עידן הלייזר – השאירו את השערות מאחור

עידן הלייזר – השאירו את השערות מאחור, הדרך היעילה ביותר להסרת שיער

קשה לדמיין את חיינו ללא טיפולי הסרת שיער – חישבו על כך לרגע ונסו לדמיין עולם בו אף אחד לא מסיר את שיער גופו, נכון, סביר להניח שלא תרצו לחשוב על כך משום שהאדם המודרני רואה בשיער הגוף דבר שיש להסיר ויפה שעת אחת קודם. אנשים שלא מסירים את השיער המיותר נתפסים כמוזנחים, שעירים וחסרי מודעות עצמית. כדי ללמוד קצת על הנושא שנוגע בכולנו ננסה לחזור בזמן ולגלות היכן כל זה התחיל ומתי בעצם החלו בני האדם להסיר את שיער גופם.

טיפולי הסרת השיער – שורשים עמוקים בהיסטוריה

לפי עדויות שונות החלה דרכם של טיפולי הסרת השיער בתקופת. בשנים רחוקות אלו נחשבה הסרת השיער לסמל למעמד חברתי גבוה ועושר משום שהטיפולים נחשבו ליקרים. כבר אז נחשבו האנשים שלא הסירו את שיער גופם לפרימיטיביים. אם יצא לכם להתבונן בציורים ופסלים שיוצרו באותה תקופה וודאי שמתם לב לעובדה שהנשים חלקות לגמרי.

בתקופת ימי הביניים החלה אליזבת הראשונה להסיר שיער בפנים – כך שאם חשבתם שהגבות שלה היו טבעיות – דעו שהן תוצאה של מריטות עקשניות. המטרה של המלכה הייתה לגרום למצח שלה להראות גדול – בימים אלו הדבר נחשב ליפה (עם מגמות אופנה איננו יכולים להתווכח). בעקבות המלכה החלו להסיר שיער בפנים בממלכה הבריטית.

במאה ה- 18 חלו התפתחויות בתחום והומצא תער הגילוח, בהמשך יוצר סכין הגילוח שמוכר לנו ולאחר מכן יוצר קרם להסרת שיער.

מלחמות העולם יצרו שינויים נוספים ובשל חוסר בגרביונים נאלצו הנשים לגלח את הרגליים בשל חשיפתן. בהמשך – בשנות החמישים החלו רבות לגלח שיערות ברגליים ובבית השחי ולמרוט גבות ולאחר מכן – בשנות השישים הומצאה שיטת הסרת שיער בשעווה שאומצה על ידי נשים רבות.

במהלך השנים הבאות שמתקרבות לעידן שלנו החלו גם הגברים להסיר שיער באזורים שונים בגוף – ביניהם: הגב, החזה והכתפיים. הנשים הסירו שיער כמעט בכל חלקי הגוף כאשר השיטות הפופולאריות מוכרות לכולנו ורבים מאיתנו הסירו ועודם מסירים שיער באמצעות: סכין גילוח, שעווה, משחות, פינצטות ודרכים נוספות. השיטות הללו מתישות משום שחלקן גורמות לשיער לצמוח במהירות – תוך ימים אחדים, חלקן כואבות ומלכלכות, חלקן גורמות לעיבוי השיער ובראש ובראשונה – כולן משעבדות, אז מה אתם אומרים? לא נמאס מזה? לא הגיע הזמן להתקדם לעבר שיטות יעילות יותר? לדעתנו הגיע הזמן.

פיתוחים חדשניים ובראשם – הלייזר

העידן החדש של טיפולי הסרת השיער הוביל ליצירת מגוון טכנולוגיות חדישות שמאפשרות לרבים להסיר שיער בצורה איכותית ויעילה – בין השיטות השונות ניתן למצוא: הסרת שיער באינפרא אדום, הסרת שיער ב- SHR ודרכים נוספות כאשר לפי מרבית הדעות השיטה היעילה ביותר להסרת שיער היא הלייזר. להסרת שיער בלייזר יש יתרונות רבים, נציין חמישה יתרונות מרכזיים של השיטה.

5 יתרונות של הסרת שיער בלייזר

  1. טיפול מהיר – בהשוואה לשיטות הסרת השיער האחרות שמשעבדות את האדם למשך כל החיים, הסרת שיער בלייזר מהירה יותר. נכון, יש צורך בכמה טיפולים שמתבצעים במרווחי זמן אך הטיפולים אינם ארוכים ועשויים לנוע בין דקות ספורות עד שעה וחצי.
  2. תוצאות מהירות – השיער הופך לדליל יותר במהירות וניתן לראות הבדל משמעותי לאחר ביצוע הטיפול הראשון.
  3. תוצאות איכותיות – הסרת שיער בלייזר יכולה להסיר עד כ-90% מהשיער, אומנם לא מדובר על הסרה לצמיתות אך השינוי משמעותי ביותר.
  4. טיפול שמחזיק מעמד למשך זמן רב – כפי שציינו, השיטות הישנות של הסרת השיער, ביניהן: שימוש בקרמים, גילוח ושעווה אינן מחזיקות מעמד למשך זמן רב, בניגוד לשיטות אלו יחזיקו תוצאות הלייזר מעמד למשך שנים ובמידת הצורך יהיה ניתן לבצע מעט טיפולים נוספים.
  5. טיפול בטוח ויעיל במקרה של התאמה – במידה ומבצעים את הסרת השיער במכון מקצועי ועל ידי רופא מוסמך (או פיקוח רפואי) ובעל ניסיון שיודע כיצד להתאים את הטיפול למטופל (לא כולם מתאימים לטיפולי הלייזר) יהיה הטיפול בטוח. יש לציין כי יתכנו תופעות לוואי כמו למשל: נפיחות ואדמומיות אך הן יחלפו במהירות. תופעות הלוואי הנדירות עשויות להיות: צלקות, כוויות ושלפוחיות אך כפי שציינו – הן נדירות ביותר.

הקפידו לבצע את הטיפול במכון מקצועי ומוכר

כדי ליהנות מכל היתרונות של הסרת שיער בלייזר ולהפחית את חוסר הנעימות חשוב לבצע את הטיפול במכון מקצועי, מוכר ובעל שם טוב ולוודא שהטיפול מתבצע על ידי רופא מוסמך או צוות רפואי שמשתמש במכשיר שכולל קירור לצורך הפחתת הכאב (להפחתת כאבים ניתן להשתמש גם במשחות אלחוש), לכן יש להיזהר מפני מכונים פחות מוכרים שמציעים טיפולים במחירים נמוכים. יחד עם זאת רצוי לבדוק הנחות ומבצעים, לקבל המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם ולקבוע פגישת ייעוץ כדי להכיר את הרופא או צוות רפואי, לשאול את כל השאלות, להבין כיצד מתבצע הטיפול ולתאם ציפיות.

מקווים שתסיימו עם השעבוד ושתצאו אל החופש כשאתם חלקים ומרוצים.