הכל על הסרת שיער לצמיתות בהנקה

על הסרת שיער לצמיתות בהנקה – מה צריך לדעת?

הסרת שיער לצמיתות היא הבטחה שלא ניתן להבטיח, בין אם הטיפול בוצע בהנקה או לא, בהתאם להוראת משרד הבריאות, כיוון שלעיתים נדירות קורה שלאחר 4-5 שנים ישנה צמיחת פלומה בהירה ועדינה במקום. במקביל, תקופת ההנקה נתפסת רגישה כמעט כמו תקופת ההריון ונשים רבות חוששות לעבור הסרת שיער בלייזר, או בטכניקות אחרות, בזמן הנקה. על הסרת שיער לצמיתות בהנקה במאמר שלפניכם.

על הורמונים, הנקה ומדע

כאמור, נשים רבות חוששות לעבור הסרת שיער בלייזר בהנקה, וחלקן פונות לרופאים כדי לקבל אישור לבטיחותו של תהליך הסרת שיער בזמן הנקה. בשל מחסור במחקרים בנושא הסרת שיער והנקה בכלל, ובמחקרים בנושא הסרת שיער בלייזר בזמן הנקה בפרט, מרבית הרופאים חוששים לתת אישור גורף לתהליך הסרת שיער בלייזר בהנקה. גורם נוסף לחששות הרופאים לאשר באופן גורף את תהליך הסרת השייער בזמן הנקה הוא המצב ההורמונלי ההפכפך בו נמצאת אישה מניקה, וממליצים להתחיל בהסרת השיער רק לאחר סיום ההנקה, הגם שאין בכך שום נזק מוכח.

מה אומרים אנשי המקצוע על הסרת שיער בהנקה?

מומחי הלייזר סבורים, באופן גורף, כי אין שום נזק בביצוע טיפולי הסרת שיער לצמיתות בזמן הנקה, לא לאם ולא לתינוק, ובכל זאת מרביתם ממליצים לדחות את הסרת השיער עד לאחר ההנקה, בדומה לרופאים, אך מסיבות שונות. המלצת המומחים בתחום הסרת השיער לדחות את הטיפולים עד לאחר סיום תקופת ההנקה נעוצה בעובדה שמצבה ההורמונלי הבלתי יציב של האישה המניקה והתנודות הרבות ברמות ההורמונים בגופה בתקופת ההנקה, עשוי לפגום בצורה משמעותית ביעילות הסרת השיער ובתוצאות שיתקבלו בסופו של התהליך.

הסרת שיער בלייזר והנקה

הסרת שיער בלייזר אינה מסכנת את האם והתינוק בשום צורה, כאמור, אך הרגישות המוגברת שעשויה להיות לכאב עלולה להפוך את הטיפול לבלתי נעים, וכאמור, התוצאות עלולות להיות טובות פחות מהמצופה וממה שהיה מושג אם הטיפול היה מתבצע שלא בתקופת ההנקה. בנוסף, בעת הסרת שיער בהנקה אי אפשר להשתמש בחומרי אלחוש והרדמה, מה שמגביר את עוצמת הכאב בטיפול. נשים רבות מחפשות טיפולי הסרת שיער לצמיתות בזמן הנקה דווקא בשל שיעור היתר השעשוי להיגרם בזמן ההריון בעיקר אם הן נושאות בן, ובזמן ההנקה עצמה. שיעור זה גורם לתסכול רב ומובן, אך בכל זאת, לא מומלץ לעבור הורדת שיער בלייזר בהנקה אלא להמתין עד סיום התקופה.

הבהרה:

אין לראות המאמר זה המלצות או סמכות רפואית כלשהי, יש להתייעץ עם רופא לפני הטיפולים, כמו כן המידע בכתבה עשוי להשתנות.