הסרת שיער בבית השחי

הסרת שיער בבית השחי – כי אי אפשר להתעלם ממנו

שיער בית השחי שמבקר אותה לראשונה בגיל ההתבגרות ולרוב גורם למפח נפש (או מתקבל בברכה – תלוי את מי שואלים) מאלץ אותנו לשנס מותניים ולהתחיל להתמודד עם הסרתו – הדבר תקף בעיקר עבור בנות המין הנשי. יש לציין שבמהלך השנים האחרונות החלו גם גברים לבצע הסרת שיער מאזור בית השחי. הסרת שיער בבית השחי לגברים גורמת להם להראות אסתטיים ובעידן שלנו בו הגוף החלק נחשב לאסתטי מחליטים גברים רבים להתאים את עצמם לצו האופנה.

לרוב, מתחילות הצעירות להסיר את השיער באמצעות השיטות הישנות – עליהן נסביר בהמשך. מעבר לרצון לשמור על האסתטיקה של הגוף ולא להיתפס מרימות ידיים כששיער בית השחי מבצבץ (זוכרים את ג'וליה רוברטס?  אם לא – הרי שכתבה זו בשבילכן, תודה לאתר נענע שטרח לשתף אותנו עשויה צמיחת השיער לגרום לריח לא נעים, בעיקר בחודשי הקיץ בהם אנו מזיעים. הסרת השיער מפחיתה את הריחות הרעים – אך כמובן שגם אם מסירים שיער אין לוותר על הדאודורנט!

הסרת שיער בבית השחי – איך נפטרים מהדבר הזה?

כפי שציינו – הסרת שיער בבית השחי היא חלק בלתי נפרד מטיפוח הגוף ושמירה על מראה אסתטי וריח נעים. לפניכם השיטות המרכזיות להסרת שיער בבית השחי:

הסרת שיער בבית השחי בגילוח או באמצעות משחה:

סכין גילוח או משחה להסרת שיער הינן דרכים פשוטות שמתאימות לכולם אך לצד הקלות והמהירות של שתי השיטות יש להן חסרונות רבים – שתיהן לא מסירות את השיער מהשורש כך שהן מחייבות את המסיר או המסירה לבצע את הפעולה כל יומיים בערך, שתיהן גורמות לשיער להיות כהה וקשה, הסכין יכולה לגרום לחתכים וזיהומים והקרם פשוט מסריח.

הסרת שיער בבית השחי באמצעות שעווה:

השעווה מסירה את השיער המרגיז למשך זמן רב יותר מהגילוח או הקרם משום שהיא תולשת את השיערה מהשורש ולכן פוגעת בצמיחתה, בשל כך יש לחזור על הפעולה כל שבועיים בערך. הסרת שיער בשעווה מתאימה לכל הגילאים אך היא דורשת יד מיומנת וגורמת ללכלוך. חשוב לדעת שהשיטה גורמת לכאב ועלולה ליצור לכוויות וגירויים. לפעמים עדיף לגשת לקוסמטיקאית למרות שהסכום מצטבר לסכום משמעותי, כך לפחות תתקבל תוצאה טובה ולא יגרם נזק לעור.

הסרת שיער בבית השחי באפילציה:

הסרת שיער באפילציה לא יכולה להתבצע באופן עצמאי משום שהשיטה מתבצעת על ידי שימוש במחט דקיקה שמוחדרת לזקיקי השיערות, דוקרת את הזקיקים על ידי העברה של זרם חשמלי וצורבת אותם. האפילציה מסירה כל שיערה בנפרד ולכן היא מתאימה לאזורים קטנים בלבד. חשוב לדעת שהסרת שיער באפילציה גורמת לכאב – בעיקר כאשר מדובר על בית השחי. היתרון המשמעותי של האפילציה הוא שהיא מפסיקה את השעבוד ומסירה עד כ- 95% מהשיער. כדי להגיע לתוצאות טובות יש לבצע מספר טיפולים.

הסרת שיער בבית השחי באינפרא אדום:

הסרת שיער באמצעות אינפרא אדום נחשבת לטיפול מתקדם ביותר שבאמצעותו ניתן להסיר עד כ- 80% מהשיער. בשיטה זו נשלחים מספר גלים בעלי אורכים שונים אל שורש השיערה, מחממים את השורש וגורמים להשמדתו. מכיוון שמדובר על אורכי גל שונים ניתן להתאים את הטיפול לגוון העור ולגוון השיער של המטופל (שלא כמו הלייזר עליו נסביר בהמשך). מחיר הסרת שיער באינפרא בבית השחי עומד על כ- 700 ₪ בממוצע. הסרת שיער בשיטה זו דורשת מספר טיפולים בהפרשי זמן של חודש לכל הפחות.

הסרת שיער בבית השחי בלייזר:

הסרת שיער בית השחי בלייזר מתבצעת על ידי מכשיר לייזר ששולח גל יחיד וחזק. קרן הלייזר פוגעת בשורש השיערה, מחממת ומשמידה אותו. מכיוון שמדובר על גל יחיד הלייזר לא מתאים לכולם ועובד היטב על בעלי גוון עור בהיר ושיער כהה (ככל שהפער בין גוון העור ובין גוון השיער גדול יותר – כך גדלים סיכויי ההצלחה של הטיפול).

הלייזר יכול להסיר עד כ- 90% מהשיער ולכן הוא נחשב לשיטה יעילה באופן מיוחד. כדי להסיר את השיער יש לבצע סדרת טיפולים ולהמתין כחודש בממוצע בין טיפול לטיפול. הסרת שיער בית שחי מחיר עומד על כ- 900 ₪ בממוצע.

הסרת שיער בבית השחי באמצעות שיטות מתקדמות, מתי אפשר להתחיל?

שינויי גיל ההתבגרות עשויים לגרום למבוכה רבה ולא מעט בנות מעוניינות להסיר שיער בבית השחי ובאזורים נוספים באמצעות השיטות המתקדמות. הסרת שיער בבית השחי לילדות יכולה לסייע בשיפור הביטחון העצמי אך חשוב לקחת מעט זמן ולחשוב היטב על האפשרות. יש לציין שרוב מכוני הסרת השיער מטפלים בבני נוער שעברו את גיל 16 ואף את גיל 18 (יש בכך היגיון שכן בגיל ההתבגרות חלים בגוף שינויים הורמונליים שמשפיעים על צמיחת השיער) כך שאם המכון מאפשר לילדה לבצע את הטיפול יש לבדוק אותו היטב ולוודא שהוא מקצועי ואמין, משתמש במכשור איכותי ושהמטפל עבר הסמכה וצבר ניסיון.