הסרת שיער בלייזר או באינפרא אדום?

הסרת שיער בלייזר או באינפרא אדום איזו שיטה עדיפה?

אנשים רבים שמעוניינים להסיר שיער באמצעות השיטות החדשות בשוק מתלבטים בין האפשרויות ומתקשים להחליט האם כדאי לבצע הסרת שיער בלייזר או באינפרא אדום.

במאמר זה ננסה לבחון את השיטות הללו, אך לפני שנתחיל נציין עובדה שחשוב לדעת- בניגוד למה שהפרסומות מספרות אין כזה דבר הסרת שיער לצמיתות באינפרא אדום או בלייזר. הפרסומות אשר מנסות להלהיב את הציבור ומבטיחות הסרת שיער לצמיתות באינפרא אדום או בלייזר אינן נכונות ואף הובילו לתביעות משפטיות, לכן החליט משרד החינוך לפסול את השימוש במושג "הסרת שיער לצמיתות". הבשורות הטובות הן שהסרת שיער במכון מקצועי ומנוסה שמחזיק במיכשור איכותי יכולה להסיר כ- 80%- 90% מהשיער כך שלמרות שלא כל השיער נעלם הטיפולים יעילים ביותר.

כיצד מתבצעת הסרת שיער בלייזר?

מכשירי הלייזר שולחים קרן אור שחודרת אל שורש השערה, נקלטת בפיגמנט, גורמת לו להתחמם ובהמשך משמידה אותו כך שהוא לא גדל יותר. טכנולוגיית הלייזר מיועדת עבור נשים וגברים אך היא לא מתאימה לכולם וחשוב לדעת זאת- היא מתאימה במיוחד לאנשים עם שיער כהה וגוון עור בהיר ולא מיועדת לבעלי שיער לבן, ג'ינג'י או בלונדיני.

באמצעות הלייזר ניתן להסיר עד כ- 90% מהשיער (כאשר המטופל מתאים לשיטה) ולהפסיק את השעבוד והשימוש בשיטות אחרות ופחות יעילות של הסרת שיער. יש לציין כי כל מטופל מגיב באופן שונה לטיפול.

במידה ומעוניינים לבצע את הטיפול יש לפנות למכון מוסמך להסרת שיער בלייזר ולעבור את הטיפול במהלך החורף משום שהלייזר עובד על קליטת אנרגיה בפיגמנט ובחורף העור לבן יותר כך שהלייזר יבדיל בין השיער והעור בצורה טובה יותר ויעבוד באופן יעיל בלי לגרום לכוויות.

כיצד מתבצעת הסרת שיער באמצעות אינפרא אדום?

הסרת שיער באמצעות אינפרא אדום משתמשת בגלי אור והופכת אותם לחום שהורס את שורשי השערות ומונע את התחדשותן. מכשיר האינפרא האדום עובד באמצעות גלי אור בטווח קצר כאשר המכשיר שולח גלים באורכי גל וטווחים שונים. בניגוד ללייזר שמתאים לבעלי עור בהיר ושיער כהה, עובד מכשיר האינפרא האדום על אנשים עם עור כהה אך הוא לא יעיל כאשר למטופל יש עור בהיר או שיער בהיר. גם במקרה של האינפרא האדום נראים אחוזי הצלחה גבוהים (כאשר המטופלים מתאימים לשיטה) וניתן להסיר כ- 80% מהשיער.

הסרת שיער בלייזר לעומת אינפרא אדום- אז מה עדיף?

התשובה לשאלה- "אז מה עדיף- הסרת שיער בלייזר או אינפרא אדום?" היא שיש להתאים את השיטה לאזור המטופל, לסוג וגוון השערה ולגוון העור. במידה והמטופל מעוניין להסיר שער באזור גדול כמו למשל- החזה או הרגליים מומלץ עבורו לבחור בלייזר. במידה ויש למטופל עור כהה יתאים לו לבצע טיפול באמצעות אינפרא אדום ובמידה וגון עורו בהיר ושערו כהה יתאים לו לבצע את הסרת השיער באמצעות לייזר.

כדי לבצע בחירה נכונה יש לפנות אל מומחה בתחום. המומחה יסביר על השיטות, יבהיר מהי הסרת שיער בלייזר מול אינפרא אדום, יאבחן את המטופל- את גוון עורו, צבע שערו, צפיפות השיער ועובי השיער, יבדוק את מצבו הרפואי וימליץ על הטיפול היעיל והנכון ביותר.