הסרת שיער בלייזר בבית השחי או בשעווה?

ישנן מס' טכניקות שבעזרתן ניתן להסיר שיער בבית השחי: מריטה בשעווה או מכשירים, גילוח או שימוש במשחה, כולן שיטות שמסירות את השיער לטווח קצר, או הסרת שיער בלייזר בבית השחי כפתרון לטווח רחוק. בואו נבחן מה עדיף.

 

צמיחת השיער
לשיער בית השחי שני כיווני  צמיחה שונים – בחלק העליון של בית השחי השיער צומח כלפי מעלה ובחלק התחתון השיער צומח כלפי מטה. הסרת שיער בבית השחי בשעווה מחייבת מריחה ומשיכה בכיוונים הנכונים כדי למנוע נזקים והופעת פצעים.  כשמדובר בגילוח כיוון הצמיחה פחות חשוב, אך עדיין קל יותר לגלח את השיער כשמבינים את הכיוונים. בעת הסרת שיער לצמיתות בבית השחי  בעזרת לייזר אין שום חשיבות לכיוון צמיחת השיער.

הסרת שיער בית השחי בעזרת גילוח או משחה

גילוח השיער בכלל, וגילוח לצורך הסרת שיער בית שחי בפרט, גורם לשיער לגדול דוקרני יותר, והתוצאה מחזיקה כיומיים בלבד לפני הופעת זיפים מציקים העשויים להוות מטרד בשל שפשוף שני חלקי בית השחי זה בזה כל העת. הגילוח, השפשוף והשימוש בדיאודורנט עשויים לגרום לעור  להפוך לצהבהב וכהה. בשימוש במשחה להסרת שיער התופעות דומות, כיוון שגם המשחה חותכת, למעשה, את השיער בצמוד לעור. מיותר לציין שכל התופעות הללו אינן קיימות כשאר נעשית הסרת שיער בלייזר בבית השחי.

הסרת שיער בית השחי בשעווה

כפי שציינו בתחילה, דרושה מיומנות גדולה כדי למרוט נכון את השיער בבית השחי בעזרת שעווה וכדאי להקפיד על כך, בעיקר כאשר מדובר על הסרת שיער בבית השחי לנערות . כמו בכל מריטה מדובר בטיפול כואב, וכאשר הוא נעשה ללא מיומנות הכאב גדול יותר ועשויים להתלוות אליו נזקים ממשיים כמו פציעה וגרוע מכך – נזק לבלוטות הלימפה ולבלוטות הזיעה המצויות בבית השחי. השעווה המתאימה לאזור בית השחי היא שעווה קרה ועדיף לא לעשות זאת לבד.

הסרת שיער בית השחי בעזרת מכשירים

מכשירי התלישה הביתיים השונים כמו בראון, אפיליידי ואחרים, מהווים פתרון נוח באופן יחסי להסרת שיער בית השחי לטווח קצר. איכות המכונה חשובה יותר מהמיומנות במקרה הזה, וניתן בהחלט להסיר את השיער לבד.  אך אם כבר משקיעים סכום של כמה מאות שקלים כדי להסיר את שיער בית השחי, שווה לחשוב על הסרת שיער לטווח ארוך בעזרת לייזר.

הסרת שיער בלייזר בבית השחי

הסרת שיער בלייזר בבית השחי נחשבת לשיטה היעילה ביותר להסרת השיער, אפילו יותר מהסרת שיער בלייזר בשאר חלקי הגוף. הסרת שיער בלייזר יעילה יותר ככל שגוון העור בהיר יותר, ובשל הגוון הבהיר הטבעי של חלק גוף זה, אשר אינו נחשף לשמש כמעט בשום מצב, יעילות הסרת השיער בלייזר בבית השחי היא גדולה. הסרת שיער בית השחי בלייזר עשויה לכאוב, כיוון שמדובר באיזור רגיש במיוחד, ויש לדעת כיצד לכוון את עוצמת הלייזר כך שהכאב יהיה קטן ככל האפשר. יחד עם זאת, מדובר בטיפול להסרת שיער לטווח ארוך, כך שבסופו של דבר, הרווח גדול ממחיר הכאב הקטן והקצר.

לא מומלץ

– שעווה חמה אינה ממולצת כלל לצורך הסרת שיער בית השחי.

– שימוש בחוט מתאים לאזורים קטנים יותר בהם השערות דקות ועדינות יותר.

אפילציה כאמצעי להסרת שיער בבית השחי נעשית לעיתים רחוקות בלבד, כשמדובר על שערות בודדות בלבד או על שיער בהיר מאוד, ונעשה, אם כבר, כטיפול משלים לטיפול הסרת שיער בלייזר בבית השחי.