כמה זמן נקראים חיילים משוחררים? מדריך על הטבות, זכויות ואפשרויות

כמה זמן נקראים חיילים משוחררים – ומה אפשר לקבל עם התואר הזה?

בשעה טובה הגיע רגע השחרור מהצבא לאחר שלוש שנות שירות. אין ספק כי מדובר באחד הרגעים המרגשים ביותר בחייהם של חיילים רבים. לצד ההתרגשות הרבה נשאלת השאלה כמה זמן נקראים חיילים משוחררים והאם הם זכאים להטבות שונות.

שלב מורכב הדורש לא מעט הסתגלות

השירות הצבאי נחשב לאחד מהשלבים החשובים ביותר בחייהם של חיילים . אנשים רבים מקדישים פרק זמן ניכר לטובת השירות הצבאי ולאחר מספר שנים מגיע שלב השחרור מהצבא ותחילת החיים האזרחיים.  שלב היציאה לאזרחות נחשב לשלב מורכב  הדורש לא מעט הסתגלות, אך יש מי שדואג לחיילים משוחררים ומאפשר להם קבלת הטבות.

מדובר בזכות הניתנת לזמן מסויים

אם כן , מדובר בזכות הניתנת לחיילים לתקופה מסוימת במסגרתה הם זכאים לקבלת הטבות שונות.

הפיקדון האישי של החיילים

הפיקדון האישי של החיילים הוא אותו סכום כסף העומד לרשותם של החיילים המשוחררים מספר שנים בתום השחרור. להבדיל ממענק המוענק לחיילים , קבלת כספי הפיקדון נועדו לצורך שימוש למטרות ייעודיות כמו מימון שיעורי נהיגה , לימודים באוניברסיטה, נישואין , הקמת עסק או רכישת דירה.  יש להדגיש כי במהלך החמש השנים הראשונות בתום השירות הצבאי ניתן לממש את הפיקדון.  במידה ונותרו כספים בפיקדון בתום תקופה של חמש שנים ,הרי ניתן לעשות בהם שימוש לתקופה של שנתיים. עם זאת, לאחר שבע שנים לא יהיה ניתן לעשות שימוש בכספים אשר לא נוצלו.

מה באשר לקבלת מענק השיחרור

הזכרנו קודם לכן את מענק השחרור המוענק לחיילים משוחרררים בתום השירות הצבאי, את המענק ניתן לנצל לצרכים שונים ומטרות שונות. מענק השחרור מועבר בצורה אוטומטית לחשבון הבנק של החיילים המשוחררים אשר שימש אותם במהלך השירות הצבאי. לאחר פרוצדורה מסוימת יהיה ניתן לראות את הכסף בחשבון בנק אחר. במקרה בו עבר חודש ולא הבחנתם במענק השחרור , הרי חשוב מאד ליצור קשר עם מנהל התשלומים בצבא במטרה לקבל את מענק השחרור.

קבלת הטבות מס

במשך שלוש שנים  זכאים חיילים משוחררים לקבלת הטבות מס ולאחר שלוש שנים ההטבות מתבטלות  ומבוססות על נקודות הזיכוי המגיעות לחיילים משוחררים בשל העובדה כי הם תושבי ישראל.  חיילים משוחררים זכאים לקבלת זיכוי מההכנסות שלהם הן בתור שכירים או בתור עצמאיים.  בהתאם לפרקי זמן השירות נקבעו נקודות הזיכוי וכן נקבע הסכום המקנה פטור ממס. משמעות הדבר היא כי בפרק זמן של שלוש שנים ניתן לחסוך לא מעט סכומי כסף.

מה באשר לקבלת מילגות לימודים

חיילים משוחררים הפונים להרשמה במוסדות להשכלה גבוהה זכאים לקבלת מגלות לימודים המוענקות להם על ידי הקרן ליחידה לחיילים משוחררים של משרד הבטחון. גובה המלגות עשוי להגיע לאלפי שקלים.  יש לציין כי ישנן מלגות רבות ולכל מגלה תנאי קבלה שונים. במרבית המקרים חיילים משוחררים זכאים לקבלת המלגה חמש שנים לאחר שחרורם מהצבא.

קבלת הלוואות מטעם הבנקים

גם הבנקים מגדירים פרק זמן מסוים במסגרתו חיילים משוחררים זכאים לקבלת הלוואות. במשך תקופה של חמש שנים ממועד השחרור זכאים חיילים משוחררים לקבלת הלוואות מהבנקים השונים כאשר יש לבחון את התנאים השונים להלוואה.  על מנת לקבל את הטפסים המיועדים לקבלת הלוואה יש לפנות ללשכות ההכוונה לחיילים משוחררים.

מוזמנים להתייעץ עם מומחים

על מנת לוודא האם אתם זכאים לקבלת ההטבות השונות, באפשרותכם להתייעץ עם מגוון רחב של מומחים בתחומים השונים החל מהרשמה ללימודים ועד הנחה בפתיחת חשבון בנק. את המומחים השונים חשוב מאד לבחור בהתאם לניסיונם רב השנים – ככל שיהיו אלו אנשי מקצוע בעלי ידע רב בתחום, כך תדעו כי אתם נמצאים בידיים הטובות ביותר ותהיה לכם האפשרות לקבל את כל המידע הדרוש בעת היציאה לאזרחות ותחילת החיים החדשים בתום השירות הצבאי.

קדימה, צאו לאזרחות

בכתבה הבאה הצגנו בפניכם את ההטבות הניתנות לחיילים משוחררים. אין ספק כי מדובר בתחילתה של תקופה מרגשת.  אמנם יש לא מעט בירוקרטיה בדרך לאזרחות וקבלת החלטות קשות כמו למשל איזה בנק לבחור או איזה מוסד לימודים מתאים לכם, אבל לאחר התקופה בה נחשבתם חיילים משוחררים מתחילים החיים האמיתיים שם תגלו מגוון רחב של יכולות אשר יבואו לידי ביטוי בתחנות שונות בחייכם.