הסרת שיער בבטן

הסרת שיער בבטן – מדריך מפורט.

בעולמנו החלק מהווה שיער בבטן מקור למבוכה רצינית ואכן, לפי אידיאל היופי שיעור בבטן הוא איננו דבר מושך – לא כאשר מדובר על נשים ולא כאשר מדובר על גברים כך שאם בעבר נהרו רק נשים אל מכוני הסרת שיער או ביצעו הסרת שיער בבטן בשעווה ובשיטות אחרות היום מצטרפים לפעילות "המהנה" גם הגברים (שחלקם מסתפקים בדילול השיער). כמו כן, מתחילים רבים לעסוק בהסרת שיער בגיל צעיר.

בין הטיפולים הפופולאריים של ימינו ניתן למצוא את טיפולי הסרת השיער בלייזר, הסרת שיער באפילציה, הסרת שיער באינפרא אדום ושיטות נוספות. שיטות אלו מתקדמות הרבה יותר מהשיטות המוכרות לכולנו, כמו: השעווה המסורבלת וסכיני הגילוח והקרמים שגורמים לשיער לגדול כקוצים תוך יומיים.

במציאות אין הסרה לצמיתות – אך בהחלט ניתן להסיר את רוב השיער המיותר

כיום ידוע שאין כזה דבר – "הסרת שיער בבטן לצמיתות", כמובן שגם לא ניתן להסיר את השיער לצמיתות בשום אזור אחר. השיטה היעילה ביותר להסרת שיער היא הלייזר שמתאימה בעיקר לבעלי גוון עור בהיר ושיער כהה. מכשיר הלייזר (שיכול להסיר עד כ- 90% מהשיער) שולח קרן אור חזקה שחודרת לזקיק השיער ומשמידה אותו.

ההתפתחות שחלה במכשירי הסרת השיער המתקדמים מאפשרת לאנשים נוספים לבצע טיפולים – כך שאנשים בעלי גוון עור כהה יכולים למשל להסיר שיער באמצעות אינפרא אדום, טיפול מוצלח בשיטה זו יסיר כ- 80% מהשיער. כך או אחרת ניתן לראות כי למרות שהסרת שיער בשיטות מתקדמות אינה מסירה את כל השיער היא יכולה להסיר אחוז ניכר מהשיער ולשנות לגמרי את איכות החיים של המטופל.

הסרת שיער בבטן בזמן הריון – להסיר או לא להסיר בלייזר ? זו השאלה

דווקא בתקופת ההיריון – תקופה בה נשים רבות נהנות להשוויץ בבטנן עשויים זקיקי השערות להתעורר. הסיבה לכך היא שהזמן ההיריון חלה האטה בקצב הנשירה של השיער וזקיקים רבים מתחילים לצמוח בעקבות העלייה ברמות הפרוגסטרון והאסטרוגן. נשים שעירות עלולות לסבול מאוד מהשיעור בכל הגוף במהלך תקופה זו.

אחרי הלידה עוברים רוב הזקיקים למצב מנוחה ולזמן מה השיער נושר. לאחר מכן הוא חוזר למצבו הקודם – כלומר כפי שהיה לפני ההיריון. הרצון להסיר שיער בבטן בהריון פועם בליבן של רבות ולפי מחקרים עוד לא ברור האם אפשר לבצע את ההליך או האם הוא אסור. מכיוון שהתשובה לשאלה אינה ברורה אנו ממליצים לדחות את תהליך הסרת השיער בבטן בזמן ההריון עד לאחר סיום ההנקה.

למי אסור להסיר שיער בלייזר?

נוסף על ההמלצה להמתין עד לסיום ההיריון ועד לתום ההנקה לפני הסרת שיער בלייזר יש אוכלוסייה שלא מתאימה לטיפול. אוכלוסייה זו כוללת: בעלי שיער בלונדיני, ג'ינג'י ולבן – בהירי השיער לא מתאימים לטיפול משום שהמחסור בפיגמנט הכהה לא מאפשר למכשיר הלייזר לזהות את זקיקי השערות והזיהוי חיוני לביצוע טיפול יעיל.

כמו כן, הטיפול לא מתאים לאנשים שמשתמשים בתרופות שגורמות לרגישות בעור, לאנשים שזופים ולאנשים שעוברים טיפולי כימותרפיה. נוסף על כך, לא מומלץ לבצע טיפולי הסרת שיער בבטן ובגב, בידיים, במפשעות, בפנים או בכל מקום אחר באמצעות לייזר או מכשור מתקדם אחר לפני סיום תקופת ההתבגרות משום שהשינויים ההורמונליים שחלים בגופם של המתבגרים משפיעים על צמיחת השיער כך שמקרה של  הסרת שיער בבטן לגברים מומלץ להמתין עד גיל 20 לפחות ובמקרה של הסרת שיער בבטן לנשים מומלץ להמתין עד גיל 16, ההמלצה תקפה לגבי הסרת שיער בכל אזורי הגוף, כמו שאתם רואים לפני שתבצעו הסרת שיער בלייזר בבטן חשוב שתקבלו ייעוץ מקצועי.

לבצע טיפול במכון מקצועי ואמין

אם מעוניינים לבצע הסרת שיער חשוב מאוד לבצע את התהליך במכון מקצועי ואמין ולוודא שהמטפל עבר הסמכה. כמו כן, חשוב מאוד לוודא שהמכשיר איכותי וקיבל אישור ממשרד הבריאות וממכון התקנים, שהמכון מבוטח, שהמקום נקי, נמצא בקרבת הבית או העבודה, שלוח הזמנים גמיש, שהמכון מעניק אחריות ושהמטפל מקפיד לבצע אבחון מקצועי. האבחון הוא בעצם בדיקת התאמה במהלכה בוחן המטפל את גוון השיער, גוון העור, סוג השיער וצפיפותו ומצבו הבריאותי של המטופל.

כמו כן, על המטפל להסביר על תופעות הלוואי של הטיפול שעשויות להיות: כאב (שניתן לאלחוש על ידי מריחת משחת אמלה וזרוע קירור), גירויים, צמיחה מחודשת, פיגמנטציה, צלקות וכוויות. נוסף על כך, צריך המטפל להסביר למטופל שעליו להיזהר מהשמש ולהקפיד למרוח קרם הגנה בתדירות גבוהה, לערוך תיאום ציפיות ולהסביר על הטיפול ועל מספר הפגישות הצפויות לדעתו.

בחירה במכון מקצועי ובמטפל מוסמך והקפדה על כללי הבטיחות יפחיתו את הסיכונים ויגדילו את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

לפרגן לגוף ולנפש

טיפול איכותי של הסרת שיער יוכל לגרום לעור להיות חלק, נעים ובריא יותר, להפסיק את השעבוד לשיטות הסרת השיער הישנות, לחסוך זמן ולאפשר למטופל או למטופלת ליהנות מספונטניות – כל אלו יתרמו רבות לאיכות החיים ולביטחון העצמי.