מה עדיף – שעווה או לייזר?

למרות שזה עניין של בחירה אישית ולכל אחד ואחת יש שיטת הסרת שיער מועדפת, עדיין קיימות מחלוקות רבות לגבי מה השיטה הטובה ביותר להסרת שיער. שאלות כמו "מה עדיף שעווה או גילוח?” או "שעווה או חוט?" הן שאלות שכל קוסמטיקאית מקבלת באופן קבוע מנשים וגברים שמנסים למצוא את השיטה היעילה והנוחה ביותר להיפטר מהשיער שלהם שלא תגרור כאב בלתי נסבל.

יש הרבה סוגיות בתחום הסרת השיער, אבל אולי הסוגיה העיקרית בתחום היא האם עדיף להסיר שיער באמצעות טיפולי לייזר או שעווה. החלטנו לבחון את שתי השיטות לעומק, כדי לגלות איזו שיטה יעילה יותר וכואבת פחות  – התוצאות לפניכם.

הסרת שיער בשעווה – יעיל אבל כואב

שעווה למעשה היא כבר מזמן לא שם של שיטה אחת ספציפית. שעווה היא בעצם החומר שבו משתמשים על מנת להסיר את השיער ושתי השיטות העיקריות הן שעווה קרה ושעווה חמה. בעיקרון, הסרת השיער בשתי השיטות מתבססת על חימום השעווה עד שהיא מגיעה למצב נוזלי, מריחתה או הדבקתה על העור כך שתידבק לשערות ותתקשה – ואז הסרתה במהירות, יחד עם השיער שדבוק אליה.

השעווה היא אחת מהדרכים הנפוצות ביותר להסרת שיער בקרב נשים וגברים כאחד, והסיבות העיקריות הן:

  1. 1. יעילות גבוהה – השעווה משאירה את העור חלק לחלוטין אם ביצעתן את המשימה בצורה טובה.
  2. 2. תוצאות לאורך זמן – בגלל שהשעווה תולשת את השיערות מזקיק השיערה, לוקח לשיער שהוסר בין שבועיים לחודש לגדול שוב.
  3. 3. מחיר נמוך – השעווה היא שיטה זולה יחסית לשיטות אחרות וכמעט כל אחד וכל אחת יכולים להרשות לעצמם להסיר שיער באמצעות השעווה.

למרות היעילות הגבוהה של השעווה, רבים סבורים שהחסרונות עולים על היתרונות.

המציאות היא שהסרת שיער בשעווה זה כואב, מאוד. מדובר בטיפול לא נוח ולא נעים שרוב האנשים פשוט לא מסוגלים לבצע בגלל הכאב שמלווה לו. אפילו בטיפול אצל קוסמטיקאית מקצועית ומנוסה, אין מנוס מהכאב שמגיע עם תלישה של רצועת בד שדבוקה לעור ולשיער שלנו, שלא לדבר על מקומות רגישים כמו המפשעה.

בנוסף לכאב הלא נעים, בשביל להסיר שיער בשעווה צריך לתת לו לגדול לא מעט כדי שיהיה אפשר להדביק את השעווה לשיערות. זה אומר שתיאלצו להתמודד עם פלומה לא אסתטית במיוחד רק כדי להגיע מצב שתוכלו להחזיר את העור למצב החלק שלו – דבר שלא ממש מתאים לקיץ הישראלי.

לייזר – יעילות לאורך זמן

הסרת שיער בלייזר נחשבת לשיטה הכי יעילה והכי נוחה להסרת שיער כיום.

הטיפול מתבצע באמצעות מכשיר מתקדם המפיק קרני אור שחודרות את העור ומגיעות לזקיקי השיערה.

קרני האור מחממות את המלנין, שהוא החומר שיוצר את גוון השערה. וגורמות לשיערות "למות" ולהפסיק לגדול.

הסרת השיער בלייזר נעשית על ידי סדרת טיפולים שלאחריהם העור נשאר חלק לצמיתות ונדרשים רק טיפולי תחזוק תקופתיים כדי לוודא שהשיער לא שב לגדילה נורמטיבית.

הכאב שכרוך בהסרת השיער בלייזר אינו גדול, ובמקרה הגרוע ביותר הטיפול יכאב פחות או יותר כמו הסרת שיער בשעווה, ההבדל כאן הוא שמדובר במספר טיפולים שלאחריהם אפשר לשכוח משיער הגוף להרבה, הרבה זמן.

אז במה תבחרו – שעווה או לייזר?

אפשר לומר בצורה חד משמעית שטיפול הלייזר יעיל יותר ונוח יותר. הגורם העיקרי שמשפיע כאן הוא הפן הכלכלי.

אם אנחנו במצב שבו התקציב שלנו נמוך מכדי שטיפולי לייזר יהיו אופציה וההתלבטות היא למעשה בין שעווה או סכין או שעווה או חוט, אין ספק ששעווה היא בהחלט פתרון מעולה ויעיל למי שיכולה לעמוד בכאב – לפחות עד שטיפולי הלייזר יהיו דבר שאפשר להרשות לעצמנו.

אבל במצב שבו השיקול מבוסס על יעילות, נוחות ותוצאות – הסרת שיער בעזרת שיטות כמו אפילציה (מחט חשמלית) ולייזר הן הפתרון הטוב ביותר.

יותר ויותר נשים, וגם גברים, מוותרים על ה"תענוג" שבהסרת שעווה חמה מהעור שלהם וזונחים את מכונות הסרת השיער וסכיני הגילוח לטובת טיפולים יעילים שמחזיקים לאורך זמן, כמו טיפולי לייזר, שמשאירים את העור חלק בצורה מרשימה. בנוסף ליעילות המדהימה, מי שמסיר שיער בעזרת לייזר מבטיח לעצמו של זמן וכסף בטווח הארוך בגלל הפסקת טיפולים קבועים כמו גילוח או שעווה.