הסרת שיער לצמיתות בבית – יש דבר כזה?

האם יש דבר כזה הסרת שיער לצמיתות בבית? כאן תקבלו את כל המידע הנדרש לעשות את זה נכון.

הסרת שיער גוף היא חלק מההיסטוריה של כל התרבויות כמעט, ברחבי כל העולם. בכל תרבות מסירים שיער במקום אחר ומסיבות אחרות וכמגוון הסיבות להסרת השיער, כך גם מגוון השיטות לעשות זאת.

שיטות להסרת שיער
השיטות להסרת שיער הגוף מתחלקות לשתי קבוצות עיקריות: הסרת שיער זמנית והסרת שיער לצמיתות. עד לא מזמן הסרת שיער זמנית יכלה להיעשות בבית, על ידי גילוח, שעווה, חוט או מכשירים דוגמאת אפיליידי ובראון, או אצל קוסמטיקאיות שהתמחו בהסרת שיער. הסרת שיער ביתית לצמיתות היא דבר קשה יותר להשגה, למרות שלאחרונה יש מכשיר ביתי להסרת שיער לצמיתות בסופר-פראם, ומשתמשות מספרות שהוא לא רע, אם כי התהליך לוקח זמן רב, ויש לחזור שוב ושוב על השימוש על מנת להגיע לתוצאות טובות. לוקח זמן רב מאוד עד שהשיער אכן מוסר אבל לא לצמיתות.

הסרת שיער תת-עורית או על-עורית
דרך נוספת לחלק את השיטות להסרת השיער היא לפי שיטות על-עוריות ושיטות תת-עוריות. השיטות העל-עורית יעילות לכמה שעות או כמה ימים בלבד ואילו השיטה התת-עורית יעילה למספר שבועות לפחות, ועד כמעט לצמיתות, בין אם מדובר בהסרת שיער לטווח ארוך ולא לצמיתות בבית.

הסרת שיער על-עורית
הסרת שיער על-עורית חותכת את השיערה בצמוד לעור ככל הניתן. גילוח באמצעות תער או מכשיר גילוח חשמלי (בניגוד למכשיר חשמלי להסרת שיער לצמיתות בבית או יותר נכון להגיד לטווח ארוך), ואף שימוש במשחה ייעודית הן שיטות פופלאריות להורדת שיער שתוצאותיהן ידועות- המראה החלק נשמר זמן קצר בלבד ויש לחזור על הפעולה כמעט מדי יום, בהתאם לאיזור הגוף. יתרונות השיטות העל-עוריות הן קלות התפעול, מהירות ההסרה והמחיר הזול. חסרונות השיטה העל-עורית היא הצמיחה המהירה של השיער, גדילתו של השיער זיפי וקשה וגירוי העור. השימוש במשחה עלול לגרום גם להופעת אלרגיות.

הסרת שיער תת-עורית
הסרת השיער התת-עורית מתחלקת רב יותר של שיטות: חוט, שעווה, סוכר, פינצטה, מכשיר לתלישת השיערות מהשורש או שימוש בלייזר. שיטות התלישה והמריטה השונות מעניקות תוצאות טובות למספר שבועות, בהתאם לאזור בגוף, לעובי השיערות ועוד. יתרונות התלישה הם התוצאות המהירות יחסית וזמינות הציוד, והמחיר הזול של חלקן. שיטות התלישה מחייבות מיומנות טכנית טובה כדי לא לגרום לנזקים ולפצעים על העור והתלישה עצמה כואבת, כמובן. השימוש במכשיר ביתי לתלישה, דוגמאת אפיליידי, אינו דורש מיומנות, אך המכשיר עצמו יקר יותר והתלישה עדיין כואבת.

האם יש הסרת שיער לצמיתות בבית?
השיטות המתקדמות להסרת שיער לצמיתות כוללות הסרת שיער בלייזר, אפילציה או אינפרא אדום, שאף אחת מהם אינה אפשרית כשיטה להסרת שיער בבית. הסרת שיער לצמיתות בבית עדיין אינה אפשרית, על אף שניתן למצוא מכשיר המבטיח הסרת שיער לצמיתות מהבית, כפי שציינו קודם לכן. בסופו של דבר, אנו ממשיכים להמליץ על השימוש בהסרת שיער בלייזר כשיטה הטובה ביותר להסרת שיער לטווח ארוך ולא לצמיתות, גם אם זו אינה האפשרות הביתית.

הערה חשובה:

למען הסר ספק – הסרת שיער בלייזר לצמיתות אינה אפשרית ומאמר זה עודכן לפי הנתונים החדשים, אם נמצא טעות אז הנכון הוא שהסרת שיער לצמיתות בלייזר או במכשירים דומים אינה אפשרית אלה לטווח ארוך בלבד.