הסרת שיער בלייזר סיכונים – חלק 2

הסרת שיער בלייזר סיכונים – האם יש בכלל סיכון?

הסרת שיער בלייזר נחשבת לשיטה בטוחה אך בכל טיפול ישנם סיכונים וחשוב להכירם

הסרת שיער באמצעות לייזר הינה שיטה פופולארית ביותר וכתוצאה מהביקוש הרב אחר טיפולי הסרת שיער בלייזר הוקמו מגוון מכונים להסרת שיער, חלק מהמכונים טובים יותר וחלק פחות. טיפולי הסרת שיער בלייזר מסייעים לגברים ונשים להפחית ואף להפטר מהשיער המיותר ולהיפרד לשלום מהשעבוד והמרדף אחר העור החלק.

סיכוני הסרת שיער בלייזר – סיכונים מינוריים שחולפים תוך זמן קצר

למרות שהסרת שיער בלייזר זוכה להצלחה רבה ונחשבת לשיטה יעילה ובטוחה היא לא מתאימה לכולם וישנם מקרים בהם היא לא מצליחה, מידת ההצלחה תלויה בגורמים שונים, ביניהם: גוון העור של המטופל, צבע השיער, סוג השיער ועוד. כמו למרבית הטיפולים, גם לטיפולי הסרת שיער יש תופעות לוואי, חלק מהסיכונים של הסרת שיער בלייזר מינוריים וחולפים במהירות, דוגמאות לתופעות הלוואי הללו הינן: נפיחות או גירוי, גירודים, כאבים במהלך הטיפול, עור מתקלף ולפעמים מתחיל לצמוח שיער במקומות שהיו חלקים. כפי שצוין התופעות הללו קלות וזמניות אך ישנם מקרים בהם גורמת הסרת שיער בלייזר לסיכונים רציניים.

הסרת שיער בלייזר – לפעמים קיים סיכון רציני

תופעות לוואי רציניות יותר עשויות להיות: דימום, חבורות, זיהום, כוויות ופיגמנטציה. דימום עלול להתרחש כאשר עוצמת הלייזר חזקה מידי וכאשר האזור מטופל יותר מידי, חבורות עלולות להיווצר אצל מטופלים שיש להם עור מאוד רגיש, זיהום עשוי להיווצר במקרים בהם האזורים המטופלים לא נקיים מספיק, יש עוד סיכונים בהסרת שיער בלייזר כמו כוויות יכולות להיווצר במקרים בהם המכשיר לא תקין או לא מתאים למטופל (לסוג עורו ולסוג שערו) ופיגמנטציה עלולה להיווצר כאשר השימוש במכשיר לקוי או כאשר המכשיר לא תקין.  

הורדת שיער באינפרא אדום סיכונים

הסרת שיער באמצעות אינפרא אדום הינה שיטה מתקדמת ויעילה אשר פועלת באמצעות כמה גלי אור באורכים שונים, קרני האינפרא חלשות יותר מעוצמתו של הלייזר. לפי הנתונים יש לאינפרא אדום הסרת שיער פחות סיכונים מאשר להסרת שיער בלייזר. למרות שהשיטה נחשבת בטוחה היא עלולה לגרום לתופעות לוואי. הסיכונים של טיפולי הסרת שיער באינפרא אדום הינם: כוויות, נפיחות ואדמומיות (עוברים תוך כמה ימים) ופיגמנטציה. הכוויות עלולות להופיע במקרים בהם קרן האור חזקה מידי או לא מתאימה לסוג העור. פיגמנטציה מופיעה במקרים נדירים.

כיצד ניתן להפחית את הסיכונים?

כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול ולהפחית את הסיכון להופעת תופעות לוואי יש לפעול לפי הכללים הבאים:

  1. יש לבחור במרפאה מקצועית ובעלת מוניטין אשר מפוקחת על ידי משרד הבריאות
  2. יש ולוודא כי המכשיר אושר על ידי משרד הבריאות וכי הוא מתאים לגוון העור, לצבע השיער, לסוג השיער ולמצב הבריאותי
  3. הטיפול חייב להתבצע על ידי צוות מוסמך שרשאי להשתמש במכשיר (רק צוות שעובד תחת פיקוח רופאי יכול לבצע טיפולי לייזר). טיפולי הסרת שיער בקרן אור יכולים להתבצע על ידי קוסמטיקאיות.
  4. יש לבחור במכון אמין. חשוב לקבל המלצות וחוות דעת מרופא העור ומהסובבים
  5. לחלק מהאנשים אסור לבצע את הטיפול – אנשים שמשתמשים בתרופות שמבוססות על זהב, אנשים שמשתמשים ברואקוטן, חולי ויטליגו ועוד. כמו כן, לא מומלץ להסיר שיער באזורים עם קעקוע (הטיפול עלול לגרום לצלקת) ובמידה והמטופל סובל מהרפס מומלץ עבורו לקבל טיפול נגד דלקות. עבור אנשים שיודעים שעורם לא מתרפא במהירות מומלץ לבצע ניסיון באזור קטן בטרם התחלת הטיפול.
  6. אם מופיעה צמיחת שיער פתאומית יש לגשת אל הרופא כדי לשלול בעיה הרמונלית שנובעת ממחלת סרטן.
  7. יש להיזהר מחשיפה לשמש בתקופה שלפני ואחרי הטיפול ולא להשתמש בתרסיסי שיזוף.

בדיקת המכונים השונים, ביצוע תיאום ציפיות עם המטפל, הבנת התהליך והקפדה על הכללים תוכל להגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול ולהפחית את הסיכונים.

הבהרה:

כתבה זו היא סיקור בלבד, יש לראות בכתוב זו רק המלצה, הנתונים יכולים להשתנות, התייעצו עם גורם רפואי לקבלת נתונים עדכניים, אתר זה אינו קשור למכוני הסרת שיער או קופות החולים.