לייזר או אינפרא אדום

לייזר או אינפרא אדום ? עשינו קצת סדר בבלאגן

איך תבחרו בשיטה שמתאימה לגוון העור שלכם, לגוון השיער שלכם ולשטח בו אתם מעוניינים להסיר שיער?

הסבר קצר על שני המכשירים – מכשיר האינפרא האדום ומכשיר הלייזר

שני המכשירים – מכשירי הסרת שיער בלייזר ומכשירי הסרת שיער באינפרא אדום הפכו לפופולארים ביותר, ואכן, ברוב המקרים תוצאותיהם משביעות רצון אך חשוב להכיר את ההבדלים ביניהם כדי לבחור במכשיר היעיל ביותר עבור המטופל.

לפני שנערוך השוואה בין מכשירי הסרת שיער באמצעות אינפרא אדום ובין מכשירי הסרת שיער באמצעות לייזר נסביר על כל שיטה בקצרה.

הסרת שיער בלייזר – שיטה זו מתבצעת על ידי מכשירי לייזר ששולחים קרן לייזר אל המלנין שנמצא בשורשי השיער. קרן הלייזר נכנסת מתחת לעור, מחממת את השיער ופוגעת בשורש כך שהתוצאה היא שהשיער נחלש ומפסיק לצמוח. קיימים מגוון מכשירי לייזר כאשר היעילים ביותר שולחים אורך גל שנע בין 810 – 800 ננומטר.

הסרת שיער באינפרא אדום – השיטה מתבצעת על ידי מכשירי אינפרא אדום שמכילים ידיות ייחודיות ששולחות קרני אור אל השיער, מחממות את השורשים ומשמידות אותם.

מה ההבדל בין הסרת שיער באינפרא אדום ובין הסרת שיער בלייזר?

ההבדל המשמעותי בין האינפרא האדום ובין הלייזר הוא שמכשירי הלייזר מסירים את השיער המיותר באמצעות אורך גל יחיד ועוצמתי בעוד מכשירי האינפרא האדום שולחים מספר אורכי גל. משום שמכשירי האינפרא האדום שולחים קרני אור באורכים שונים ניתן להתאים אותם למטופלים רבים כאשר המועמדים המתאימים ביותר הם מטופלים בעלי גוון עור כהה. בניגוד לאינפרא האדום שמתאים למגוון מטופלים, מתאימים מכשירי הלייזר באופן מיוחד למטופלים בעלי גוון עור בהיר ושיער כהה. חשוב לציין כי מכשירי הלייזר אינם מתאימים למטופלים בעלי שיער שיבה, שיער בלונדיני או שיער ג'ינג'י משום שקרן הלייזר לא מבדילה בין השיער ובין הגוון של העור.

מהי השיטה היעילה ביותר להסרת שיער בשטחים גדולים?

שתי השיטות מתאימות להסרת שיער בשטחים גדולים, כמו למשל: הגב, החזה והרגליים אך לפי מחקרים שבוצעו נראה כי הסרת שיער בלייזר טובה יותר מהסרת שיער באינפרא אדום משום שמכשירי האינפרא האדום דורשים יותר טיפולים.

חשיבות האבחון המוקדם לפני בחירת שיטת הסרת השיער

כדי לדעת באיזה מכשיר כדאי לבצע את הסרת השיער יש לבצע אבחון. המאבחן יבדוק את סוג העור, גוון השיער, סוג השיער וגוון העור ובהתאם למסקנותיו יבחר במכשיר המתאים ובתוכנית הטיפולים. במידה והמטופל לא מתאים לסוג הטיפול (כמו למשל: מטופל בעל שיער ג'ינג'י שמעוניין להסיר שיער בלייזר, אדם שלוקח תרופות נוגדות מחלות פרקים, אדם שמעוניין להסיר שיער באזור עם קעקועים ועלול לסבול מצלקות לאחר הטיפול ומקרים נוספים שאינם מתאימים לסוג הטיפול) ימליץ לו המאבחן על טיפול שיהיה יעיל עבורו וימנע בזבוז זמן, בזבוז כספים ותחושת אי נוחות.