מה עושים עם השפם הזה? הסרת שיער שפם

מה עושים עם השפם הזה? מה הדרך הטובה ביותר להסיר אותו?

את כל כך מנסה להראות במיטבך – מסירה שיערות ברגליים, הולכת לספרית הקבועה שלך כל שבועיים, עושה ציפורניים, מתאפרת, יוצאת למסעות שופינג כדי להיות תמיד באופנה, קונה את הבשמים החדשים ביותר, מורחת קרמים יום ולילה ומשקיעה רבות ברכישת הנעליים המושלמות אך אז, כשאת מרגישה יפה ומטופחת את מתבוננת במראה הקטנה של הרכב, ככה באמצע נסיעה כשהרמזור אדום ורואה אותן. את מסתכלת עליהן והן מסתכלות בחזרה, את מקללת אותן והן צוחקות עלייך בחזרה. עצבנית את סוגרת את המראה, מקבלת צפירה מהנהג שנמצא מאחורייך וממשיכה לנהוג. השפם הזה. יימח שמו. איך נפטרים ממנו סוף סוף?

הדרכים האפשריות להסרת השפם

ישנן דרכים רבות להסרת שפם – חלקן טובות יותר, חלקן טובות פחות וחלקן – פשוט גרועות ולא מומלצות (אלא אם כן נקלעת לאי בודד ואם זה המצב – הרי שתצטרכי לדאוג להסרת השפם רק אם יגיע חילוץ). כדי לעשות סדר בדברים ריכזנו לפנייך כמה שיטות מרכזיות להסרת שפם.

לפנייך 9 שיטות להסרת שפם:

  1. סכין גילוח – זוכרת שדיברנו על שיטות גרועות? הסרת שפם באמצעות סכין גילוח היא אחת מהן. למרות שהסרת שיער בסכין גילוח מתבצעת במהירות, אינה כואבת וזולה היא מחזיקה מעמד לזמן קצר והשפם יגדל להיות עבה וקוצני. מעבר לזאת, הגילוח עלול ליבש ולפצוע את העור.
  2. קרם להסרת שיער – גם במקרה זה מדובר על שיטה גרועה ולמרות שהשיטה לא כואבת, זולה ומהירה הקרם מלכלך ומדיף ריח רע והשיער צומח במהירות והופך להיות עבה וקוצני.
  3. הסרת שפם בשעווה – שיטה זו מצליחה לדלל את השיער משום שהשעווה עוקרת את השערה מהשורש. כמו כן, השיטה זולה, השיער צומח לאחר שבועיים – שלושה וניתן להסיר את השיער בבית. למרות היתרונות של השעווה מדובר על שיטה מאוד מסורבלת ולכן היא לא מתאימה לכל אחת (למרות שאפשר ללכת לקוסמטיקאית). נוסף על כך, השעווה מלכלכת, כואבת, דורשת מהשיער להגיע לאורך מסוים (פאדיחה להסתובב ככה) ועלולה לגרום לאדמומיות וכוויות.
  4. מכונות ביתיות להסרת שיער – שיטה זו יכולה להתבצע על ידי מגוון מכשירים, ביניהם: אפיליידי וסילק אפיל. השיטה אינה מלכלכת, מדלדלת את השיער משום שהיא תולשת אותו מהשורש וגורמת לו לצמוח לאחר שלושה שבועות בממוצע. החסרונות של השיטה הם שהיא כואבת.
  5. הסרת שפם בחוטבאמצעות החוט (חוט תפירה פשוט) ניתן לתלוש את השיער מהשורש, לדלל אותו ולגרום לו לצמוח לאחר מספר שבועות. יש לציין כי הסרת שיער בחוט עלולה ליצור זיהומים.
  6. הסרת שפם בפינצטה – אם את מחפשת שיטה סיזיפית – הסרת שיער בפינטצה תתאים לך מאוד משום שהיא תולשת שיערה שיערה. כמו כן, השיטה עלולה לגרום לפצעים וזיהומים. היתרון של השיטה הוא שהשיער צומח לאחר כמה שבועות.
  7. הסרת שפם באפילציה – שיטת האפילציה מסירה את השיער על ידי מניעת אספקת דם לשורש. כאשר השורש לא מקבל דם הוא מת. ההסרה מתבצעת על ידי מחט חשמלית דקה שמוחדרת לשורש ומשמידה את הנימים שמספקים לו את הדם. הפעולה מתבצעת באופן שלא פוגע בתאים שנמצאים בסביבה. השיטה מסירה את השיער לזמן ממושך והטיפול קצר. כמו כן, הטיפול מתאים לשיער דק ובהיר. החסרונות של השיטה הם שהיא כואבת ועשויה לגרום לפצעים קטנים ( הפצעים נעלמים לאחר מספר ימים).
  8. הסרת שפם באינפרא אדום – בשיטה זו נשלחות קרניים של אינפרא אדום אל השיערות, הקרניים שורפות את השיערות והורסות אותן. היתרונות של השיטה הם שהיא מסירה את השיער למשך זמן רב, הטיפולים קצרים ובסופו של דבר היא חוסכת זמן. החסרונות של השיטה הם שהיא גורמת לכאב, דורשת מספר טיפולים ויקרה.
  9. הסרת שפם בלייזר – שיטה זו מתבצעת על ידי מכשיר לייזר. מכשיר הלייזר שולח קרני לייזר שפוגעות בפיגמנט של השיער ומשמידות את הזקיקים. השיטה דורשת כמה טיפולים, גורמת לכאב, אינה מתאימה לשיער בהיר ויקרה. היתרונות של השיטה הם שהיא מהירה, חוסכת זמן ומחזיקה מעמד לזמן רב.

אז מה עדיף?

אם תשאלי אותנו מהי השיטה היעילה ביותר נגיד לך שאנו ממליצים על הלייזר שאומנם עולה לא מעט אך ניתן לקבל הנחות דרך קופות החולים. הלייזר נחשב לטיפול בטוח והוא יכול להסיר עד כ-90% מהשיער המיותר, דבר שיאפשר לך להשלים את התמונה – להעלים את השפם המטריד ולהראות מטופחת ויפה.