הסרת שיער בגיל המעבר

הסרת שיער בגיל המעבר – הגיע הזמן לעבור לשיטה מתקדמת יותר

גיל המעבר מתרחש בערך בגיל 50 ומתאפיין בשינויים שגורמים לחוסר נוחות וקשיים רבים. בגיל זה מייצרות השחלות של האשה פחות אסטרוגן והגוף מייצר כמות נמוכה יותר של הורמון שנקרא: פרוגסטרון. לצד הירידה בהורמונים הנשיים הללו עולה ריכוז הטסטוסטרון שהוא הורמון גברי שמצוי אצל נשים בכמות מעטה.

בגיל המעבר המחזור מתחיל להיות לא סדיר ובהמשך מפסיק. להפסקתו מתלוות תופעות שעלולות לפגוע באיכות החיים. בין התופעות השונות יכולה האשה לסבול מגלי חום שמלווים בזיעה, פריחה או צמרמורות. כמו כן, עלולה האשה לסבול משינויים נוספים כמו: שינויים במצב הרוח, עייפות, בריחת סידן, נדודי שינה, השמנה, דליפת שתן, יובש בנרתיק ותופעות נוספות כמו: נשירת שיער ושיעור יתר עליו נדבר בהמשך.

מזדהה עם הכתוב? כנראה הגעת אל גיל המעבר

אם אתן סובלות מהתופעות שהזכרנו ואתן בסביבות גיל 50 כנראה שהתחלתן את גיל המעבר. חשוב לדעת שגיל זה איננו מחלה ומודעות לשינויים ודרכי הטיפול שכוללות בין היתר: הקפדה על תזונה נכונה, שתיית מים בכמות מספקת, ביצוע פעילות ספורטיבית באופן סדיר, הפסקת עישון, חשיבה חיובית, שימוש בתחליפים הורמונליים כמו שילוב של אסטרוגן עם פרוגסטרון, שימוש במדבקה בשם ארוול שמשחררת אסטרוגן או אסטרוגן ופרוגסטרון אותה יש להדביק על העור פעמיים בשבוע, שימוש תכשירים וגינאליים כמו נרות או שימוש צמחי מרפא וביצוע טיפולים מעולם הרפואה המשלימה כמו: רפלקסולוגיה ופרחי באך יוכלו לסייע מאוד. כמו כן יוכלו צריכת סידן וויטמין D ודרכי טיפול נוספות להקל על התופעות.

ומה עושים עם השיערות האלו?

כפי שהזכרנו קודם – תופעה נפוצה של גיל המעבר היא צמיחת שיער בפנים. השיער עשוי לצמוח בעיקר בסנטר, מעל השפה העליונה ובפאות. נשים שרגישות להורמון דיהידרוטסטוסטרון (תרכובת פעילה של ההורמון טסטוסטרון) יצמיחו שיער רב יותר. רמות השיעור משתנות בין אישה לאישה כאשר אצל חלק מהנשים צומח שיער פלומתי.

צמיחת שיער בפנים גורמת למבוכה ופוגעת במראה האסתטי ובביטחון העצמי של האשה אך אם אתן סובלות מצמיחת שיער בפנים תוכלו לטפל בכך באמצעות טיפול קוסמטי. בטרם תפנו אל מכון הקוסמטיקה חשוב שתבדקו מהי הסיבה לשיעור ותוודאו שהוא תוצאה של גיל המעבר ולא של בעיה בריאותית, אם הבעיה היא בריאותית יש לטפל בה. חשוב לציין כי לפעמים השיער צומח בשל נטילת תרופות – במקרים אלו יש להתייעץ עם הרופא ואולי להחליף את התרופות בתרופות אחרות שלא יגרמו לצמיחת שיער.

שיטות להסרת שיער בפנים

ישנן מספר שיטות להסרת שיער בפנים, חלקן טובות יותר וחלקן פחות. ייתכן שכבר ניסיתן חלק מהשיטות אך אם עדיין לא התנסיתן חשוב שתכירו אותן. לפניכן 7 שיטות להסרת שיער מיותר באזור הפנים:

  1. פינטצה – הפינצטה מתאימה לנשים שסובלות מצמיחה של שיערות מעטות – כאלו שמגיעות לפעמים ומפתיעות כאשר בוחנים את הפנים במראה. הפינצטה תולשת את השיערה מהשורש ולכן מדובר על פעולה לא נעימה אך היא זריזה ומשאירה את האזור חלק למשך תקופה מסוימת. חשוב להקפיד לבדוק את הפנים בתדירות גבוהה ולבחון אותן בחדר עם אור חזק ובמידת הצורך עם משקפי קריאה.
  2. גילוח/ קרמים – שיטות נוראיות. אם יכולנו היינו אוסרים עליכן להשתמש בהן. הגילוח או השימוש במשחה גורמים לשיער להפוך לקשה וכהה – שזה הדבר האחרון שאתן צריכות. כמו כן, השיערות יצמחו במהירות – בערך תוך יומיים.
  3. שעווה – שעווה גורמת לכאב ולכלוך ודורשת יד מיומנת – בעיקר במקרה של עור הפנים שרגיש באופן מיוחד, לכן ברוב המקרים עדיף לפנות אל קוסמטיקאית מקצועית. השעווה תולשת את השיער מהשורש ותיתן לכן שקט למשך שבועיים בערך.
  4. מחט חשמלית – מחט חשמלית נקראת גם בשם: אפילציה. השיטה מתבצעת אצל קוסמטיקאיות והיא פוגעת בשורש השיער כך שהיא מחלישה אותו בצורה ניכרת והשיערה גדלה באיטיות. האפילציה שגורמת לכאב מסירה שיערה שיערה ולכן היא לא מתאימה לשטחים גדולים ומיועדת בעיקר להסרת שיער בפנים. האפילציה מתאימה גם לבהירות שיער והמטופלות לא צריכות להמתין עד שהשיער צומח. אם תבצעו אפילציה בפנים הקפידו לבחור בקוסמטיקאית שמשתמשת במחטים אישיות, כלים סטריליים וציוד חד פעמי.
  5. הבהרת שיער – ניתן לחמצן את השיער או להבהיר אותו באמצעות תכשירים שונים אך חשוב לדעת שההבהרה לא תפתור את הבעיה והשיער יראה לעין, בעיקר בשמש. כמו כן, עלול החומר המבהיר לגרום לתגובות אלרגיות. במילים אחרות – אנו לא ממליצים לכן לחמצן את שיער הפנים.
  6. חוט – הסרת שיער בחוט מתבצעת על ידי ליפוף החוט, מתיחתו על העור, כליאת השיער ותלישתו מהשורש. החוט לא מצריך חומרים כימיים כך שהוא מתאים מאוד לבעלות עור רגיש. השיטה אומנם כואבת אך היא תחזיק מעמד למשך שבועיים – שלושה.
  7. לייזר – טיפולי הסרת שיער בלייזר בפנים הינם מהטיפולים המומלצים ביותר להסרת שיער משום שהם יכולים להפסיק את השעבוד – להסיר 90% מהשיער המיותר ולהשאיר מעט שיער דליל. ברוב המקרים ידרשו כ- 10 טיפולים שיערכו במרווחי זמן של חודש.

הטיפולים אינם זולים ועשויים להגיע למחיר של 3000 ₪ אך אם חושבים על כך בסופו של דבר הם משתלמים משום שהם חוסכים רכישת שעווה, קרמים, סכיני גילוח, הליכה לקוסמטיקאית או רכישת מכשירים חשמליים ומעניקים חופש משעבוד. מעבר לזאת, תמיד מומלץ לבדוק מבצעים והנחות של מכוני הסרת שיער וליצור קשר עם קופת החולים משום שחלק מהקופות מעניקות הנחות.

חשוב לציין שבעלי שיער פנים כהה וגוון עור בהיר הם המטופלים המתאימים ביותר. אם תחליטו לבצע את טיפולי הלייזר הקפידו לפנות אל מכון מקצועי ובעל ניסיון שמעניק אחריות על הטיפולים וודאו שהמטפל הוכשר לביצוע הסרת שיער בלייזר בפנים ומשתמש במכשיר לייזר שמחזיק בכל תקני הבטיחות וקיבל אישור ממשרד הבריאות.

מקווים שעזרנו לכן!