השתלת שיער בישראל – מחיר, שיטות ומה עם טורקיה? המדריך המלא

בדרך כלל, האתר שלנו עוסק בתחום הסרת השיער, אבל הפעם החלטנו לגוון ולחקור תחום שמטרתו הפוכה לגמרי מהסרת שיער תחום השתלות השיער.

היום נדבר על כמה מהשיקולים המרכזיים שחשוב לקחת בחשבון כשרוצים לבצע השתלת שיער בישראל או בכל מקום אחר. אלו שיקולים שחשוב להכיר כדי שתוכלו לבצע את התהליך שלכם בצורה חכמה, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה רפואית.

קדימה, בואו נצלול!

שיער מלא לגבר

לפני הכל מה היא השתלת שיער?

השתלת שיער היא שיטה שבה מועברים זקיקי שיער פעילים ותקינים לאזורים קירחים בהם זקיקי השיער אינם פעילים

השיטה מיועדת, ברוב המקרים, עבור גברים קירחים שרוצים להשיב את השיער לראשם וכן לשחזורים של אזורים שנפגעו מסיבה מסויימת ובייחוד אזור הפנים, הריסים והגבות

השתלת השיער מתבצעת על ידי הסרת קבוצות של שיערות ממקום מסויים בגוף, כאשר בדרך כלל המקום הזה הוא החלק האחורי של הקרקפת.

הסיבה, אגב, שמשתמשים בזקיקי שיערה מהחלק האחורי של הקרקפת היא שזקיקי שיערה אלו בדרך כלל חסינים להתקרחות ונוטים להישאר פעילים גם בגילאים מבוגרים.

בהשתלת שיער לנשים בישראל או בכל מקום אחר בעולם, ישנה אפשרות שילקח שיער מאזור אחר.

לאחר הסרת קבוצות השיער, מעבירים את השיערות לחלקים אותם רוצים למלא בשיער באמצעות כמה שיטות שונות.

כיום נעשה שימוש באחת משתי שיטות על מנת לבצע השתלות שיער. הנה הסבר על כל אחת מהן, כדי שתבינו את התהליך קצת יותר טוב.

שיטת ה – FUT

בשיטת ה – FUT (ראשי התיבות של Follicular Unit Transplantation) הרופא מסיר רצועות עור המכילות שיערות מחלקה האחורי של הקרקפת.

מרצועות העור האלו, הרופא מפריד את יחידות השיער עצמן באופן מדוייק באמצעות מיקרוסקופ, ומאגד אותן לקבוצות של בין 2-4 שיערות שיצמחו יחד.

השלב הבא הוא ההשתלה. הרופא מנקב חורים קטנים באזור שבו הוא רוצה להשתיל את השיער, ומחדיר את זקיקי השיערה אל תוך חורים אלו. בצורה כזו, ניתן להקנות לשיער המושתל מראה טבעי.

שיטת ה – FUE

שיטת ה – FUE (ראשי התיבות של Fullicular Unit Extraction) היא ההתפתחות של שיטת ה – FUT.

בשיטה זו, הרופא משתמש במחט זעירה ודקה במיוחד על מנת להסיר זקיקי שיערה ובאמצעות מכשור מתקדם מחדיר את זקיקי השיערה אל האזור שבו מתכוננת ההשתלה.

שיטת ה – FUE נחשבת להיות שיטה איכותית ויעילה יותר משתי סיבות עיקריות:

  1. ברוב המקרים, בשיטה זו לא נשארת צלקת לאחר הטיפול.
  2. משך ההחלמה מטיפול FUE אורך חמישה ימים בלבד.

בנוסף לכך, מומחים רבים טוענים שבשיטת ה – FUE קיים סיכון נמוך יותר לפגיעה ארוכת – טווח במערכת העצבים מאשר בטיפולי ה – FUT.  

השתלת שיער בטורקיה או בישראל?

עכשיו כשאנחנו מכירים את שתי השיטות המרכזיות שמאפשרות את הטיפול המופלא הזה, הגיע הזמן לדבר על אחת הסוגיות הכי בוערות בתחום טיפולי השתלת השיער המקום שבו הטיפול יתבצע.

אנחנו לא מדברים כאן על בחירת הקליניקה הספציפית אלא על שאלה כללית ובסיסית יותר, שהיא האם לבצע את הטיפול בישראל או בחו"ל.

רוב הישראלים שרוצים לבצע השתלת שיער מגלים במהרה שיש להם שתי אופציות עיקריות: לבצע את הטיפול בישראל, או לבצע אותו בטורקיה.

זה אולי נשמע כמו סוגיה מינורית, אבל למעשה השאלה הזו גורמת לאנשים שרוצים לבצע השתלת שיער לחקור את שתי האופציות האלו מכל כיוון אפשרי במשך שעות על גבי שעות במטרה להבין מה הבחירה הכי נכונה והכי משתלמת.

בכל זאת, אל תשכחו שמדובר כאן על טיפול רפואי לכל דבר.

לאיכות יש מחיר – השתלת שיער בישראל    

בעשורים האחרונים, תעשיית השתלת השיער הישראלית התפתחה בצורה מטורפת. המכשור הופך מתקדם יותר משנה לשנה וכמות המומחים שעוסקים בנושא עולה ככל שהזמן עובר.

יש שני יתרונות משמעותיים לבצע טיפולי השתלת שיער בישראל:

  • פיקוח רפואי ברמה גבוהה – לא כל אחד יכול לבצע השתלת שיער בישראל. בשביל לבצע השתלה נדרש לעבור הסכמה רפואית רצינית מאוד ולקבל אישור פורמלי.

    כתוצאה מהרגולציה היסודית, הטיפולים בישראל מפוקחים בקפידה ומבוצעים רק על ידי רופאים בעלי הסמכה, ניסיון וידע רב.

  • יש למי לפנות – כשאתם מבצעים טיפול רפואי רציני כמו השתלת שיער, אתם רוצים שיהיה לכם עם מי לדבר אם משהו ישתבש.

    עדיף לבצע את הטיפול במדינה בהם אתם גרים למקרה שיתעוררו תופעות לוואי או שהשיער שלכם ינשור וידרוש חוות דעת מקצועית או טיפולי השלמה. 

החסרון העיקרי הוא שלהשתלת שיער בישראל מחיר גבוה ביחס לטיפולים דומים בטורקיה, וזו הסיבה שבגללה השתלת השיער בטורקיה זוכה לפופולריות גבוהה כל כך גם בקרב הצרכנים הישראלים.

על בריאות לא מתפשרים – השתלת שיער בטורקיה

מה מסביר את הנהירה לשוק השתלות השיער הטורקי? המחיר. בעיקר המחיר.

שלא תבינו לא נכון, המחיר של הטיפולים האלו באמת נמוך יותר בטורקיה מאשר בישראל – אבל מעבר לכך שהשכר אותן משלמות הקליניקות והעלויות הכוללות של אותם העסקים, יש לזה עוד כמה סיבות.

  • פיקוח רעוע – רמת הפיקוח בארץ גבוהה בהרבה מזו שבטורקיה, שם אפשר ליפול בקלות על מרפאה ברמה נמוכה שעובדת בצורה לא יסודית ולא מקצועית.

  • טיפולים פחות איכותיים – גם בטורקיה יש מרפאות שמבצעות השתלות שיער בשיטת ה – FUE המתקדמת, אבל אלו המרפאות היקרות והאיכותיות יותר. 

    אם אתם רואים שהטיפולים זולים הרבה יותר מבארץ, יכול מאוד להיות שתשלמו על החיסכון הכלכלי באיכות הטיפול.

בנוסף לכך –  לבצע טיפול כירורגי כמו השתלת שיער אצל רופא במדינה אחרת, ועוד במדינה שלא ממש אוהבת אותנו, זה פשוט לא חכם. מה יקרה אם הדברים יסתבכו? מה יקרה אם תצטרכו תיקונים? 

אבל ברוב המקרים, כל זה בכלל לא רלוונטי כי המחיר לא באמת זול יותר.

אפילו לפני שנגיע לעלויות הטיסה והלינה בטורקיה – ביצוע השתלת שיער במרפאה טורקית איכותית וברמה גבוהה לא תגבה מכם תשלום שנמוך בצורה משמעותית ממרפאה ברמה דומה בארץ.

 

מה המסקנות?

טיפולי השתלת השיער יכולים להיות יעילים מאוד, ובעיקר עבור גברים שרוצים לשפר את המראה החיצוני ואת הביטחון העצמי שלהם.

תעשיית השתלת שיער בישראל היא תעשייה מתקדמת ומפותחת שעוברת רגולציה רבה שמגינה עליך כמטופל או מטופלת. 

אם אתם שואלים אותנו, לא היינו סומכים על כל קליניקת השתלת שיער בטורקיה – וכשמשווים בין הקליניקות האיכותיות בארץ ובטורקיה, ההבדלים במחיר ממש לא משמעותיים.

 

התוכן בכתבה זו נועד לעזור לכם לבצע בחירה טובה יותר, אך אין לראות בו בתוכן רפואי ומקצועי. כותב הכתבה אינו רופא וחשוב להתייעץ עם רופא לפני שמבצעים טיפולי השתלת שיער.