מה אסור לעשות לפני ואחרי טיפולי הסרת שיער בלייזר?

מה אסור לעשות לפני ואחרי טיפולי הסרת שיער בלייזר? שימו לב לכל הנקודות, ככה תמנעו מסכנות.

טיפול הסרת שיער באמצעות לייזר הוא לא רק טיפול קוסמטי וכיום ברור לכל כי מדובר גם על הליך רפואי שדורש זהירות וקפדנות כך שלפני שתתחילו את הליך הטיפול יהיה עליכם לדעת מה אסור לכם לעשות לפני הטיפול ובמשך תקופת הטיפול. כדי שתדעו מה לעשות ותמנעו נזקים ריכזנו בפניכם כמה נקודות חשובות.

אז מה אסור לכם לעשות לפני ובמהלך טיפול הסרת שיער בלייזר?

לפניכם 4 נושאים עליהם יש לתת את הדעת לפני שמתחילים לבצע טיפול הסרת שיער בלייזר, או במילים ברורות יותר – 4 דברים שאסור לכם לעשות לפני ובמהלך הטיפול.

  1. שמרו על השורשים – אל תמרטו את השיער מהשורש במשך כשישה שבועות לפני מועד הטיפול, הלייזר מתמקד בהשמדת שורשי השיער וחשוב לשמור על השורשים ולא להסירם באופן זמני באמצעות פינטה, חוט, שעווה, קרמים ודרכים אחרות שיפגעו בתוצאות הטיפול. אין בעיה עם גילוח (ההמלצה היא לגלח את האזור בין יממה לשתי יממות לפני הטיפול).
  2. הימנעו מחשיפה לשמש – חשיפה לשמש במהלך הטיפול עלולה לגרום לכוויות, שריפה, פיגמנטציה וצלקות ולכן חשוב שלא לחשוף את העור לשמש כשישה שבועות לפני הטיפול וכשישה שבועות אחרי הטיפול.
  3. יידעו את הרופא בנוגע לשימוש בתרופות – יש לספר לרופא על כל ההיסטוריה הרפואית ולדווח על כל תרופה שנלקחת. יש תרופות – ביניהן: תרופות אנטיביוטיות שעלולות ליצור רגישות רבה מפני השמש כך שאור הלייזר עלול להוות סיכון. יתכן שהרופא יבקש מהמטופל להפסיק לקחת תרופה מסוימת למשך מספר ימים לפני ביצוע הטיפול.
  4. אל תבצעו את הטיפול ללא אבחון מקצועי – בהמשך לנקודה הקודמת, אין לעבור את טיפול הסרת השיער לפני שקובעים פגישה עם הרופא ועוברים אבחון מקצועי. במהלך האבחון יבדוק הרופא את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, את סוג השיער ואת גוון השיער (לא כל מטופל מתאים לטיפולי לייזר). בחלק מהמקרים בהם המטופל סובל משיעור יתר עקב הפרעה הורמונלית יבדוק הרופא כיצד ניתן לבצע את הטיפול בצורה הטובה ביותר (בין היתר הוא יוכח להמליץ למטופל להשתמש בכדורים). במהלך הפגישה יבדוק הרופא גם את גילו של המטופל, במידה והמטופל צעיר מידי עשויה ההמלצה להיות להמתין מעט עד שהגוף יתאזן מבחינה הורמונלית. רופא מקצועי לא יבצע טיפולי הסרת לייזר לפני שהמטופל הגיע לגיל 16, טיפול בשלבים מוקדמים מידי עלול לגרום לעוגמת נפש עקב חוסר הצלחה.

הקפדה על הנקודות החשובות וביצוע הנחיות הרופא יסייעו לכם להגיע לתוצאה הטובה ביותר, גיל המטופל יכול להשתנות.