מדריך לפני פגישת ייעוץ להסרת שיער בלייזר

מדריך לפני פגישת ייעוץ להסרת שיער בלייזר – חשוב מאוד להצלחת הטיפולים:

טכנולוגיית הלייזר מוכיחה את עצמה פעמים רבות ומטופלים רבים מכל רחבי העולם משבחים אותה ומרוצים מהתוצאות של הטיפולים, תוצאות שעשויות להגיע להסרה של כ- 90% מהשיער המיותר. קרני הלייזר שנשלחות אל עבר השיער, נקלטות במלנין ומשמידות את זקיקי השיער יכולות לשנות את כל איכות החיים של המטופלים ולסייע להם לחזק את ביטחונם העצמי, להרגיש מושכים ויפים, לחיות חיים ספונטניים יותר ולא לחשוב פעמיים לפני שהם בוחרים לצאת מהבית עם שמלה קצרה או לפני שהם מסירים חולצה במהלך ריצה. אך כדי ליהנות מכל היתרונות של טיפולי הסרת שיער בלייזר יש לקיים פגישת ייעוץ עם צוות מוסמך, מקצועי ובעל ניסיון ולקבל ממנו את כל המידע הנחוץ.

לשאול את השאלות החשובות במהלך פגישת הייעוץ

אם אתם מעוניינים להצטרף אל המעגל הרחב של המטופלים שהסירו שיער בלייזר וודאי עולות בראשכם הרבה שאלות ואתם בטח חוששים לשכוח שאלה במהלך פגישת הייעוץ – אז כדי שלא תשכחו שום דבר החלטנו לרכז לכם את השאלות החשובות שיש לשאול את הצוות במהלך פגישת האבחון.

לפניכם 12 שאלות חשובות שיש לשאול במהלך פגישת הייעוץ:

  1. האם אתם מתאימים להסרת שיער בלייזר?

כדי לענות על השאלה החשובה הזו יבחן הצוות את סוג העור שלכם, את סוג השיער שלכם, את צבע השיער שלכם ואתם האופן בו הוא צומח. כמו כן, יבדוק הצוות את עברכם הרפואי. בדיקות אלו יאפשרו לצוות לדעת האם אתם מתאימים לטיפול – ואם כן – באיזו עוצמת קרן יש להשתמש. בין האנשים שלא מתאימים לטיפול ניתן למנות: בהירי שיער, אנשים שלוקחים תרופות מסוימות, חולי ויטליגו, חולי סרטן שמבצעים טיפול כימותרפי ואנשים נוספים. במקרים בהם עולה חשד כי שיעור היתר נובע מבעיה הורמונלית ישלח הצוות את המטופל לבדיקה. יש לציין כי המטופלים המתאימים ביותר הם בעלי שיער כהה ועור בהיר.

  1. כמה טיפולים תצטרכו?

לרוב המטופלים נחוצים כ-  12 טיפולים בממוצע. חשוב לדעת שמדובר על תהליך שדורש השקעה וזמן. הטיפולים צריכים להתבצע במרווחי זמן של 3 חודשים בערך.

  1. מי יכול לבצע את הטיפול?

את הסרת השיער יכול לבצע צוות מומחה או לחילופין – מטפל שהוסמך לכך.

  1. האם ההבטחה: "הסרת שיער לצמיתות" היא אמת או שקר?

הלייזר אינו מסיר את השיער לצמיתות ואם הצוות אמר לכם שכן – קחו את רגליכם ונוסו מהמקום. לקבל טיפול הסרת שיער בלייזר הצוות שמשקר לכם זה לא דבר מומלץ. טיפול מוצלח יסיר כ-90% מהשיער המיותר.

  1. האם הטיפול מסוכן?

כמו כל טיפול – גם במקרה זה יש סיכונים והסרת השיער יכולה לגרום לפיגמנטציה, צלקות או כוויות אך טיפול שמתבצע במקום מקצועי ואמין יפחית את הסיכונים בצורה ניכרת.

  1. הטיפול כואב?

כן, ברוב המקרים הטיפול כואב אך ניתן להפחית את הכאב באמצעות שימוש במשחת אלחוש ובאמצעות זרוע קירור. לאחר הטיפול אפשר למרוח ג'ל שירגיע את המקום המטופל.

  1. מותר להשתזף במהלך הטיפול?

לא! יש להימנע מחשיפה לשמש לפני ואחרי הטיפול במשך יממה לכל הפחות. אור שנחשף לשמש הופך לעבה ורגיש – דבר שפוגע ביעילות של מכשיר הלייזר והקרבה בין החשיפה לשמש ובין החשיפה לקרני הלייזר עלולה לגרום לדלקות וכוויות.

  1. מאיזה גיל מותר להתחיל?

אם אתם בני 18 ומטה כדאי שתמתינו עם הטיפול משום שאתם עדיין מתפתחים – דבר שעלול לפגוע ביעילות של הטיפול.

  1. מותר לגלח את השיער במהלך הטיפול?

אפשר בהחלט לגלח את השיער המיותר אך חשוב שלא לגלח את המקום "על יבש" – גילוח על יבש עלול לגרום לגירויים וחתכים.

  1. האם המכשירים שלכם חדשים?

כדאי מאוד לבחור במכון שמשתמש במכשירים מהדור החדש משום שהם יותר בטוחים.

  1. האם מכשיר הלייזר נבדק על ידי רשויות הבריאות (FDA, CE ומשרד הבריאות) וקיבל מהן אישור?

חשוב מאוד לוודא זאת. הטיפול חייב להתבצע באמצעות מכשיר תקין שנבדק כהלכה ומחזיק בכל האישורים.

  1. כמה עולה הטיפול? האם יש הנחות ומבצעים?

טיפולי הלייזר יקרים יותר מטיפולים אחרים אך עם חלוף השנים החלו המחירים לרדת. ירידת המחירים נובעת מכך שקיימים הרבה מכונים ושהתחרות קשה כך שהרבה מהמכונים מציעים הנחות. באופן כללי יעלה טיפול הסרת שיער בלייזר ברגליים בסביבות 4,500 ₪ בממוצע והסרת שיער בלייזר בכל הגוף תעלה כ- 14,500 ₪ בממוצע. כמובן שהמחירים משתנים ממכון למכון ותלויים באזורי הטיפול.

הכינו את עצמכם מראש

את כל השאלות שהזכרנו ושאלות נוספות שיעלו בראשכם יש להפנות אל הרופא. אם אתם חוששים לשכוח שאלה כלשהי נסו לרשום אותה במחברת או בתזכורות בפלאפון. במאמר זה ניסינו לענות על השאלות המרכזיות אך לא ציינו את כל השאלות שניתן לשאול (הרי שאין להן סוף) ולכן אנו ממליצים לכם לשבת עם עצמכם לפני הטיפול, לערוך רשימה מסודרת ולגשת אל הפגישה עם עיניים ואוזניים פקוחות. לאחר שתקבלו את כל האינפורמציה ובמידה ותתאימו לטיפול תוכלו לעבור לשלבים הבאים.

שיהיה לכם בהצלחה!