עובדה – הסרת שיער בלייזר היא לא לצמיתות

הסרת שיער בלייזר היא לא לצמיתות אז מה כן ניתן להגיד עליה?

דמיינו לכם מצב – אתם מתחילים טיפול הסרת שיער בלייזר בכל הגוף, מבצעים מספר טיפולים ומסיימים את התהליך כשאתם חלקים לא יותר ולא פחות מתחת של תינוק – במילים אחרות – הסרת השיער לא השאירה עליכם שערה אחת וכך אתם הולכים להישאר לנצח.

אתם חוזרים לביתכם וזורקים את כל סכיני הגילוח – גם את הישנים וגם את החדשים, לוקחים את השעווה ומניחים אותה בפח או מחליטים למכור אותה באחת הקבוצות בפייסבוק. לאחר מכן, אתם זורקים את מכשיר הסרת השיער החשמלי שקניתם לפני שנתיים בדיוטי פרי בדרך לספרד, מביטים על עצמכם מקרוב, סורקים כל איבר ואיבר ויודעים שלעולם לא תצמח לכם שום שערה – גם לא אחת. עכשיו תתעוררו בבקשה.

חלום ומציאות לחוד, אבל היי – המציאות לא רעה בכלל!

המצב עליו חלמתם אינו הגיוני – לא בשנת 2017 בכל אופן וגם שיטות הסרת השיער המתקדמות ביותר וביניהן: הלייזר והאינפרא האדום אינן יכולות להסיר את השיער לצמיתות – מדובר בעובדה וכל מכון שמבטיח למטופליו הסרה של 100% משקר להם.

כדי להפסיק את אותן הבטחות שווא בהן מנפנפים מכוני הסרת השיער פסק בית משפט השלום שנית שאי אפשר להבטיח טיפולי הסרת שיער לצמיתות. חלילה אין אנו אומרים שהסרת שיער באמצעות שיטות מתקדמות אינה עובדת – הסרת שיער בלייזר למשל יכולה להסיר עד כ- 90% מהשיער המיותר והסרת שיער באינפרא אדום יכולה להסיר עד כ- 80% מהשיער כך שלמרות שלא מדובר על הסרה של 100% הטיפולים בהחלט משנים את איכות החיים, משפרים את המראה החיצוני ותורמים לביטחון העצמי של המטופלים.

למה זה קורה? למה אין הסרת שיער לצמיתות?

טיפולי הסרת השיער המתקדמים אינם מסירים את השיער לצמיתות מכיוון שצמיחת השיער מושפעת מגירויים שונים שתלויים בין היתר במינו של המטופל, בגנטיקה שלו, באזור בו השיער מוסר, בצבע השיער, בסוג השיער, בגוון העור, בגילו של המטופל ובגורמים נוספים כמו: מצב של הריון, הפרעות הורמונליות או צריכת גלולות ותוספי תזונה שונים. בשל כל אלו עשוי כל אחד להגיב לטיפולי הסרת השיער באופן שונה ושיער שהוסר יכול לפעמים לצמוח שוב. כל הגורמים האלו מאפשרים למכונים להבטיח למטופלים שלהם רק הפחתה בצמיחת השיער – כלומר רק הסרת אחוז משמעותי מהשיער ודילולו. כמו כן, יש לציין שמכשירי הלייזר יעילים בעיקר על בעלי גוון עור בהיר ושיער כהה – כלומר – ככל שהניגודיות בין גוון העור ובין גוון השיער גדולה יותר כך גדלים סיכויי ההצלחה של הטיפול.

לפי הממצאים נראה כי כדי להסיר כמה שיותר שיער וכדי להגיע למצב בו השיער שנותר הופך להיות בהיר ועדין יותר יש צורך בטיפולים רבים – אולי אפילו טיפולים שמתבצעים מדי כמה חודשים ונמשכים כל החיים.

אז מה לעשות אם רוצים לגשת לטיפול הסרת שיער?

אם רוצים לבצע טיפול הסרת שיער באחת השיטות המתקדמות יש לוודא שהמכון מקצועי ואמין. מכון מקצועי יעניק אחריות על הטיפולים, ישמור על ניקיון ויהיה גמיש מבחינת זמנים. חשוב מאוד לוודא שהמטפל מוסמך וצבר ניסיון בעבודה עם המכשיר הנבחר ובמקרה שמדובר על מכשיר לייזר עליו להחזיק באישור מטעם משרד הבריאות.

כמו כן, צריך המטפל לאבחון את המטופל ולבדוק האם הוא מתאים לטיפול. כפי שהסברנו – מכון שמבטיח הסרת שיער לצמיתות משקר למטופליו ולכן אין להאמין להבטחות אלו ורצוי לפנות אל מכון אחר שמקפיד לספק נתונים אמיתיים ומבצע תיאום ציפיות.

ברוב המקרים יהיה צורך בכ- 11 טיפולים בממוצע, טיפולים אלו יוכלו להסיר אחוזים גבוהים מהשיער אך כמובן שהצלחת הטיפול תלויה במשתנים רבים – אותם הזכרנו קודם. תיאום ציפיות והנחת הדברים על השולחן הם כבר עניין חוקי ואין להתפתות למכונים שמבטיחים הבטחות של הסרת 100% מהשיער – מכונים אלו גם גורמים לעוגמת נפש וגם עוברים על החוק.