הסרת שיער באמצעות קרן אור

טכנולוגית הסרת שיער באמצעות קרן אור פותחה כבר בסוף שנות ה-90 של המאה ה-20, אך בטעות.

10221534_sהסרת שיער בעזרת קרני האור התגלתה במקרה, כתופעת לוואי לטיפול בהעלמת ורידים בולטים. מאז הוכנסה הטכנולוגיה לשימוש גם לטיפול בהסרת שיער, ובשנים האחרונות השימוש בטכולוגית קרן האור הפך רווח יותר. לפניכם מאמר המרכז את כל המידע החשוב שיש לדעת בנושא הסרת שיער בעזרת קרן אור.

איך עובדת הסרת שיער בטכנולוגית קרן אור?

כל הטכניקות להסרת שיער לטווח ארוך עובדות על אותו עקרון: הקרן מתמגנטת על פיגמנט צבע השערה, ומעבירה חום דרך השערה אל שורשה, כך שהיא הורסת אותו, וצמיחת שערות חדשות הופכת לבלתי אפשרית. הטיפול בקרן אור נקרא "אינפרא אדום" על שם אחד מאורכי הגלים המשמשים להסרת השיער.

הסרת שיער באמצעות קרן אור – לתמיד?

הסרת שיער לצמיתות בקרן אור היא הבטחה שאסור להבטיח, בעיקר כיוון שהמכשירים לא נמצאים מספיק שנים בשימוש מסחרי, ואין מספיק נתונים אודות הפסקת הצמיחה של השערות לאורך זמן. לכן, הסרת שיער באמצעות קרן אור היא לטווח ארוך. הסרת שיער בקרני לייזר נבדקה במשך יותר שנים ויש עליה יותר נתונים, כך שניתן להגיד בוודאות שברוב המקרים אין צמיחה חוזרת של השיערות, אך במקרה של קרן אור, עדיין מוקדם לדעת. בכל מקרה כדאי לדעת שהאזור המטופל לא הופך חלק לחלוטין כמעט בשום מקרה, אך השיערות במקום מדוללות והופכות לבהירות ודקות יותר.

יתרונות וחסרונות להסרת שיער באמצעות קרן אור

היתרון הבולט והמשמעותי ביותר של טכנולוגית קרן האור, הידועה גם כטכנולוגית IPL, היא בשימוש בגלים באורכים שונים, כך שניתן להתאים את אורכי הגל לגווני עור שונים ומגוונים יותר. לעומת זאת, חסרונותיה של הסר שיער באמצעות קרן אור הם רבים יותר:

  • הפעלה לא מקצועית של המכשיר עשויה לגרום לכוויות אצל המטופלים, פיגמנטציה על העור ואף גדילת שערות מואצת.
  • עוצמתו של מכשיר קרן האור נמוכה זו של הלייזר, ובהתאם לכך גם אחוזי ההצלחה בטיפול נמוכים יותר.
  • כפי שכבר הזכרנו, הטכנלוגיה צעירה יחסית ועדיין לא נבדקו השלכותיה לטווח הארוך.

 טיפולי הסרת שיער, הלכה למעשה

כאשר אתם ניגשים לבצע טיפולי הסרת שיער באמצעות קרן אור או לייזר, חשוב לוודא כי המכשור והמפעילים שלו מאושרים על ידי משרד הבריאות, וכי מדובר במכון ובעלי מקצוע מנוסים ומורשים, בדיקות אלה יגרמו לכם להפחית סיכונים. בדקו היטב מהם תנאי החוזה, ואם לא מוליכים אתכם שולל באמצעות הבטחות להסרת שיער לצמיתות, הבטחה לטיפולים ללא הגבלה עד לשביעות רצונכם המלאה, הבטחה כי יוסר גם שיער בלונדיני ועוד.  הסרת שיער מהפנים בקרן אור, לדוגמא, מצריכה עבודה רגישה ועדינה והרבה ניסיון, כדי שלא לגרום לכוויות ונזקים בלתי ניתנים לתיקון באזור רגיש כמו הפנים.