה ניתן לעשות אחרי ירידת המסך ותחילת החיים האזרחיים.  ברגע בו התייצבתם במדור שחרורים והפכתם לאזרחים באופן רשמי , מתחילות השאלות הרבות.  למרות הפיתויים הגדולים המחכים בחוץ, יש אנשים אשר ייקח להם לא מעט זמן למצוא את עצמם

מתחילים בטיול הגדול

אין ספק כי אחת הדרכים לגלות מה תרצו לעשות שתהיו גדולים מתחילה בטיול הגדול אחרי צבא. בין אם מדובר בארצות הברית או המזרח הרחוק, צעירים רבים מוצאים את עצמם על המטוס בניסיון לענות על השאלה. אם לדוגמא החלטתם לטוס לארצות הברית, הרי ניתן לעבוד שם במכירות בקניונים השונים. באמצעות פנייה לחברה מסודרת ניתן להסדיר את השהייה בארצות הברית ולהתחיל לעבוד ולחסוך כסף. אם אתם יוצאי סיירת בטחון, הרי ניתן להשתלב בעבודות אבטחה במקומות שונים באירופה. על מנת לבדוק את העבודות השוות ביותר ולתכנן את הטיול בצורה מדוייקת , חשוב מאד לפנות לחברה המתמחה בכך. יצירת קשר עם החברה תסייע רבות ותגרום לכם להבין לאן מועדות פניכם.

הרשמה ללימודים

אופציה נוספת עבור מי שטיול גדול בחו"ל אינו מתאים עבורו היא הרשמה ללימודים. אם חשבתם על תחום מסוים, הרי זה בדיוק הזמן לברר על תנאי הקבלה השונים. שימו לב כי לכל מוסד לימודים תנאי קבלה שונים ולכן חשוב ביותר לבצע סקר מקיף בין המקומות השונים טרם קבלת ההחלטה.  אחת השאלות החשובות אשר יש לשאול היא כמה סטודנטים בכיתה, האם הלימודים מתקיימים גם במרחב וירטואלי ומהם סיכויי הקבלה. ההמלצה היא להגיע למקומות השונים ולשוחח עם צוות המורים ואף עם בוגרים במטרה לקבל החלטה.  יתרה מכך, ישנם לא מעט מקומות הדורשים לבצע בחינת פסיכומטרי טרם הכניסה וגם לכך יש צורך להיערך בהתאם.

בחירת קופת חולים

שלב נוסף ולא פחות חשוב ביציאה לחיים האזרחיים הוא בחירת קופת חולים. אם בצבא טופלתם על ידי הרופא הצבאי, הרי באזרחות תדרשו לבחור את קופת החולים המתאימה לכם מבין קופות החולים השונות. גם במקרה הזה חשוב ביותר לבצע השוואה מקיפה בין קופות החולים ולהבין מה בדיוק מוצע לכם על מנת לבצע את הבחירה הטובה ביותר. קופות החולים מציעות הטבות שונות לחיילים משוחררים ולכן  חשוב ביותר לבחון את ההיצע. התייעצות עם ההורים עשויה לסייע בעת הבחירה ולהוביל אתכם לקבלת ההחלטה הטובה ביותר.

ביצוע טיפולים אסתטיים

אם בזמן הצבא לא הייתה לכם אפשרות רבה לבצע טיפולים אסתטיים, הרי בעת השחרור ניתן להשלים את המשימה ולהגיע למכון להסרת שיער בלייזר ושאר טיפולים מקיפים.  גם כאן ישמחו להציע לכם שפע של הנחות על הטיפולים השונים ויש לבחון היטב מה כוללות ההנחות.  יתרה מכך, חשוב להשקיע לא מעט זמן בבחירת המכון המתאים ולכן יש לבחון את המטפלים השונים ולוודא כי יש להם ניסיון רב. באמצעות שיחת טלפון מקדימה ניתן לשוחח עם המטפלים השונים וכך להגיע להחלטה.

בדקו את הבנק המתאים לכם ביותר

נוסף על כך, יהיה עליכם לבחור את הבנק המתאים ביותר. בנקים רבים מציעים לא מעט הטבות ומסלולים משתלמים לחיילים משוחררים וההיצע עשוי לעורר אי וודאות. יהיה עליכם לבחון את שעות הפתיחה השונות, זמינות הבנקאי וכן האם הבנקים מאפשרים ביצוע פעילות דיגיטלית.

הכינו את גופכם לקיץ או לחורף

חיילים משוחררים רבים המעוניינים לשמור על כושר גופני גם בתקופת האזרחות יהיו מעוניינים במנוי לחדר כושר. בערים השונות ניתן ליהנות מהיצע רב של מכוני כושר הכוללים לא מעט מכשירים ובריכות שחייה להנאתם של רבים.  גם כאן מוצעות לכם שפע של הטבות על מנת להירשם וצריך להיות עם היד על הדופק במטרה לבחון את המכונים השונים לפני שמקבלים החלטה לאיזה מכון כושר להירשם. יש לבחון את החוגים השונים, את שעות הפעילות וכן את צוות המדריכים על מנת לראות כי מדובר באנשי מקצוע.