הסרת שיער באינפרא אדום בהריון – כן או לא?

טיפולי הסרת שיער באינפרא אדום בהריון, או הסרת שיער בכל שיטה אחרת למעשה, אינם ממולמצים על ידי רוב הרופאים – חכו מספר חודשים לאחר הלידה.

למרות שלרוב הנשים לא ברור למה זה כך. האם זה מסוכן? האם הטיפולים אינם יעילים? האם אפשר להפסיק סדרת טיפולים באמצע בגלל הריון? כל ההסברים לפניכם.

מה להורמונים ולהסרת שיער באינפרא אדום

הבעיה הראשונה שעשויה לצוץ בעת הסרת שיער באינפרא אדום לנשים בהריון היא בעיה הורמונלית. ידוע כי צמיחת השיער קשורה למערכת ההורמונלית, ולכן השיער עשוי להגיב בצורה שונה לטיפול והטיפול עלול להתגלות כלא יעיל. בנוסף, הרפואה טוענת כי ייתכן וטיפולי אינפרא אדום הסרת שיער בהריון משפיעים בצורה עקיפה גם על המערכת ההורמונלית, דרך ההשפעה על השיער, וייתכן שגם על העובר. פרט זה אינו ידוע בוודאות כיוון שמעולם לא נבדק, אך רופאים רבים ממליצים לא לקחת את הסיכון ולבצע הסרת שיער באינפרא אדום בזמן הריון.

חוסר במחקרים לגבי אינפרא אדום.

באופן כללי, הטכנולוגית המשמשות להסרת שיער לטווח ארוך הן טכנולוגיות צעירות יחסית. אפילו הלייזר, השיטה הותיקה ביותר להרחקת שיער לטווח ארוך, שגם נחשבת הבטוחה ביותר, נמצא בשימוש כ-10 שנים בלבד. השימוש באינפרא אדום צעיר אף יותר ומדובר בשנים ספורות בלבד.  כיוון שכך, אין די ממצאים כדי לבדוק נזקים ארוכי טווח העשויים להיגרם מהסרת שיער באינפרא אדום בכלל, ומהסרת שיער באינפרא אדום בהריון והסרת שיער באינפרא אדום בהנקה בפרט. כיוון שאין מחקרים בתחום, רוב הרופאים ממליצים להימנע מטיפולים אלה, בעיקר במהלך השליש הראשון של ההריון, ולו כדי להימנע מבעיות לא מוכרות, כמו כן צריכים להיות מודעים לסכנות בהסרת שיער באינפרא אדום באופן כללי.

אם יש ספק, אין ספק

רוב הרופאים, כאמור, ממליצים לא לעבור טיפול להסרת שיער באינפרא אדום בהריון. מבחינה הגיונית, ממש כפי שלא מומלץ לבני נוער לעבור טיפולי הסרת שיער בשל השינויים ההורמונליים שגופם עובר, כך גם עם נשים בהריון. איש אינו יכול לאסור על אישה לעבור טיפולים להסרת שיער בשום שלב בחייה, ובחלק מהמקרים נשים בוחרות להמשיך בסדרת טיפולים להסרת שיער שכבר התחילו לפני שנכנסו להריון, אך רוב הנשים מפעילות את שיקול הדעת הנכון וממתינות עד לאחר הלידה. חשוב לציין כי הפסקת הטיפולים אינה פוגעת בתוצאות שכבר הושגו בטיפול, וכי ניתן להמשיכו לאחר הלידה.

הערה חשובה:

המדריך הסרת שיער בלייזר אינו גורם מוסמך לייעץ עבור מקרים רפואים ובכלל בתחום הסרת שיער בלייזר, יש ליצור קשר עם רופא כדי לקבל פרטים נוספים.