הסרת שיער בלייזר לעור רגיש

יש לך שיער מיותר ועור רגיש? יכול להיות שהשיטה הכי מפורסמת להסרת שיער, הלייזר, היא דווקא לא השיטה שמתאימה לך.

היום נדבר על החסרונות של טיפולי הלייזר בהסרת שיער מעור רגיש ועל השיטה המתקדמת שפותרת את הבעיה.

להסיר שיער מעור רגיש

יש שיטות נוספות להסיר שיער חוץ מהלייזר – גילוח או שעווה למשל. כמובן שגם בין שיטות אלו יש הבדלים, אבל באופן עקרוני אפשר לומר שאף אחת מהשיטות לא מספקות פתרון נוח ונגיש עבור גברים ונשים עם עור רגיש.

גם הגילוח וגם השעווה מגרים את העור ויוצרים תחושה לא נעימה, משאירים אותו אדמומי ורגיש למגע ולעתים עלולים אפילו ליצור פצעים ונפיחות.

בעלי עור רגיש יתאכזבו משתי השיטות הכי נפוצות להסיר שיער באופן קבוע בצורה יעילה. מסיבה זו, טיפולים להסרת שיער לטווח ארוך כמו הלייזר מושכים כל כך דווקא את אוכלוסייה זו.

לייזר ועור רגיש – מה הסכנות?

למרות שהלייזר מסיר שיער בצורה נעימה ובריאה יותר מעור רגיש מאשר שיטות כמו גילוח ושעווה, עדיין קיימים סיכונים אפשריים שהופכות את השיטה הזו לקצת פחות אטרקטיבית.

הסכנות הבאות הן תופעות לוואי שיכולות להתעורר לאחר טיפולי לייזר.
בעור רגיש, הסיכוי לתופעות אלו ובעיקר בתופעות הלוואי הנפוצות עולה בצורה משמעותית:

  • אדמומיות ונפיחות לאחר הטיפולים
  • עור שכואב במגע
  • התייבשות העור
  • במקרים נדירים – כוויות, פצעים וצלקות בעור

הסיבה – חימום העור

תופעות הלוואי של טיפולי הלייזר לא מתעוררות בטעות – הן מופיעות בגלל שבשיטה שבאמצעותה הלייזר עובד, העור מתחמם ויכול להיפגע.  

למעשה, הסרת השיער בלייזר מתבצעת על ידי שימוש בקרני אור עוצמתיות שמטרתן להרוס את זקיקי השיערה כדי למנוע מהם להמשיך ולהצמיח שיערות בעתיד.

למרות שבדרך כלל מכון הלייזר ישתמש בג'ל מקרר הנמרח על גבי העור שלך על מנת לוודא שהוא אינו מתחמם כתוצאה מהתהליך – הוא לא מוגן בצורה מלאה.

את טכנולוגיית ה – SHR כבר הכרת? 

שיטת ה – Super Hair Removal היא למעשה סוג נוסף של הסרת שיער בלייזר. גם כאן, באמצעות גלי אור, מכשיר ה – SHR מחמם את המלנין שבעור וגורם לניתוק של זקיקי השערה מכלי הדם המזינים אותם.

בעזרת ניתוק זקיקי השערה מאותם כלי דם, זקיקי השערה לא מקבלים את המשאבים שהם צריכים בשביל לבנות ולייצר שערות.

ההבדל העיקרי – בלייזר, קרני האור חזקות וממוקדות, ובשיטת ה – SHR קרני האור חלשות יותר ורחבות יותר. 

בפשטות, חימום זקיקי השיער בלייזר נעשה במהירות ובאינטנסיביות ובשיטת ה – SHR מתבצע חימום הדרגתי.

פתרון לעור כהה ולעור רגיש

מעבר לחסרונות והיתרונות הבסיסיים של שיטת ה – SHR, כנראה שהסיבות המשמעותית יותר שהופכת את הסרת השיער בלייזר בטכנולוגיית SHR לכל כך מהפכנית היא היכולת שלה להסיר שיער גם עבור בעלי עור שחום וגם עבור בעלי עור רגיש.

עם כמה שהלייזר מעולה, הוא בדרך כלל לא מתאים לטיפול בעור רגיש וכמעט אף פעם לא יעיל בהסרת שיער מעור כהה, לפחות לא בהשוואה להסרת שיער מעור בהיר.

שיטת ה – SHR היא הפתרון המושלם לבעיות אלו. היא מאפשרת למטופלים ומטופלות שבעבר לא יכלו להסיר את השיער לטווח ארוך, לעשות זאת בקלות, בלי כאבים ובלי אכזבות.

 

כותב הכתבה אינו רופא. יש להיוועץ עם רופא לפני התחלת טיפולי הסרת שיער מכל סוג.