פצעים אחרי הסרת שיער בלייזר

פצעים אחרי הסרת שיער בלייזר – איך להימנע וכיצד לטפל

הסרת שיער בלייזר היא שיטת הסרת השיער המובילה בעולם בשל יעילותה הגדולה ובשל אחוזי ההצלחה הגבוהים שלה. אמנם, כמו בכל הליך רפואי, גם להסרת שיער בלייזר ישנם סיכונים ותופעות לוואי זמניות, כמו הופעת פצעים אחרי הסרת שיער בלייזר או רגישות עורית מוגברת, והטיפול בלייזר אינו מתאים לכל אחד, אך עדיין מדובר בשיטה הבטוחה והיעילה יותר להסרת שיער לטווח ארוך. על הסרת השיער ועל תופעות הלוואי האפשריות, כמו פצעים ועוד, במאמר שלפניכם.

תופעות הלוואי אחרי טיפולי הסרת שיער בלייזר

תופעות הלוואי התקינות והשכיחות העשויות להופיע במהלך הטיפול עצמו הן תחושת חום במקום הטיפול  ועקצוץ קל במהלכו, וכן תחושת גרד קלה ותחושת אי נוחות. אחרי הטיפול נפוצות תופעות של נפיחות קלה או גירוי עורי אדמדם במקום המטופל, רגישות עורית וכאב קל באיזור ממנו הוסרו השערות ואף פצעים או פצעונים קטנטנים. כל התופעות הללו יכולות להימשך גם כמה ימים לאחר הטיפול, וכאמור, הן נחשבות לנורמליות ושכיחות.

סיבוכים נדירים ופצעים

הופעת פצעים אחרי הסרת שיער בלייזר היא נדירה למדי, כמו גם היווצרות דימום, הופעת חבורות, כוויות מקומיות, שינויי פיגמנטציה וגדילת שערות מואצת. ראוי לציין שתופעות אלה עשויות לקרות גם בשימוש במכשירים אחרים או טכנולוגיות שונות להסרת שיער: הדימום יכול להתרחש גם לאחר טיפולי הסרת שיער ב IPL  או SHR, והוא עלול להתרחש כאשר מדובר בטיפול בעוצמה גבוהה למשך זמן ממושך מדי. חבורות עשויות להופיע אצל כל מי שעורו רגיש והן נפוצות גם לאחר הסרת שיער בשעווה. כוויות, פיגמנטציה, פצעים וזיהומים מופיעים רק כאשר הסרת השיער נעשית על ידי צוות לא מקצועי שאינו מיומן בהליך הסרת השיער בלייזר. הופעתם של פצעים לאחר הסרת שיער בלייזר נדירה, והופעת פצעים אחרי הסרת שיער בשעווה שכיחה הרבה יותר. באופן כללי ניתן לומר כי הופעת פצעים אחרי הסרת שיער אפשרית אחרי כל סוג של הסרת שיער, ודווקא בהסרת שיער בלייזר הסיכוי להיווצרות פצעים נמוך יותר.

הקטנת הסיכונים ומניעת פצעים

כדי להקטין את הסיכונים למינימום, וכדי לוודא שלא ייגרמו לכם פצעים, כוויות וכו' כתוצאה מהליך הסרת השיער בלייזר, יש לנקוט בפעולה פשוטה אחת: הקפדה על איכות המכון ששאתם הולכים אליו. הסרת שיער בלייזר היא הליך רפואי לכל דבר, וכמו בכל הליך רפואי טיפול שאינו מקצועי יגרום לנזקים כמו פצעים, דימום ועוד. הפעלת מכשיר הלייזר מורשית רק לאנשי צוות מקצועי או טכנאים שהוסמכו לכך במיוחד, והיא דורשת ניסיון רב. כאשר אתם הולכים למכון אמין ומקצועי, שערך תשאול מקיף על מצבכם הבריאותי ובדק את סוג עורכם המדויק, הופעתם של פצעים אחרי הסרת שיער בלייזר או נזקים אחרים, כנראה לא תתרחש.

 

הבהרה:

אין לראות את הכתוב במאמר כהמלצה כלשהי, אם יש לכם תופעות לוואי לכו והבדקו אצל הרופא ועדכנו בכך את המכון המטפל או הקוסמטיקאית