הסרת שיער פאות – לא צריך לחיות עם זה!

הסרת שיער פאות – לא צריך לחיות עם זה, נסביר לכן מה צריך לעשות

נשים רבות מסירות שיער מאזור הפנים. לפי הנתונים שבחנו את כמות הנשים שמסירות שיער התגלה כי רבע מנשות ישראל נעזרות בשיטות שונות של הסרת שיער כדי להסיר שיער מהפנים וכ- 41 מיליון ומעלה נשים מארה"ב מסירות את השיער המיותר מהפנים. יש לציין כי תופעת השיעור בפנים יכולה להתרחש בעקבות שינויים הורמונליים, כמו: גיל המעבר או הריון, כמו כן, לפעמים הסיבה היא חוסר בויטמין B12, במקרים אלו מומלץ לבדוק האם אלו הסיבות לשיעור.

במאמר זה נתמקד בשיעור יתר שמופיע באזור פאות הלחיים – דבר שגורם סבל רב לנשים רבות – צמיחת שיער באזור פאות הלחיים יכולה לגרום לפגיעה בביטחון העצמי ודי לבחון מספר פורומים כדי לראות שגם ילדות צעירות שסובלות מצמיחת שיער בפאות הלחיים  חשות מבוכה ללכת ברחוב, הולכות רק עם שיער פזור כדי להסתיר את הפאות, חשות רע במהלך שיחות שנערכות מקרוב ומתמודדות עם קריאות גנאי מעליבות.

אז מה אתם ממליצים לעשות?

את גם אתן סובלות משיעור בפאות הלחיים חשוב שתדעו שניתן לטפל במצב ושאין שום סיבה להמשיך לחוש מבוכה ולתת למצב לפגוע באיכות החיים שלכן. הסרת שיער בפאות תאפשר לכן לחוש נשיות ותשפר את ביטחונכן העצמי. כיום, מציע השוק מגוון שיטות להסרת שיער בפאות הלחיים כך שכל אחת יכולה לבחור את השיטה שמתאימה לה. כמובן שיש שיטות שלא נמליץ עליהן. מיד נפרט על השיטות השונות של הסרת שיער בפאות הלחיים.

לפני שנתחיל נאמר מילה קטנה על חמצון שיער בפאות הלחיים – אם השיער מאוד דק ובהיר מלכתחילה כך שהוא ממש לא בולט לא כדאי להתעסק עם הנושא אך במקרים בהם השיער בולט לא נמליץ לחמצן אותו משום שהשיער עדיין יבלוט ויראה בשמש. כעת נעבור לשיטות השונות של הסרת שיער בפאות הלחיים.

שיטות להסרת שיער בפאות הלחיים

לפניכן שלוש קבוצות של שיטות – הקבוצה הראשונה כוללת שיטות שאינן מומלצות כלל, הקבוצה השנייה כוללת שיטות יעילות יותר והקבוצה השלישית כוללת את השיטות המומלצות ביותר.

קבוצה ראשונה – הסרת שיער בפאות, אילו שיטות אינן מומלצות כלל?

בין השיטות שאינן מומלצות נכלול את הגילוח והסרת שיער באמצעות קרם. הבעיות של הגילוח הן שהוא לא פוגע בשורש של השיער כך שהשיער גדל במהירות ואף הופך לכהה, קשה וקוצני והעור עלול להתייבש ולהתמלא פצעים. הבעיות של הסרת שיער באמצעות קרם הן שהקרם מריח רע, מלכלך את הבית וגם הוא גורם לשיער לגדול במהירות ולהפוך לכהה, קוצני וקשה. חיסרון נוסף של הקרם הוא שהוא עלול לגרום לתופעות לוואי כמו: פריחות, כוויות ותחושת עקצוץ. במקרים בהן תופעות הלוואי רציניות יש ללכת לרופא.

קבוצה שנייה – הסרת שיער בפאות – שיטות אפשריות

ברשימת השיטות האפשריות נכלול את הסרת השיער באמצעות שעווה, הסרת שיער בחוט ופינצטה והסרת שיער באמצעות אלקטרוליזה. הסרת שיער בעזרת שעווה מושכת את השיערות מהשורש כך שהשיער גדל לאחר שבועיים בממוצע והוא לא קוצני. חיסרון של השעווה הוא שיש להאריך את השיער כך שיגיע לחצי סנטימטר לפני ההסרה. היום אפשר לרכוש רצועות מיוחדות לפנים ולהסיר באמצעותן את השיער המיותר, רצועות השעווה מתאימות יותר להסרת שיער בלחיים שרגישות יותר ממקומות אחרים בגוף.

שיטות הסרת שיער באמצעות חוט או פינצטה הן שיטות נקיות ומדויקות שתולשות את השיערות מהשורש כך שהשיער צומח לאחר שבועיים בערך. במקרה של הסרת שיער בחוט יש צורך במיומנות אך ניתן ללכת אל קוסמטיקאית.

שיטת הסרת שיער באמצעות אלקטרוליזה הורסת את זקיקי השיערות באמצעות החדרה של מחט והעברת שוק חשמלי לשורשים של השיער. החסרונות של האלקטרוליזה הם שהיא יקרה, דורשת זמן ועלולה לגרום לצלקות, דלקות וזיהומים במקרים בהם המחט לא נוקתה כפי שצריך. חשוב לדעת ששלושת השיטות שהגדרנו כ"שיטות אפשריות" גורמות לכאב ושיעבוד.

קבוצה שלישית – הסרת שיער בפאות – השיטות המומלצות ביותר

השיטות המומלצות ביותר להסרת שיער בפאות הן אינפרא אדום ולייזר. שיטת האינפרא האדום היא שיטה יעילה שנחשבת בטוחה. כשמדובר על הסרת שיער בפאות הלחיים יכולה השיטה להסיר עד כ-50% מהשיער כך שהיא יעילה פחות מהסרת שיער בחלקים אחרים בגוף (כאשר מדובר על חלקים אחרים בגוף היא יכולה להסיר עד כ-80%). כמו כן, השיטה מהירה, עובדת על עוצמה נמוכה יחסית, מתאימה גם לנשים עם גוון עור כהה ולפעמים יכולה לשפר בעיות בעור, כמו: קמטים, צמיחת שיער פנימית ופיגמנטציה. יש לציין שהטיפול יקר ועשוי לגרום לכאב לכן מומלץ להשתמש במשחת אלחוש.

הסרת שיער בלייזר נחשבת לפיתרון היעיל ביותר ולמרות שהיא יקרה היא מומלצת מאוד משום שהיא יכולה להסיר עד כ- 90% מהשיער המיותר ונחשבת לבטוחה. בשיטה זו נשלחות קרני הלייזר אל עבר השיערה, נספגות בפיגמנט ומשמידות אותו. הטיפול מהיר ומדויק.

לגבי שתי השיטות האחרונות שציינו וכתבנו שהן יקרות (הסרת שיער באינפרא אדום והסרת שיער בלייזר) נציין כי לטווח הרחוק הן עשויות לבצע את הפעולה ההפוכה ובעצם לחסוך כספים משום שאם נשווה בין רכישת סכיני גילוח, שעווה וקרמים – רכישות שמתבצעות לאורך שנים רבות נראה שהשיטות הסרת שיער בלייזר והסרת שיער באינפרא אדום מסירות כמות רצינית של שיער וגורמות לשיער שנותר להפוך לדליל ועדין. מעבר לזאת, מאפשרות השיטות (עם דגש על הסרת שיער בלייזר) ליהנות מפיתרון יעיל ששם קץ לשיעבוד ומשפר בצורה ניכרת את איכות החיים.

עשו את החושבים שלכן, בחנו את היתרונות והחסרונות של השיטות השונות ובחרו בשיטה שמתאימה לכן. שיהיה לכן בהצלחה!