הסרת שיער באינפרא אדום יתרונות וחסרונות

הסרת שיער באינפרא אדום, או בקרן אור IPL, כפי שהיא נקראת באופן רשמי, היא אחת מהשיטות הקיימות כיום להסרת שיער לטווח ארוך ולה יתרונות וחסרונות יחד עם הלייזר

10221534_sהשיטה הותיקה ביותר להסרת שיער לטווח ארוך, האפילציה, ושיטת ה- SHR, הדומה ללייזר. להסרת שיער באינפרא אדום יתרונות וחסרונות, כמו לכל שיטה אחרת, ובמאמר זה נבחן אותם, כך שתוכלו להחליט בעצמכם באיזו שיטה כדאי לבחור.

 

 

מה זה אינפרא אדום

הסרת שיער בIPL, Intense pulsed light, או אינפרא אדום, התגלתה כבר לפני כעשרים שנה, על ידי מנהל התרופות האמריקאי, ככלי לטיפול בהתנפחות ורידים ברגליים. לטיפול בוורידים הייתה תופעת לוואי של היעלמות השיערות, וכך הפך המכשיר לכלי להסרת שיער לטווח ארוך. המכשיר שולח קרן אור בעלת אורכי גל משתנים, שאחת מהם היא אינפרא אדום, ומכאן שמו העממי של המכשיר. גלי האור, בדומה לפעולתו של הלייזר, מחממים את זקיק השיערה לאורכה, עד לשורש השערה שנהרס מהחום, כך שאינו יכול להצמיח שערות.

הסרת שיער באינפרא אדום יתרונות – כמו בלייזר

אחוזי ההצלחה של הסרת שיער באינפרא אדום נמוכים מעט מאלה של מכשיר הלייזר, ועומדים על עצירת כ- 80%-85% מצמיחת השערות באזור המטופל, ומשך סדרת הטיפולים דומה. בדומה ללייזר, בעלי שיער בהיר אינם יכולים להשתמש בשיטה, אך בעוד מכשיר הלייזר אינו מתאים לבעלי עור כהה, האינפרא אדום יעיל גם בטיפול בעור כהה או שזוף. מהתוצאות ניתן להתחיל ליהנות כבר לאחר הטיפול הראשון.

הסרת שיער באינפרא אדום – חסרונות

כאמור, להסרת שיער באינפרא אדום יתרונות וחסרונות, ושוב, בדומה ללייזר, הפעלת מכשיר ה-IPL  מצריכה מיומנות וידע, כדי להתאים את אורכי הגל השונים לגוון השיער והעור של כל מטופל באופן אישי. הפעלת מכשירי הלייזר מותרת רק לצוות רפואי או טכנאים שהוסמכו לכך ועובדים בפיקוח הצוות הרפואי, אך במקרים של מכשירים אחרים, כמו אינפרא אדום, אין פיקוח, וייתכנו נזקים שונים בעקבות טיפול לא מבוקר, כמו כוויות, שינויי פיגמנטציה, או גדילה מוגברת של השערות במקום הסרתן. לכן, כדאי לגשת אך ורק למכונים מורשים ומוסמכים, שאתם יודעים בוודאות שיש להם ניסיון בתחום, ולוודא כי שמבצע את הסרת השערות בפועל, אכן מסוגל לעשות זאת.

 

יש לציין כי כיוון שמכשיר הקרן אור מפיק קרן עם אורכי גל משתנים על המטפל להיות מיומן ולדעת כיצד להתאים את אורכי הגל השונים הנפלטים מהמכשיר אל המטופל הספציפי תוך התחשבות בסוג וגוון העור כמו גם בגוון השיער שלו.