הסרת שיער בלייזר האם זה כשר?

גם הציבור הדתי לא יכול להתעלם מהטרנדים בעולם האסתטיקה שסוחפים את הציבור הישראלי.

זה מתחיל מהציבור החילוני, בערי המרכז בדרך כלל. אבל במהרה, המציאות הזו מגיעה גם לציבור הדתי. אנחנו רואים את זה בטלוויזיה, בעיתונים וברשת, שומעים על זה ברדיו ומהסביבה – הלייזר ושאר שיטות הסרת השיער לטווח ארוך כבר כאן, והן לא מתכוונות להיעלם בקרוב.

הציבור הדתי בדילמה

עכשיו, הציבור הדתי עומד מול כמה שאלות – האם מותר וראוי לנצל לטובתנו טכנולוגיות חדשות כמו לייזר ו – SHR? האם ההלכה מאפשרת לעשות זאת? האם הטיפולים עומדים בחוקי הכשרות?

בשונה מאדם חילוני, אדם דתי – יהודי צריך לחשוב פעמיים לפני שהוא עושה בחירה, ולא משנה מה היא. אחרי שהוא חושב על זה פעמיים, הוא גם צריך לבדוק שהבחירה שלו גם עומדת בתנאים ובחוקים של הדת שבה הוא מאמין.

אם כן, יש פרשנויות שונות בנושא הזה, כמו בכל נושא – אבל על פי רוב אפשר לקבוע שאין מניעה חד משמעית להימנע משיטות הסרת שיער כמו טיפולי לייזר ושעווה.

חוץ מבתקופות מסויימות במהלך השנה, אין ביהדות חוקים המונעים ביצוע פעולות המיועדות לאסתטיקה של הגוף שלנו כמו גילוח והסרת שיער. 

רוצה להסיר שיער? לא כל כך מהר 

גם עבור גברים וגם עבור נשים ישנה בעייתיות בקבלת טיפולים בחלק גדול ממכוני הסרת השיער. מכונים שנמצאים בערים חילוניות ובכך גם משרתים את הציבור החילוני, עלולים לפעול בחגים ושבתות, לדוגמה, מה שימנע מהם להיות כשרים ומתאימים לטיפול באדם דתי.

אבל דווקא בפני הגברים הדתיים ניצבת בעיה נוספת, גדולה לא פחות. ברוב מכוני הסרת השיער, הטיפול מתבצע על ידי קומסטיקאית או אשת מקצוע. גבר דתי לא יכול לקבל טיפולים כאלו מידי אישה, ולכן הגברים לא רק צריכים למצוא מכון שעומד בדרישות הכשרות – אלא גם מכון דתי שמופעל על ידי גברים.        

איפה דתיים מסירים שיער?

בין אם אתה גבר דתי ובין אם את אישה דתייה – אין סיבה להתייאש. למרות שזה נשמע כאילו יהיה לכם קשה מאוד למצוא מקום שבו תוכלו להסיר את השיער שלכם, אנחנו מבטיחים שיש פתרונות.

הפתרון הטוב ביותר הוא למצוא מכון הסרת שיער הפועל בעיר דתית ומיועד לציבור הדתי. ישנם כמה וכמה מכוני הסרת שיער בלייזר הפועלים בעיר בני ברק, כאשר חלקם מופעלים על ידי נשים וחלקם על ידי גברים.

המכונים הוקמו במטרה לאפשר לך לבצע את הטיפול מבלי לחשוש ממעבר על חוקי היהדות או ביצוע טיפולים במקום שלא עומד בסטנדרטים הנוקשים שהיהדות מציבה. מכונים אלו עומדים בכל החוקים ובכל הדרישות ומיועדים במיוחד לציבור הדתי. 

טיפולי לייזר כשרים – לא האפשרות היחידה

אם לייזר זו לא השיטה שמתאימה לך, אל דאגה – יש אפשרויות נוספות.

  • הסרת השיער בטכנולוגיית ה – SHR, שהיא בעצם שיטה נוספת להסרת שיער בלייזר, מאפשרת הסרת שיער יעילה עבור בעלי עור כהה ובעלי ועור רגיש.
  • הסרת שיער באפליציה, שהיא למעשה מחט חשמלית המוחדרת אל תוך זקיקי השיערה, גם היא שיטה המאפשרת להסיר שיער. כאן הסרת השיער היא קבועה, ונעשית על ידי צריבת הזקיקים במטרה למנוע מהם להצמיח שערות בעתיד.

  • גם הסרת השיער בשעווה יכולה להיות פתרון מעולה למי שרוצה לדלל או להסיר את שיער הגוף שלו. כיום יש לא מעט מכוני הסרת שיער וקוסמטיקאיות המבצעות טיפולים של הסרת שיער בשעווה בעיר בני ברק.

    אופציה זו מאפשרת לציבור הדתי להסיר את השיער בצורה נוחה ואיכותית, לנטוש את ערכות השעווה הביתיות ולקבל טיפולים מקצועיים מידי מטפל או מטפלת שיודעים בדיוק מה הם עושים.

אז אם תמיד חלמת על עור נטול שיער ויפהפה, אין סיבה לוותר על החלום – גם לך יש את האפשרות להסיר את השיער בלייזר.

כותב הכתבה אינו רופא ואינו רב. אין לראות בתוכן הכתבה כמידע רפואי או המלצה לציבור הדתי, ויש להיוועץ ברופא לפני שמבצעים טיפולי הסרת שיער מכל סוג.