הסרת שיער בלייזר האם זה מסוכן?

הסרת שיער באמצעות מכונות לייזר וטכנולוגיות דומות כמו SHR הפכו לאחד הטרנדים הכי חמים בתחום הטיפוח בארץ, עם עשרות מכונים ברחבי הארץ, מטופלים בגילאים שונים ומכל חתכי האוכלוסייה ואפילו סבסוד מקופות החולים.

המשיכה לסוג הטיפול זה והיתרונות הגלומים בו ברורים, ובראשם עומד הרצון לעור שנשאר חלק לטווח ארוך ומחזיר את סכיני הגילוח ורצועות השעווה עמוק לתוך הארון.

אבל האם הסרת השיער בלייזר מסוכנת, או שמא מדובר בטכנולוגיה מבורכת?

העובדות מדברות בעד עצמן

למרות שמדובר בסוג הטיפול הפופולרי ביותר בעולם להסרת שיער לטווח ארוך, לא מעט אנשים עדיין מאמינים כי להסרת שיער בלייזר סיכונים רבים שיכולים לגרום לנזקים בריאותיים ולפגוע בעור המטופל.

אם מסתמכים על עובדות ומסתכלים על המציאות, הממצאים מראים כי לטיפולי הלייזר אין השפעות בריאותיות שליליות עבור רוב המטופלים והמטופלות. ומה לגבי נזקי עור? אפשר לראות אחוז נמוך של נזקים הנגרמים לעור לאחר הטיפול.

אז אפשר להיות רגועים – הטיפול בלייזר אינו מסוכן לרוב האנשים. אבל איך זה עוזר לנו שזה לא מסוכן עבור "רוב האנשים"? איך נדע שלנו לא יגרם נזק?

איך תצמצמו את הסיכון

מי שטוען שהסרת שיער בלייזר מסוכנת עבור כל אחד, כנראה שלא מכיר את הנושא לעומק, אבל עם זאת – לא נכון לומר שאין סיכונים להסרת שיער בלייזר.

חלק קטן מהמטופלים ומהמטופלות יסבלו מתופעות לוואי כמו אדמומיות, שינוי בגוון העור, עור יבש ובמקרים נדירים מאוד גם כוויות, שלפוחיות וצלקות.

אבל רגע, חכו עם הפחד ואל תוותרו עדיין על טיפולי הסרת השיער בלייזר ולחזור לשעווה והגילוח, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לצמצם את הסיכויים שהעור שלכם יפגע מהטיפולים שתעשו:

  1. בחירת מכון מקצועי – כבר כתבנו עבורכם כתבה שמסבירה לכם איך לבחור מכונים להסרת שיער בלייזר. בחירה במכון מוכר עם המלצות רבות יכולה להיות ההבדל בין טיפול מוצלח לטיפול כושל. מדובר בעור שלכם, בכל זאת, אל תבחרו במכון לא מוכר ולא מנוסה רק בגלל שהמחיר זול יותר, זה אף פעם לא שווה את הסיכון.

  2. עשו בדיקה על חלק עור קטן – לפני שאתם משלמים ומתחייבים לתכנית של הסרת שיער בלייזר בכל הגוף, נסו למצוא דרך להתנסות בטיפול על חלק קטן בגופכם, וכך תוכלו לדעת איך העור שלכם מגיב לטיפול.

  3. לכו לרופא – הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כדי להתחיל טיפולי לייזר הוא להגיע לרופא עור מוסמך שיוכל לעזור לכם לבדוק האם אתם מגיבים טוב להסרת שיער בלייזר.

בנוסף, חשוב לוודא שזה בכלל הטיפול שאתם צריכים. לדוגמא, הסרת שיער לעור כהה תיעשה באמצעות הסרת שיער ב – SHR ולא באמצעות לייזר רגיל, ובמקרה הזה תרצו לחקור את הסיכונים של שיטת טיפול זו.

כתבה זו נכתבה במטרה לסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה בטיפול הסרת השיער שמתאים לכם. חברי צוות האתר אינם רופאים או מומחים מוסמכים בתחום הסרת השיער וחשוב שתתייעצו עם רופא עור מקצועי.