הסרת שיער – מה עדיף גילוח או שעווה?

בימינו יש לא מעט שיטות להסרת שיער שמעניקות תוצאות מעולות לאורך זמן

למרות זאת, הרוב המוחץ של הנשים הישראליות בימינו דואגות להסיר את שיערן באופן קבוע באמצעות שיטות הסרת השיער הביתיות הרגילות, שעווה וגילוח בסכין או במכונה, במטרה להשאיר את עורן נקי וחלק ככל האפשר.

מה עדיף גילוח או שעווה?
מה עדיף גילוח או שעווה?

אז איזו שיטה טובה יותר – גילוח או שעווה?

אחת הסוגיות הכי שנויות במחלוקת בקרב הנשים שלא הסירו את שיערן לטווח ארוך ובחרו להסיר את שיערן בשיטות הסרת שיער של גילוח או שעווה היא מה עדיף גילוח או שעווה? למרות שיש נשים רבות שנשארות נאמנות לשיטה שלהן וטוענות שהיא טובה יותר מהשיטה השנייה, מסתמן שאין באמת שיטה טובה יותר, אלא שלכל שיטה יש את היתרונות שלה והחסרונות שלה ושכל אחרת בוחרת את מה שמתאים לה.

אז רגע לפני שאת ממהרת לרכוש סכין גילוח חדשה או לחמם את השעווה שלך, החלטנו לאסוף עבורך את הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת על כל שיטה, כדי שתוכלי לשפוט בעצמך מה השיטה שהכי מתאימה לך.

שעווה – תוצאות מעולות עם מחיר

יש שני סוגים של שעווה ולמרות ששניהם די דומים חשוב להכיר את שתיהן: שעווה קרה שמגיעה מוכנה לשימוש על פסי בד שמדביקים על השיער ומסירים, ושעווה חמה שצריך לחמם ולמרוח על העור ולהסיר אותה בעזרת רצועות בד נפרדות.

לא משנה באיזה סוג שעווה בחרתן, העיקרון בשעווה הוא הדבקת נוזל שמתייבש על העור ועל השיערות שעליו והסרתו במהירות בעזרת רצועות בד, ממש כמו שמסירים פלסטר. היתרון של תלישת הרצועה עם השעווה מהעור היא שהיא תולשת את השיערות מהשורש מה שמביא לתוצאות מרשימות מאוד ומשאיר את העור חלק מאוד לאורך שבועיים עד חודש.

החיסרון בשיטה זו היא שהיא דיי כואבת

כמו שאפשר להסיק מהסרטים הרבים שמשתמשים בשעווה כשיטת עינוי לכל דבר. השעווה בעצם לא רק נדבקת לשיערות, אלא שהיא גם נדבקת לעור וזה דבר שהופך את השיטה לבלתי נסבלת בקרב נשים רבות, שלא יכולות לעמוד בכאב הלא נעים שמלווה טיפול בשעווה.

לא משנה אם תסירו שעווה בבית או אצל קוסמטיקאית מקצועית, השיטה הזו תהיה יעילה אך כואבת ללא ספק.

גילוח – נוח, זול אבל מגיע עם תופעות לוואי

את שיטת הגילוח אפשר לעשות עם סכין גילוח או מכונה לגילוח שבשורה התחתונה עושות עבודה די דומה.

הגילוח נעשה על ידי חיתוך השיערות בגובה העור מה שנותן מראה חלק לחלוטין בלי להתאמץ יותר מדי ובמחיר שנמוך הרבה יותר מרוב טיפולי הסרת השיער.

אז נכון, העור נשאר חלק לגמרי – אבל אחרי יום או יומיים, או במקרה של גנים של שיער שגדל מהר, אחרי כמה שעות – זיפים קטנים ולא נעימים מחליפים את מראה העור החלק שהיה לנו. בנוסף, אחד מהחסרונות הגדולים ביותר של גילוח היא שהסרת שיער באמצעות גילוח עם סכין או מכונה לאורך זמן מעודדת את השיערות לגדול וגורמת להן להיות קשות יותר, עבות יותר וכהות יותר.

חסרון נוסף הוא שגילוח – במכונה או סכין גילוח כאחד – עלול לגרום לעור מגורה ויבש ופצעונים בעור.

אז במה לבחור?

בנוגע לשאלה מה עדיף שעווה או גילוח – אין תשובה אחת וודאית וכל אחת צריכה לבחור בעצמה מה הכי מתאים למצב שלה, כמו שאמרנו בתחילת המאמר. ריכזנו את היתרונות והחסרונות של כל שיטה לפניכן, כדי שתוכלו להשוות בין השיטות בקלות ולהחליט מה התשובה שלכן לשאלה: מה עדיף גילוח או שעווה.

שעווה:

  • יתרונות – יעילה, מתבצעת כל שבועיים-חודש והמחיר זול.
  • חסרונות – כואבת, ממש כואבת, וגם דורשת הכנה מראש במקרה של שעווה חמה.

גילוח:

  • יתרונות – מהיר, נוח, זמין, לא כואב זול ומשאיר את השיער חלק ב – 100%.

נדמה שהיום השאלה שצריך לשאול היא האם עדיף גילוח או לייזר, או שעווה או לייזר, ולזה יש תשובה ברורה – הלייזר הוא נוח יותר, יעיל יותר לאורך זמן ולא מזיק לעור.

טיפול הלייזר אמנם כואב מעט והוא דורש השקעה כספית מסויימת, אבל הסרת שיער בלייזר כוללת סדרת טיפולים של עשרה מפגשים בלבד עם הפרש של מספר חודשים ביניהם, ולאחר מכן תידרשו להגיע רק עבור טיפולי השלמה תקופתיים (לעתים רחוקות) שיבטיחו שהעור ישאר חלק ונקי.