הסרת שיער בלייזר סיכונים

הסרת שיער בלייזר לא תמיד מבטיחה את הסרת השיער לצמיתות ואף להסרת שיער בלייזר יש סיכונים שיש לקחת בחשבון:

בהליך הסרת שיער בלייזר סיכונים כמו:

הסרת שיער בלייזר סיכונים

 שינויי פיגמנט, הסרת שיער בלייזר עלולה להכהות או להבהיר את העור באור הטיפול, בדרך כלל באופן זמני. הבהרה של העור מתרחשת בסבירות גבוהה יותר בקרב אלה שיש להם עור כהה, במיוחד אם נעשה שימוש לא נכון בלייזר.

גירוי בעור המתבטא בחוסר נוחות זמנית, אדמומיות ונפיחות. הגירוי בדרך כלל יעלם בתוך כמה שעות.
לטיפול הסרת שיער בלייזר סיכונים נדירים כמו שלפוחיות, צלקות או שינויים אחרים במרקם עור.
כמו כן, הסרת שיער בלייזר אינה מומלצת לאזור שמסביב לעיניים בשל האפשרות של פגיעה בעין או העפעף.

עם זאת, אם מאסת בגילוח, לאחריו השיער גדל קוצני וכהה, או בשעווה הדורשת זמן וסיבולת כאב גבוהה, הסרת שיער בלייזר הינה אופציה שכדאי לשקול ברצינות.
הסרת שיער בלייזר היא הליך קוסמטי ההופך נפוץ יותר ויותר ברחבי העולם המערבי. ההליך הקוסמטי כולל החדרת קרן אור מרוכזת מאוד לזקיקי השיער ובכך נהרסת השערה.

במסגרת הסרת שיער בלייזר סיכונים אפשריים, כיצד כדאי להתכונן?

להסרת שיער בלייזר סיכונים פוטנציאלים ולא בכדי מדובר בהליך רפואי שדורש הכשרה לביצוע . לכן, לפני שאתם מתחילים הסרת שיער בלייזר, כדאי לבדוק ביסודיות המלצות ואישורים של הרופא או הטכנאי לבצע את ההליך ולהשוות בין מכוני הסרת שיער.

אם אתם מתכננים הסרת שיער בלייזר, כדאי להגביל את מריטת השיער מהשורש לשישה שבועות לפני הטיפול. זאת משום שהלייזר מתמקד בשורשי השערות שהוסרו עד כה באמצעות שעווה או טכניקות אחרות.
כמו כן כדאי להימנע מחשיפה לשמש במשך שישה שבועות לפני ואחרי הטיפול. חשיפה לשמש גורמת להסרת שיער בלייזר להיות פחות יעילה וגורמת להסתברות גבוהה יותר של סיבוכים לאחר הטיפול.

להליך הסרת שיער בלייזר סיכונים מהם ניתן להימנע באמצעות נקיטת אמצעי זהירות וטיפול נכון

לפני הטיפול עצמו, השיערה צריכה להיות באורך של כמה מילימטרים מעל העור, הטיפול מותאם לצבע השערה, העובי שלה ומיקומה וכן מותאם לצבע העור.
במהלך הטיפול ירכיבו המטפל והמטופל משקפי מגן מתאימים. גם שכבות העור החיצוניות זקוקות להגנה וזאת באמצעות ג'ל קר או אמצעי קירור מיוחד אחר.
בשלב הבא המטפל יישלח פולס של אור לאזור המבוקש ויצפה באזור במשך כמה דקות על מנת לוודא שנעשתה התאמה מיטבית של הלייזר לשערה ולעור ולבדוק אם יש תגובות לא רצויות.
עם סיום הטיפול תוכל לקבל שקיות קרח, קרמים או משחות אנטי דלקתיות כדי להקל על כל אי נוחות.
את הטיפול הבא ניתן לקבוע כארבע עד שישה שבועות לאחר מכן.
הטיפול יימשך כל עוד השיער ממשיך לצמוח.

יתרונות של הסרת שיער בלייזר

טכניקת הלייזר שימושית להסרת שיער בכל האזורים בגוף, החל מאזורים קטנים ועדינים כמו הסרת שיער מהפנים, קו הביקיני והאוזניים ועד אזורים גדולים כמו רגליים, וזרועות.
יתרונות הלייזר כוללים:
דיוק – ללייזר יכולת להתמקד בשערות הכהות והגסות ולהשאיר את העור שמסביב ללא פגע.
מהירות – כל פעימה של לייזר לוקחת שבריר של שנייה ויכולה לטפל בשערות רבות באותו הזמן. ניתן לטפל באזורים קטנים כמו שפה העליונה בפחות מדקה, ושטחים גדולים, כמו הגב או ברגליים, עשוי להימשך עד שעה.
מבחינה סטטיסטית לתשעים אחוזים מהמטופלים יש נשירת שיער קבועה לאחר ממוצע של שלושה עד חמישה מפגשים.

הבהרה:

אין כתבה זו תחליף לייעוץ רפואי ויש לראות בה המלצה בלבד ונתוני המאמר יכולים להשתנות, כל מקרה נבחן לגופו.